Van AS hoef je niet sterk te zijn..klopt dat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Zijn natuurlijk wel degelijk heel veel gasten die groot zijn maar relatief gezien weinig kracht hebben, zoals de topic starter bedoelt.
    Punt is dat je in een kuur altijd extra kracht krijgt, maar dat dit zeker niet hoeft te betekenen dat je dit ook vasthoudt of dat je automatisch ook heel erg sterk bent als je groot bent.
    Zijn zat voorbeelden van gasten die vaak kuren en wel groot zijn, maar zeker buiten een kuur en soms zelfs tijdens minder gewicht weten te verplaatsen dan een naturel die heel wat kilo's minder weegt.

Tijdens een kuur wordt je dus normaal gesproken wel degelijk sterker dan je daarvoor was, maar het betekent níet per definitie dat je ook sterker bent dan iemand anders. Ligt er maar net aan hoe de krachtverhoudingen lagen voordat de kuur begon.

Comment

licht denk ik ook voor een groot deel aan de uitvoering van de oef
      als je slordig bent of juist netjes uitvoerd scheeld dat zo vreselijk veel in je max kracht
      dus niet te vergelijken met elkaar
      Who's the Chef

Comment

massa = kracht gaat helaas niet op.
        zou wel zo moeten zijn vind ik.
        bij iemand als curiosio was het bv wel zo.

Comment

Cur is inderdaad erg sterk!

Volgens mij wordt echte kracht toch wel genetisch bepaald. Ik heb er 5 jaar over gedaan om met bijvoorbeeld bankdrukken van 60 naar 100 kilo te gaan. Daarna ging het redelijk vlot naar 130. En nu zit ik eigenlijk al zo'n 2 jaar rond de 135 kilo. Ik ben er van overtuigd, dat ik echter ook een keer door dat plafond heen ga. Geduld is nog altijd je beste hulpmiddel bij BB, steroiden of geen steroiden. Ik heb dus beslist geen aanleg voor kracht, maar wel doorzettingsvermogen en geduld.
          We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

en je hebt aan leg voor massa kerel dat is zeker
            Who's the Chef

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
              . Het kan ook zo zijn dat ze op dit moment voor massa trainen en daarom lager gewicht pakken.

grtz

Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

als je voor massa traint, train je ook zeker kracht.
                maar ik denk wel dat je sterker word van as.
                maar het voorbeeld dat je gaf kan zo zijn dat iemand die niet heel sterk is gaat kuren wel vooruit gaat in kracht maar voor de kuur bijvoorbeeld 120drukt en na de kuur 135 dat is wel een kracht toename maar wat jij waarschijnlijk zelf hebt is dat je meer aanlag hebt om snel in kracht te groeien en dus uitjezelf naturel al bijvoorbeeld 140 drukt doordat je mischien ook langer traint, ik kan na 1 jaar trainen al beginnen met as. betekent niet dat ik dan de sterkste hoef te zijn.
                Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

Originally posted by been View Post
                  en je hebt aan leg voor massa kerel dat is zeker
                  Mwah, niet echt joh, maar ik ga nog steeds vooruit.
                  We blijven als groep werken aan het 'whey-gevoel'.

Comment

Originally posted by ahmet View Post
                    wat wat wat?
                    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

srry mensen, maar ik lees hier teveel rommel om niet te antwoorden

Wie zegt dat je meer reps moet maken voor kracht moet eens de werking van het lichaam nakijken

5-12 reps is inderdaad de beste range voor spieropbouw

2-5 is de beste range voor kracht(1 af en toe ook, maar teveel is niet goed)

De reden? Bij 5-12 reps belast je voornamelijk de spier, en kun je een hoge totale workload deruit krijgen.

Bij 2-5 reps belast je niet alleen de spier, maar ook de gewrichten en pezen, verplicht de spieren een betere coördinatie te hebben, en wat nog belangrijker is, je zet je centraal zenuwstelsel aan het werk.

Een normale vrouw van 20 jaar heeft genoeg spiermassa om een auto omhoog te krijgen. Het probleem is dat haar spier maar tot 20% van hun volle contractie gaat. Dit "beginpercentage" is een deel genetisch bepaald, en verklaard waarom sommige mensen al van nature goed sterk zijn.

Je kunt via lage reps/hoog gewicht je centrale zenuwstelsel trainen om betere contractie te krijgen. Geavanceerde powerlifters hun CNS is getraint om tot 45-50% te gaan van hun maximale contractie.

Dit is zowat de basis, ik raad je aan powerlifting boeken te lezen als je meer wilt weten.
                      the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by Genjuro View Post

Wie zegt dat je meer reps moet maken voor kracht moet eens de werking van het lichaam nakijken.
                        Ik vind het jammer dat je zo je post begint. Je maakt op deze manier de posts van de andere leden belachelijk. Erg goed als jij er een andere mening op na houdt en deze met ons deelt met een goed onderbouwing. Maar begin dan a.u.b. niet met zo`n zin je post.

Verder vind ik je onderbouwing sterk.

gr

Comment

het verschil in grootte en kracht tussen kuurder en niet kuurder in mijn omgeving (om ook maar ff mee te doen)
                          tijdens een kuur is een bb-er veel groter en sterker aan het worden. de kracht blijft redelijk, maar dat grote en die pomp gaan echt weer voor een groot deel weg. en geven weer aanmoediging voor de volgende kuur.
                          en jah... ben je een ecto dan word je never zo groot als een meso. unfortunately. hoewel.... meestal worden ectos ouder
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by Genjuro View Post

Wie zegt dat je meer reps moet maken voor kracht moet eens de werking van het lichaam nakijken

5-12 reps is inderdaad de beste range voor spieropbouw

2-5 is de beste range voor kracht(1 af en toe ook, maar teveel is niet goed)

De reden? Bij 5-12 reps belast je voornamelijk de spier, en kun je een hoge totale workload deruit krijgen.

Bij 2-5 reps belast je niet alleen de spier, maar ook de gewrichten en pezen, verplicht de spieren een betere coördinatie te hebben, en wat nog belangrijker is, je zet je centraal zenuwstelsel aan het werk.

Een normale vrouw van 20 jaar heeft genoeg spiermassa om een auto omhoog te krijgen. Het probleem is dat haar spier maar tot 20% van hun volle contractie gaat. Dit "beginpercentage" is een deel genetisch bepaald, en verklaard waarom sommige mensen al van nature goed sterk zijn.

Je kunt via lage reps/hoog gewicht je centrale zenuwstelsel trainen om betere contractie te krijgen. Geavanceerde powerlifters hun CNS is getraint om tot 45-50% te gaan van hun maximale contractie.

Dit is zowat de basis, ik raad je aan powerlifting boeken te lezen als je meer wilt weten.
                            Kijk david hij zegt hetzelfde eigenlijk als mij met die reps.
                            on the road to get huge

Comment

Originally posted by bruce View Post
                              het verschil in grootte en kracht tussen kuurder en niet kuurder in mijn omgeving (om ook maar ff mee te doen)
                              tijdens een kuur is een bb-er veel groter en sterker aan het worden. de kracht blijft redelijk, maar dat grote en die pomp gaan echt weer voor een groot deel weg. en geven weer aanmoediging voor de volgende kuur.
                              en jah... ben je een ecto dan word je never zo groot als een meso. unfortunately. hoewel.... meestal worden ectos ouder
                              Hoezo dat, er toch echt wel pro's die ecto's zijn...
                              on the road to get huge

Comment

100% max = 1 RM
                                98% max = 1-2 RM
                                95% max = 2-3 RM (maximaalkracht)
                                90% max = 3-4 RM
                                85% max = 5-6 RM
                                80% max = 7-9 RM
                                75% max = 9-11 RM (spierhypertrofie)
                                70% max = 10-15 RM
                                65% max = 13-19 RM (krachtuithoudingsvermogen)
                                60% max = 16-24 RM
                                VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X