Snuff-sann's second

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hm allright.
    Ik heb geen astma, maar wat ik wel ondervind de laatste weken is wanneer ik fiets dat ik erg kortademig ben, misschien door de tren.

Comment

• Je hebt niet toevallig slaapapneu?
      http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

• Wat is arteriële zuurstofsaturatie?

In het bloed zitten rode bloedcellen die instaan voor het transport van zuurstof naar de weefsels. Binnen in deze rode bloedcellen zit hemoglobine (Hb) dat aan het zuurstof bindt in de longen en in de weefsels het zuurstof loslaat.
        De arteriële zuurstofsaturatie, kortweg saturatie, is een graadmeter voor de hoeveelheid zuurstof die aan het hemoglobine in de rode bloedcellen in de arteriën of slagaders gebonden is. De saturatie wordt uitgedrukt als een percentage en is bij gezonde personen meer dan 95%.
        De arteriële zuurstofsaturatie wordt ook uitgedrukt als SpO2.

Comment

• Originally posted by Osterich View Post
          Je hebt niet toevallig slaapapneu?
          Dat zou best eens kunnen.
          Mijn nek is veel dikker geworden en mijn vriendin klaagt over het voortdurend snurken dat ik doe.

Comment

• This is where the shit starts bro.
            http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

This is where the shit starts bro.
              Hoe weet je dat eigenlijk allemaal?
              Het zou namelijk heel goed kunnen.
              Wat zou de oorzaak zijn?
              Gewichtstoename?
              Trenbolone?

Comment

• Slaapapneu komt idd veel voor bij eh zware mensen
                Niet alleen BB'ers, maar ook dikkerds.

Comment

Slaapapneu komt idd veel voor bij eh zware mensen
                  Niet alleen BB'ers, maar ook dikkerds.
                  Allright, dus is het iets wat nogal veel voorkomt bij BB'ers, dik ben ik namelijk niet.

Wat kun je er tegen doen?

Comment

• Als je pech hebt, en slaapapneu hebt, dan slaap je de rest van je leven met een zuurstofmasker op.

Het is aan te raden om je slaap te gaan registreren, en de boel in de gaten te houden.
                    Consult a doc!

Comment

• kan slaapapneu er ook voor zorgen dat je regelmatig wakker wordt in de nacht?

Comment

• Wat is slaapapneu?

Sommige mensen ademen onregelmatig tijdens de slaap. Als de ademhaling keer op keer langer dan 10 seconden stokt en dit overdag leidt tot moeheid, slaperigheid of hoofdpijn, spreekt men van slaapapneuklachten. Apneu betekent ‘niet ademen’.
                        Meestal ontstaat apneu door een te slap strottenhoofd of een te slappe luchtpijp. Hierdoor sluit bij volledige ontspanning (slaap) de luchtweg af. De ademhaling stopt dan. Het zuurstofgehalte in uw lichaam daalt, waarna u plots wakker wordt of actief weer gaat ademen. Met name bij overgewicht en overmatig alcoholgebruik kan slaapapneu optreden.
                        Door het veelvoorkomende snurken en de onrust is slaapapneu vaak ook vervelend voor de partner.
                        Hoe kunt u slaapapneu herkennen?

U heeft herhaaldelijk (soms tientallen keren per nacht) een stokkende ademhaling. Vaak zult u dat zelf niet direct merken, uw partner wel. Door de stokkende ademhaling slaapt u onrustig en wordt u vaak wakker. Ook snurkt u vaak en onregelmatig. Overdag bent u slaperig of heeft u hoofdpijn. De diagnose van slaapapneu wordt gesteld na uitvoerig onderzoek in een slaaplaboratorium.
                        Wat kunt u zelf doen bij slaapapneu?

Soms verdwijnen de klachten als het u lukt af te vallen. Beperk het gebruik van alcohol en stop, indien van toepassing, met roken.
                        Bij slapen op de rug worden het snurken en de slaapapneu erger; naai eventueel een tennisbal in de rug van de pyjama om te voorkomen dat u op uw rug gaat liggen.
                        Welke geneesmiddelen kunnen worden gebruikt bij slaapapneu?

Acetazolamide

Acetazolamide stimuleert de hersenen om regelmatiger te ademen. Hierdoor kunnen de klachten van slaapapneu verminderen.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                          kan slaapapneu er ook voor zorgen dat je regelmatig wakker wordt in de nacht?
                          Ja dat is het idee...

Comment

• Me buik zorgt er voor dat ik vanwege de zwaarte kracht automatisch omrol op me zij of op me buik dus dat zit goed. ik schijn heel hard te snurken. omschrijving volgens iemand "het lijkt net alsof ik naast een weerwolf slaap". Word ook om de anderhalf a 2 uur wakker. Ben rest van de dag niet echt moe en heb ook geen hoofdpijn. Tenzij ik te weinig vloeistof drink dan barstende koppijn.

Conclusie. We moeten een AA groep oprichten voor mensen zoals ons Snuff

slaapapneuklachten
                            Slaap neuk klachten nog nooit gehad o.O

Comment

• Ben inderdaad bang dat ik daar ook last van heb.
                              Ben ff aan het kijken of ik dat medicijn zonder recept kan bestellen op het net.

Bedankt Ossie voor je wijze raad, zou nooit meer zeggen dat je niet spoort.

Comment

• Kan het bestellen maar is vrij prijzig met al die klote verzendkosten.
                                Hm, denk dat ik eerst ff naar mijn dokter ga, misschien dat zij het kan voorschrijven dan is het een heel stuk goedkoper.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X