Test/tren voorstel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Test/tren voorstel

Ik zit laatste tijd een beetje met wat ideetjes voor een kuur te spelen.
    Korte geschiedenis
    Train nu wat langer dan 3 jaar, meer dan een jaar geleden een kuur test gedaan, +/- 8kg op gepakt.
    Veel life-events de periode daarna en niet meer kunnen trainen, start from scratch. Nu na een jaar ongeveer weer op het niveau als toen ik 'aan' was. Dus lijkt me een mooie periode eens wat te gaan doen.

Hier het voorstel

1-14 Test-e 500mg
    1-12 Tren-e 300mg
    1-14 Arimidex 0,5mg EOD
    1-14 HCG 2x250iu ( of ++? )

17-18 Lethrozol 0,5 eod
    17-19 Nolvadex (??)

Twijfel een beetje over de nakuur van deze, dan met inachtneming progesteron afkomstige gyno, hoewel ik dat tegen denk te gaan met de arimidex ben ik hier nog niet helemaal zeker van. Daar hoor ik graag wat over.

Een andere gedachte is

1-2 test- e 1000mg
    3-16 test-e 500mg
    1-14 Bold 400mg

19-20 Nolvadex

Doelen bij beide, droge massa. Kilo of 10 erop
    Broomstick_bodybuilding op insta
    F#CK heavy weights

Damn 2 totaal verschillende kuren maat.
    Kuur 2 bold verhogen en ook 16 weken zetten nakuur minimaal 4 weken.
    Waarom bij deze opzet geen hcg?

Kuur 1 prolactine ga je tegen met cabergoline ari gaat geen reet doen. Cabergoline is duur!!! Kost je rustig 20e pw als je het al kunt krijgen.
    Maar waarom remmen wie weet merk je niks.
    Dan de nakuur, letro legt platter dan plat waarom dan nog nolva? Ik lees erg veel verschillende meningen over nakuur na tren, vind advies ook lastig nolva is imo niet genoeg maar dat baseer ik op napraterij.
    Letro moet zat zijn maar heeft nasty bijwerkingen zou dan liever aromasin nemen.
    12 weken tren.....je moet er tegen kunnen

Hcg in beide gevallen hoger 2x 500 of 3x500 pw.
    Succes

Comment

Heb 'm gelezen quib, na werk ga ik er ff inhoudelijk op in

Xje
      F#CK heavy weights

Comment

Niks is beter dan tren.... eerste 2 maanden ofzo op 600 test en 900 bold pas 500 tren erbij en wat een verschil alles weer knetter hard en goede vormen

test en tren klaar
        Een dag niet getraind...

Comment

Originally posted by quibus View Post
          Damn 2 totaal verschillende kuren maat.
          Kuur 2 bold verhogen en ook 16 weken zetten nakuur minimaal 4 weken.
          Waarom bij deze opzet geen hcg?

Kuur 1 prolactine ga je tegen met cabergoline ari gaat geen reet doen. Cabergoline is duur!!! Kost je rustig 20e pw als je het al kunt krijgen.
          Maar waarom remmen wie weet merk je niks.
          Dan de nakuur, letro legt platter dan plat waarom dan nog nolva? Ik lees erg veel verschillende meningen over nakuur na tren, vind advies ook lastig nolva is imo niet genoeg maar dat baseer ik op napraterij.
          Letro moet zat zijn maar heeft nasty bijwerkingen zou dan liever aromasin nemen.
          12 weken tren.....je moet er tegen kunnen

Hcg in beide gevallen hoger 2x 500 of 3x500 pw.
          Succes
          2 verschillende kuren omdat ik beide eens geprobeerd wil hebben, hoewel ik eerlijk moet zeggen dat tren me wel veel meer trekt door alle verhalen die er over rond gaan en wat ik zelf heb gezien.

12 weken tren maak ik mezelf niet zo heel veel zorgen over. Althans, dat denk ik gezien ik in m'n eerdere kuur echt 0.0 merkte aan bijwerkingen op 600mg e5d. Tren is natuuuuurlijk wat anders dus, is het echt vreselijk kan ik het altijd nog naar 10 zetten.

Ik verneem ergens gelezen te hebben dat progesteron samen moet werken met oestrogeen (hoge waardes) om gyno te veroorzaken. Vandaar het idee van arimidex om de aromatase van de test tegen te gaan.
          Heb tijdens m'n eerste kuur natuurlijk bloed laten onderzoeken, test was boven meetbare waarde, iig meer dan verdrievoudigd. Oestrogeen was ongeveer verdrievoudigd dus dat ging geloof ik goed als ik puur naar de balans kijk.
          Op die gedachte zou ik het inderdaad kunnen proberen zonder. Maar.. neem ik nou de kans het af te wachten. Is het zoals je zelf zegt niet weg te krijgen met arimidex e.d. Dus ik denk dat ik dan preventief liever een pilletje doorslik en een kilo of 2 minder pak dan dat ik dalijk met gyno-ellende zit.

Dat is dus het idee achter de arimidex, mag ook aromasin zijn. Maargoed ik heb hier verder ook geen ervaring in natuurlijk en het is wat ik zelf heb begrepen uit wat ik gelezen heb dus kan er naast zitten.

Nolva staan overigens de vraagtekens bij omdat ik werkelijk geen idee heb of ik het nou moet toevoegen of niet. Als ik over letro lees kom ik tegen dat het 98% (?) van aanwezige oestrogeen vernietigd en de as weer een kick geeft. Wat is dan nog het nut van een nolva? Maar letro alleenstaand als nakuur kan ik weinig over vinden, vooral weinig over de duur, en tijd lang lopen zonder oestrogeen wordt je ook niet vrolijk van.

Originally posted by frankey View Post
          Niks is beter dan tren.... eerste 2 maanden ofzo op 600 test en 900 bold pas 500 tren erbij en wat een verschil alles weer knetter hard en goede vormen

test en tren klaar
          Ben je dan niet te ongeduldig geweest Frank? Bold doet z'n werk toch pas na een weekje of 10? Of nouja, werk.. komt tot zijn recht is misschien beter verwoord
          F#CK heavy weights

Comment

Ja frankey doet t goed (miss per ongeluk) maar na bold (heeft je meer uithouding gegeven) dan tren erbij (die het normaal verziekt) doet wonderen. Je massa blijft, maar knetterhard zal je zijn..

Comment

Ook bij tren ga je toch sowieso iets van nolva nemen in je nakuur. Letro is een AI en nolva een SERM. Twee andere middelen. Nolva niet meer nemen, omdat je letro wilt nemen bij kuur 1 is toch quatsch?

En verder wat ik gelezen heb van Letro, beter vanaf blijven. Individuele doseringen zouden erg lastig zijn en je crusht je oestrogeen schijnbaar heel snel, met alle nadelen van dien.
              "Straight outta gym"

Comment

Originally posted by Iron Mind View Post
                Ook bij tren ga je toch sowieso iets van nolva nemen in je nakuur. Letro is een AI en nolva een SERM. Twee andere middelen. Nolva niet meer nemen, omdat je letro wilt nemen bij kuur 1 is toch quatsch?

En verder wat ik gelezen heb van Letro, beter vanaf blijven. Individuele doseringen zouden erg lastig zijn en je crusht je oestrogeen schijnbaar heel snel, met alle nadelen van dien.
                Ik druk even de belangrijke stukken dik

In one male test subject Letrozole was able to reduce estrogen levels to undetectable levels (2), and in another clinical study done on both young and elderly men, intravenous administration of Letrozole lowered Estrogen by 46% in the young men tested, and 62% in the elderly subjects. Because estrogen is part of the negative feedback loop of the HPTA, Letrozole (and other anti-estrogens) are able to raise testosterone in male subjects. Letrozole was studied in men, and found to significantly increase LH levels to a 339 and 323% in the young and the elderly, respectively and Testosterone by 146 and 99%, respectively. (3) Letrozole was also able to produce a peak LH response to Gonadatropin Releasing Hormone equal to a 152 and 52% increase from baseline in either young or older men, respectively (3). In a similar study 0.02 mg of Letrozole increased testosterone by 45% after 2 days. (4) That same twenty micrograms of Letrozole was also enough, in one study done on men, to reduce estrogen levels by roughly a third. (4)

Dit is de reden dat ik aan letro denk ik als nakuur, en niet zeker ben of nolva nodig is. Heb het liggen, de nolva dan. Maar vraag me af of het nodig is.Ik lees dingen dat nolva de progesteron receptoren juist gevoeliger maakt en lees ook weer stukken dat door het in controle houden van oestroge activiteit (dat waar je nolva ook voor kan gebruiken) de nadelen van progesteron al wegneemt

Echter zijn er ook stukken te vinden dat b6 prolactine onderdrukt, als ik dan ari/aro neem + b6 tijdens de kuur. Onderdruk ik dan niet zodanig progesteron gerelateerde gyno dat ik wel voldoende heb aan alleen nolvadex alleenstaand?

Ik vind het lastig omdat je dit van zoveel verschillende kanten kan bekijken. Het is eigenlijk net als toen ik voor de eerste keer dingen begon te lezen over voeding
                Last edited by Wessle; 06-06-2015, 13:56.
                F#CK heavy weights

Comment

Ja inderdaad veel verschillende ideeën ook bij AAS.

Maar dat onderzoek is waarschijnlijk op mannen gedaan die nog zelf LH produceren. Als jij net uit je nakuur komt, is je normale LH afgifte behoorlijk verstoord, dus dan zou je zeggen dat die resultaten niet van toepassing op iemand in een nakuur zijn. Je moet dan toch iets hebben wat je LH productie laat toenemen.

Lastig te zeggen wat wijsheid is, maar als ik het goed begrijp zou je ook gewoon een SERM nodig moeten hebben, zoals altijd in je nakuur toch?
                  "Straight outta gym"

Comment

Logischerwijs zou je dus kunnen zeggen dat ik niet eens in de verkeerde richting dacht, maar dat het dan beter is om nolva te nemen, en in de laatste week van nolva letro toe te voegen om een rebound te voorkomen ?

Of beter gewoon nolva afwachten en letro bij de hand houden just in case ?

Zitten er hier geen trenkuurders/letro gebruikers die mij hun ervaringen kunnen vertellen over tren nakuren? Geloof er zat voorbij te hebben zien komen
                    F#CK heavy weights

Comment

Probleem dat ik bold eerst heb gedaan is terug keer op gyno zo laag mogelijk wilde houden... Tren daarom nu veel later gestart (Het liefst gelijk willen starten).

Ik heb mijn gyno laten weg halen en komt nu ook niet meer terug gelukkig... Ik kreeg blijvende gyno door de deca volgens mij en evt door hgh gebruik dat het door bleef gaan... Heb alles al een x gehad letro arimidex aromasin enz enz niks deed meer wat
                      Een dag niet getraind...

Comment

Ik ga niet off en heb geen klieren meer dus geen ervaring.
                        Maar 99vd100 die ik ken gebruiken alleen achteraf nolva en dat werkt prima.
                        Of het optimaal is weet ik niet.
                        Maar mbt gyno je krijgt van tren geen oestrogeen gyno maar prolactine gyno.
                        Dat krijg je volgens mij alleen weg met cabergoline /dostinex als her niet vanzelf wegtrekt.
                        B6 is een optie maar geloof dat de dosis die nodig is tegen het giftige aanzit.

Comment

werkte arimidex er ook niet tegen bij tren gyno ?

Comment

Originally posted by frankey View Post
                            Probleem dat ik bold eerst heb gedaan is terug keer op gyno zo laag mogelijk wilde houden... Tren daarom nu veel later gestart (Het liefst gelijk willen starten).

Ik heb mijn gyno laten weg halen en komt nu ook niet meer terug gelukkig... Ik kreeg blijvende gyno door de deca volgens mij en evt door hgh gebruik dat het door bleef gaan... Heb alles al een x gehad letro arimidex aromasin enz enz niks deed meer wat
                            Klinky verrot als je alles geprobeerd moet hebben en je het niet meer weg krijgt. Als je het eenmaal weg laat halen kan het ook nooit meer terug keren toch? Nog enigzins een positief lichtje er aan zo

Originally posted by quibus View Post
                            Ik ga niet off en heb geen klieren meer dus geen ervaring.
                            Maar 99vd100 die ik ken gebruiken alleen achteraf nolva en dat werkt prima.
                            Of het optimaal is weet ik niet.
                            Maar mbt gyno je krijgt van tren geen oestrogeen gyno maar prolactine gyno.
                            Dat krijg je volgens mij alleen weg met cabergoline /dostinex als her niet vanzelf wegtrekt.
                            B6 is een optie maar geloof dat de dosis die nodig is tegen het giftige aanzit.
                            Ga nog wel even wat verder kijken naar een geschikte b6 dosis. Denk dat ik m'n nakuur lekker op nolva houd met letro bij de hand. Thanx!

Originally posted by Protasius View Post
                            werkte arimidex er ook niet tegen bij tren gyno ?
                            Arimidex is een AI remmer, die zorgt er dus voor dat de aromatisering van testosteron niet plaats of beperkt plaats vind. In tegenstelling tot nolvadex die slechts receptoren bezet houdt zodat oestregeen niet kan binden.

Het idee is dus, omdat de tren niet aromatiseert, en de test aromatisering geremd wordt. Je vrijwel geen kans hebt op gyno via oestrogene activiteit.

Echter is tren een nortest19nogwat Kom er nu ff niet, maar die veroorzaakt indirect gyno omdat progesteron het borstweefsel gevoeliger maakt voor binding met oestrogeen en prolactine.

Het schijnt zo te zijn dat progesteron alleen in samenwerking met hoge levels van oestrogeen gyno kan veroorzaken. Door het oestrogeen in de perken te houden schijn je de effectiviteit op het klierweefsel van progesteron er uit te halen. Als dat zo is, verlaagt het progesteron en kan het prolactine ook minder worden.

Maar dan heb je nog steeds de prolactine, want dat hierboven vind ik zelf ook een vaag verhaal. Maar die kan je dus tegen gaan met b6 waar ik de dosis niet van ken en quib zegt dat die dosis ongeveer giftig is dus ben nog niet uit over het prolactine verhaal. Daar heb je andere middelen voor maar die zijn goed aan de prijs.

(Corrigeer me als ik er naast zit, ben hier ook om te leren)

Letrozol schijnt hiervoor ook goed te zijn vandaar dat ik hem in m'n nakuur heb , of bij de hand wil houden.
                            Last edited by Wessle; 07-06-2015, 01:34.
                            F#CK heavy weights

Comment

Letro drukte geloof ik je hele oestrogeen productie plat en geeft ff nodig voordat het werkt (as far as I know) idd voorkomt de arimidex het niet helemaal. maar dan moet je richting dostinex gaam denken welke de prolactine levens in het bloed verlaagd echter schijnt dit weer door BC te zijn ontkracht waar als advies gewoon nolva op 40mg pd word gezet om te kijken hoe het loopt.
                              Verder vaak adviezen betreft high tren low test ivm boven staande. Ben er zelf ook nog niet helemaal uit wat nou verstandig is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X