Cut kuurtje. Winny/primo/test

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Genjuro View Post
    In de Nederlandse volkmond wordt met drugs puur narcotica bedoeld. In het Engels is drugs gewoon een ander woord voor medicijnen. Heb je al bij drugspreventie iemand info zien geven over de gevaren van dbol of asperine?
    Ben ik niet met je eens.
    In nederland wordt het woord drugs ook gebruikt maar is dan vernederlandst.
    Drugs betekent drogen in holland, drogen zijn medicijnen.
    Tevens betekent drugs in Engeland medicijnen maar ook puur narcotica.
    Als je het in Engeland over lettuce hebt heb je het in holland over sla, maar het betekent nog steeds precies hetzelfde.
    Last edited by Snuff-Sann; 14-02-2010, 16:55.

Comment

• Originally posted by Snuff-Sann View Post
      Ben ik niet met je eens.
      In nederland wordt het woord drugs ook gebruikt maar is dan vernederlandst.
      Drugs betekent drogen in holland, drogen zijn medicijnen.
      Tevens betekent drugs in Engeland medicijnen maar ook puur narcotica.
      Als je het in Engeland over lettuce hebt heb je het in holland over sla, maar het betekent nog steeds precies hetzelfde.

Dus je snapt dat drugs in het Engels meer wil zeggen dan in het Nederlands(wat mijn punt was) maar je snapt niet waarom ik het dubbelzinnig noem als je snipke verwijt dat as drugs zijn?

En het woord droge(n) staat niet in mijn woordenboek in die betekenis en heb ik nog nooit gehoord. Dat het het oerwoord is voor drogisterij is kan zijn, maar in de huidige omgangstaal heeft dat zijn kracht verloren.
      Last edited by Genjuro; 14-02-2010, 17:10.
      the one and only tabata overlord

Comment

• wiki bevestigt mijn punt trouwens.

Comment

• drug; geneesmiddel { drugs }
          opium en zijn producten; slaapverwekkend... { narcotica }
          kalmerend geneesmiddel { opiaten }
          hallucinogeen, stof die hersenschimmen... { hallucinogen }

Nederlands online woordenboek op Babilon.

Comment

• Originally posted by Knulletje View Post
            drug; geneesmiddel { drugs }
            opium en zijn producten; slaapverwekkend... { narcotica }
            kalmerend geneesmiddel { opiaten }
            hallucinogeen, stof die hersenschimmen... { hallucinogen }

Nederlands online woordenboek op Babilon.
            Dank je kerel, ook in Holland heeft drugs meer betekenissen.

Comment

• Originally posted by Genjuro View Post
              Dus je snapt dat drugs in het Engels meer wil zeggen dan in het Nederlands(wat mijn punt was) maar je snapt niet waarom ik het dubbelzinnig noem als je snipke verwijt dat as drugs zijn?

En het woord droge(n) staat niet in mijn woordenboek in die betekenis en heb ik nog nooit gehoord. Dat het het oerwoord is voor drogisterij is kan zijn, maar in de huidige omgangstaal heeft dat zijn kracht verloren.
              "Drugs in het Nederlands heeft een andere betekenis dan drugs in het Engels. Dus AS drugs noemen is dubbelzinnig".

Dat is dus wat je zei, dat het een andere betekenis heeft in het Engels en daar reageerde ik op. Je zei niet dat het in het Engels meer wil zeggen.
              En nogmaals drugs betekent in het Nederlands meer dan puur narcotica, dus heeft ook meer betekenissen. Maw is er geen verschil.
              Anabolen steroiden zijn drugs, is niets dubbelzinnigs aan.
              Het woord drogen is vanuit Duitsland Nederland binnen gekomen, en weet je wat drogen betekent???
              Juist, drugs.

"In de Nederlandse volkmond wordt met drugs puur narcotica bedoeld".
              Ow ja, en als iemand in Holland zegt 'shit', bedoelt hij dan ook puur stront of bedoeld hij 'ow jee'?

En nog wat, ik VERWIJT Snipke niets, ik maakte een geintje en ik weet dat Snip daar tegen kan omdat we weleens meer geintjes maken.
              Last edited by Snuff-Sann; 14-02-2010, 17:49.

Comment

"Drugs in het Nederlands heeft een andere betekenis dan drugs in het Engels. Dus AS drugs noemen is dubbelzinnig".

Dat is dus wat je zei, dat het een andere betekenis heeft in het Engels en daar reageerde ik op. Je zei niet dat het in het Engels meer wil zeggen.
                Ik bedoelde dat je het Engelse woord "drugs" geen compleet synoniem is van het Nederlandse woord "drugs". In het Engels heeft het nog steeds een breder spectrum.

En nogmaals drugs betekent in het Nederlands meer dan puur narcotica, dus heeft ook meer betekenissen. Maw is er geen verschil.
                Anabolen steroiden zijn drugs, is niets dubbelzinnigs aan.
                neen, dat doet het niet.

Lees eens "begrijpend" die tekst van die online wb door. Het gaat over de geneesmiddelen die in 1 van die 3 groepen zitten. Het Engelse drugs kan bij alle geneesmiddelen gebruikt worden. DAT is het punt dat ik al die tijd probeer te maken.

En het woord "narcotica" in de omgangstaal (inderdaad foutief, maar dat boeit niet) slaagt op zowel uppers, downers(wat de feitelijke betekenis van het woord narcotica is als je naar het Latijns kijkt) of hallocinogenen.

AAS vallen dus niet onder de noemer drugs in het Nederlands, maar wel onder de noemer drugs in het Engels.

Het woord drogen is vanuit Duitsland Nederland binnen gekomen, en weet je wat drogen betekent???
                Juist, drugs.
                het woord "droge" is Middelnederlands.

Ik wil jou trouwens eens op gelijk welke plaats in Nederland een drogisterij zien binnenstappen en vragen "Mag ik wat drugs kopen?"

Comment

• Het woord drug komt oorspronkelijk van het Middelnederlandse woord droge (waar het woord drogist vandaan komt), het Engels heeft dit woord van het Franse woord 'drogue' geleend die het op zijn beurt weer van het Middelnederlands heeft geleend, Nederland heeft dit woord weer uit het Engels gehaald, hoewel het daar zowel medicijn als verdovend middel betekent — die eerste betekenis heeft drug in het Nederlands niet.

directe copy-paste van wiki

Comment

"In de Nederlandse volkmond wordt met drugs puur narcotica bedoeld".
                    Ow ja, en als iemand in Holland zegt 'shit', bedoelt hij dan ook puur stront of bedoeld hij 'ow jee'?
                    Wat je nu zegt slaagt op niks. Shit is een taaleigen scheldwoord. Net zoals Nederlanders graag met ziekte schelden.

En nog wat, ik VERWIJT Snipke niets, ik maakte een geintje en ik weet dat Snip daar tegen kan omdat we weleens meer geintjes maken.
                    Kan best zijn, maar je verbetert hem met iets dat niet waar is.

Comment

• Wat een gemierenneuk weer.
                      Vergeet overigens niet dat wiki open staat voor iedereen om wat aan toe te voegen. Voor jan en alleman dus. Dat maakt het een minder betrouwbare bron. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat wiki een slechte bron is om informatie vandaan te halen.
                      Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by jordy View Post
                        Wat een gemierenneuk weer.
                        Vergeet overigens niet dat wiki open staat voor iedereen om wat aan toe te voegen. Voor jan en alleman dus. Dat maakt het een minder betrouwbare bron. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat wiki een slechte bron is om informatie vandaan te halen.
                        Geen betrouwbare bron voor wetenschappelijke informatie, agreed. Maar dit is maar wat taalkunde...

En ik verveel me trouwens te pletter, heb gisteren valentijn gevierd en vandaag geen fuck te doen door dat kutweer

Comment

• Ja inderdaad, maar Genjuro wil graag zijn gelijk hebben omdat hij zijn status hoog te houden heeft.
                          De volgende keer mag hij iets duidelijker zijn in wat hij nu precies bedoelt.
                          En zoals ik al eerder zei maakte ik een geintje tov Snipke en dat moet kunnen, en dat weet Snip ook.
                          Maar deze jongen gaat ff wat anders doen, heb geen zin om te mierenneuken.
                          Gen, goede uitleg bro over wat je nu precies bedoelde.
                          Maar ook ik heb mijn mening, drugs zijn drugs, woon je nu in Nepal of op de noordpool. Ik ga mij daar niet zo druk om maken dat het in een land meer betekent dan ergens anders, of dat het dubbelzinnig is.

Comment

• Interresante topicvervuiling.
                            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Luppie,

full bodypics.

Je bent nu toch al bezig.
                              http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/33738-osterichs-dagboek-eten-trainen-beminnen

Comment

• Mofo, ben je ziek?
                                Gaat er iets mis met je kuur?
                                Je hebt sinds de 12e niet meer hier gepost, hoe komt dat?
                                Laat wat van je horen man.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X