Van AS hoef je niet sterk te zijn..klopt dat?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Van AS hoef je niet sterk te zijn..klopt dat?

Hallo allemaal...

Dit valt me op op de sportschool waar ik train...het lijkt wel regel dat de mannen aan de AS moeten...hehehe
    Maar een ding valt me wel op....er zijn er bij die erg groot zijn...maar ze kunnen niet altijd meer tillen dan ik kan...
    Dit is geen kritiek in wat voor vorm dan ook naar degene die het wel doen of niet doen...
    Maar ik dacht altijd dat je van AS flink sterker werd dan wanneer je natural traint...
    Ligt dit ook aan wat voor AS je gebruikt?

Mvg

Je kan trainen voor massa en trainen voor kracht. Het kan dus zo zijn dat ze gewoon voor massa hebben getraind en minder kracht hebben. Het kan ook zo zijn dat ze op dit moment voor massa trainen en daarom lager gewicht pakken.

grtz
    VOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NLVOEDINGSBEHOEFTE.NL

Comment

Door AS bouw je meer spiermassa op en word je 'groter' maar dat hoeft niet altijd kracht te betekenen nee.. spiermassa is niet altijd kracht. Of ze trainen voor uithoudingsvermogen dat zou ook nog eens kunnen, alhoewel ik het nut er niet van in zie.
      Last edited by hardcoremenneke; 14-01-2007, 13:06.
      on the road to get huge

Comment

Originally posted by dav1t0 View Post
        Het kan ook zo zijn dat ze op dit moment voor massa trainen en daarom lager gewicht pakken.

grtz
        Hoe bedoel je. Massa train je toch normaal met hoge gewichten
        en voor meer kracht zonder in massa bij te komen met lagere maar meer reps
        of is er ook een andere manier?
        "Knowing is not enough, we must apply.Willing is not enough, we must do."

Comment

nee juist andersom, als je bijvoorbeeld sets van 12 maakt zul je in eerste instantie kracht met de daarbij behorende massa gainen, terwijl bijvoorbeeld sets van 12x 10x 8x 5x echte massa gainers zijn.

Comment

ja dat is ook wat ik zeg

minder reps met hoge gewichten --> massa

Comment

ow sorry, had het fout gelezen, maar dat is iig de manier. Of het anders kan weet ik niet. Ik denk dat het te maken heeft met witte en rode spiervezels. Witte groeien heel snel en rode heel langzaam, zou dan vast zo zijn dat de rode meer voor kracht zorgen. Iig voor uithoudingsvermogen als ik het goed heb.

Comment

Daar heb je gelijk in.

stukje over het verschil tussen rode en witte spiervezels:

Rode en witte spiervezels

Introductie
                Een marathonloper en een bodybuilder hebben allebei zeer goed getrainde spieren en toch zien ze er heel verschillend uit. Dit heeft te maken met het soort spiervezel dat deze atleten vooral getraind hebben. Genetisch zou iedereen 50% witte spiervezels en 50% rode spiervezels moeten hebben. Gelukkig geldt ook hier de regel dat iedereen verschillend is. De marathonloper heeft (genetisch) relatief veel rode spiervezels, terwijl een bodybuilder juist relatief veel witte spiervezels heeft. Een bijkomstigheid is dat de ratio van witte en rode vezels niet hetzelfde is over alle spieren in het lichaam. De borstspier kan bijvoorbeeld een ratio hebben van 30% rode en 70% witte spiervezels, terwijl de kuiten deze ratio precies andersom hebben (dus 30% witte en 70% rode). Het prioriteitsprincipe (een spiergroep die achterblijft in spiergroei, moet eerst getraind worden voor snellere spiergroei) gaat dus niet altijd op aangezien de witte spiervezel hypertrofiëerd (groter wordt) en de rode niet. Meer over de verschillen van de vezels staat hieronder.

De Rode Spiervezels
                De rode spiervezel staat ook wel bekend als de Slow Twitch spiervezel door het traag op gang komen van dit spiervezeltype. Dit vezeltype komt vooral voor bij de marathonatleet. De reden dat deze spiervezel de rode spiervezel heet, is omdat er een kleurverandering naar rood optreedt als de vezel in contact wordt gebracht met een bepaalde vloeistof. Training van de rode spiervezel moet worden uitgevoerd in het zuurstofsysteem en zorgt wel voor een toename van mitochondrieën, maar niet voor een vergroting van de spier (alleen de witte vezels kunnen hypertrofiëren).

De Witte Spiervezels
                Dit weefsel wordt ook wel Fast Twitch genoemd door zijn explosieve kracht. Een bodybuilder heeft relatief veel wit spiervezel in zijn lichaam zitten, waardoor hij voor toename van spiermassa kan trainen met resultaat. De training vindt voornamelijk plaats in de fosfaatpoel en ook in het melkzuursysteem.

Warming-up
                Als de witte vezels worden getraind, worden ook de rode vezels getraind, maar niet andersom. Als je in de training vooral gebruik gaat maken van de witte vezels (dus gewichtstraining op een hoge intensiteit), moet je deze spiervezels opwarmen door bijvoorbeeld het uitvoeren van dezelfde oefening op een lagere intensiteit).

Comment

Maar onder de 5reps is juist weer voor kracht toch? Powerlifters etc.
                  en boven de 12 ofzo of 15 is meer voor uithoudingsvermogen. Tussen 5 en 10 reps zit je denk ik zowiezo goed voor massa.
                  on the road to get huge

Comment

Originally posted by yamato View Post
                    Daar heb je gelijk in.

Als de witte vezels worden getraind, worden ook de rode vezels getraind, maar niet andersom. Als je in de training vooral gebruik gaat maken van de witte vezels (dus gewichtstraining op een hoge intensiteit), moet je deze spiervezels opwarmen door bijvoorbeeld het uitvoeren van dezelfde oefening op een lagere intensiteit).
                    Kortom dus: Hoge reps = rode vezels, lage reps = allebei. Verzuring komt daardoor ook ALTIJD voor.

Comment

juist ja

Comment

Even over hcmenneke, kan je dat onderbouwen? Want heb er zelf nog nooit van gehoort, vind het wel interresant.

Grtz

Comment

lijkt me logisch toch, powerlifters doen minder herhalingen maar wel met een zwaarder gewicht.

Ik denk nu niet dat een marathonloper meer kracht heeft dan een bodybuilder op AS.
                          Een bodybuilder heeft meer explosieve kracht een marathonloper meer uithoudings kracht.

Comment

Waarom is onder de 5 reps nou weer vooral op kracht gericht en niet op massa, dat vraag ik me af.

Comment

Als je zegt dat gebruikers niet sterker worden omdat ze puur voor spiermassa trainen heb je echt geen verstand van zaken.. Het is echter wel zo dat een oral only ofzo niet altijd grote verschillen in trainingsgewichten hoeft te creeeren maar de noramle test kuren etc zeker wel en behoorlijk ook! MIsschien eten ze niet goed of hebben ze fake of minder genetisch aangelegd of net een deload weekje weet jij veel!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X