Snuff's ON-Topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by bruce View Post
    Oh ja, promillage en gewicht maakt niet erg veel uit. Heeft klein beetje invloed en ook op hoe lang het in je systeem zit. Gelukkig is spiermassa de bepalende factor en die is gelukkig wel aanwezig. Euh.... 1 glas is geen probleem hoor. Alleen is niks beter snappie. Goeie cursus hè . Heb ruim tien jaar met drank op gereden. Elk weekend. Nooit gepakt tot die ene keer. Uiteraard altijd met meer dan 1 glas
    Yep Bruce, blijkt wel uit je kennis!

Factoren die van belang zijn bij de opbouw van een promillage zijn:
    • Leeftijd: een jongere persoon heeft sneller een hoger promillage
    • Geslacht: mannen hebben meer spierweefsel, vrouwen meer vetweefsel
    • Lichaamsgewicht: groot, klein, dik, dun
    • Gezondheid: diabetici hebben sneller een hoger promillage
    • Leverafwijkingen
    • Medicatie
    De werking van alcohol | Mens en Gezondheid: Verslaving

Comment

• Originally posted by WanabieBodybuilder
      Dat zegt bruce ook. Alleen heeft het niet erg veel invloed, maar het heeft wel degelijk invloed.
      Goed lezen knul, hij zegt dat het niet veel uitmaakt maar dat doet het echter wel.
      Tis 1 van de factoren die belangrijk is voor de opbouw.

Comment

• Originally posted by WanabieBodybuilder
        Het kan best zo zijn hoor snuff, dat het veel uitmaakt, maar uit deze bron haal ik dat niet. Uit deze bron haal ik alleen dat het uitmaakt, niet de hoeveelheid die het uitmaakt. Maar jij zal het vast bij het juiste eind hebben hoor
        Precies, je zegt het helemaal goed knul, het maakt uit.
        Bruce zegt dat het niet heel erg uit maakt, dit is onjuist.
        Tevens staat het als derde in het rijtje, maw op twee na het meest belangrijkste kwa opbouw.

En schei nou asjeblieft ff uit met je gezemel en gemiereneuk man, ga ff wat anders doen, met je blokken spelen ofzo.

Comment

• Om nu echt van je gezemel af te zijn het volgende.

Het promillage in je bloed is behalve het aantal glazen afhankelijk van gewicht en geslacht.

Alcoholcalculator!

Bij de alcoholcalculator kun je meteen uitrekenen hoe hoog het alcoholgehalte (promillage) in je bloed is. De calculator houdt rekening met je gewicht, geslacht en het aantal glazen.

Formule
          De formule is als volgt: BAG = a x 10/ g x r - (u - 0.5) x (g x 0.002)

Hierbij is:
          a = aantal glazen
          g = lichaamsgewicht
          r = een maat voor lichaamsvocht bij mannen 0,7 en bij vrouwen 0,5
          u = het aantal uren vanaf het eerste glas.

Voorbeelden
          Stel je bent man en weegt 70 kilo en je hebt op een avondje uit 10 glazen gedronken. Je eerste glas dronk je om 23.00 uur in de avond. We gaan er verder vanuit dat je om 9.00 in de ochtend wilt weten hoe hoog je alcoholpromillage is. Dat is dus 10 uur na je eerste glas.

Om 9.00 uur is je BAG: 10 x 10/ 70 x 0,7 - (10 - 0,5) x (70 x 0.002) = 0.71 ‰

Dit is hoger dan is toegestaan om aan het verkeer deel te nemen. Zoals bekend is dat 0,5 ‰. Je mag dus in de ochtend nog niet rijden. Als je wordt aangehouden kun je gestraft worden.

Met de formule kun je ook uitrekenen hoe lang het duurt voordat het promillage onder de 0,5 komt. Dat is pas 12 uur na je eerste glas. Na 12 uur zit je op een promillage van 0.4.

Als je rijbewijs korter hebt dan 5 jaar, mag je maar een promillage hebben van 0,2. Dat percentage bereik je, in ons voorbeeld, pas 14 uur na je laatste glas.

Waarom zijn gewicht en geslacht zo belangrijk?
          Na opname verdeelt alcohol zich over het bloed en al het lichaamsvocht. Bij de man bestaat ongeveer 70% van het lichaamsgewicht uit lichaamsvocht. Bij een vrouw is dat 60%. Een man weegt gemiddeld 80 kilo, een vrouw 68 (bron: statistisch jaarboek). Bij een man verdeelt een zelfde glas alcohol zich dus over 56 liter bij een vrouw over 40.

Duidelijk wordt hiermee dat behalve geslacht ook gewicht een belangrijk rol speelt. Weeg je zwaarder dan heb je meer lichaamsvocht en verdeelt de alcohol zich over meer vocht. Ben je man en weeg je 80 kilo dan verdeelt de alcohol zich over 56 liter, weeg je 65 kilo dan is dat over 45,5 liter

Overige factoren
          Ook gemoedstoestand, lichamelijke conditie, maagvulling (net gegeten of een lege maag), medicijngebruik en hormonale invloeden (bij vrouwen) spelen een rol bij promillage. Met deze factoren houdt de calculator geen rekening.

Jellinek - Vraag - Wanneer is alcohol uit je bloed.

Comment

• Leeftijd maakt niet uit. Sowieso beter niet voor je 21e drinken. Dit heeft te maken met verbindingen de je hersens maken. Ik heb een up to date cursus van verslavingszorg gehad met statistieken en alles erbij. Het enige waarom leeftijd uit zou maken is dat je zwaarder bent als je ouder bent en dit is weinig. Met dat pochen bedoel ik niet letterlijk trots zijn. Ik doelde op dat je zei dat je het goed had gedaan. Het kon beter. Waarom kan je er niet tegen als je niet helemaal gelijk krijgt? Wees open voor andere opinies. Veel op internet is achterhaald. Kijk iemand van 120kg en 50 jaar vergelijken met iem. Van 16 jaar en 66 kg. Dat is niet interessant. Iemand van 25 en 45 , ene 75 kg en ander 95 maakt zo weinig uit dat de afwijking van een blaasaparaat het niet ziet en bloedanalyse missch. Enkele ugl verschil zal waarnemen. Het gaat niet om hoe je je voelt maar wat in je bloed zit. Verder hou ik maar weer op want zo interessant is het ook niet(mierenneuken). Wilde mijn opgedane kennis ff delen. Wist je dat je per 1 december 2011 vanaf 1 promille een alcohol cursus moet doen en vanaf 1,3 promille een alcoholslot in je auto. Daarmag je dan alleen in rijden en kost je 3000 euro. En nog cursus ook volgens mij. Jaja. Uitkijken jongens. En snuf: jij drinkt toch te weinig. Houwen zo. Doe ik nu ook. Heerlijk geen kater
            een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

• R stond bij ons niet in de formule. Enige bij vrouwen is minder spiermassa. Maar ja,, we gebruiken versch. Sources. Dus komen we er nooit uit. Ik heb info van tactus verslavingszorg. Die hebben ook andere formule. Heb ik niet meer helaas. Zat wel luchaamsgewicht in maar als je m invulde maakte dat weinig uit op promillage. Promillaage gaat in je bloed. Niet in je vocht. Oke. Zand er weer over. Een ding heb ik gelijk. Alcohol vrij verkeer is het beste. Niet mee eens? Dan ben je gay

Comment

Leeftijd maakt niet uit. Sowieso beter niet voor je 21e drinken.Leeftijd is ook een belangrijke factor!Beter niet voor je 21e drinken, en jij gelooft in sprookjes? Dit heeft te maken met verbindingen de je hersens maken. Ik heb een up to date cursus van verslavingszorg gehad met statistieken en alles erbij. Het enige waarom leeftijd uit zou maken is dat je zwaarder bent als je ouder bent en dit is weinig.Sorry Bruce, ben ik niet met je eens. Met dat pochen bedoel ik niet letterlijk trots zijn. Ik doelde op dat je zei dat je het goed had gedaan. Het kon beter. Waarom kan je er niet tegen als je niet helemaal gelijk krijgt? Wees open voor andere opinies.Pochen betekent bluffen, opscheppen, pralen, maw beweer je dat ik ermee op de koop loop. Veel op internet is achterhaald.Wat ik heb gepost over belangrijke factoren die een alcoholpromillage bepalen niet kerel. Kijk iemand van 120kg en 50 jaar vergelijken met iem. Van 16 jaar en 66 kg. Dat is niet interessant. Iemand van 25 en 45 , ene 75 kg en ander 95 maakt zo weinig uit dat de afwijking van een blaasaparaat het niet ziet en bloedanalyse missch. Enkele ugl verschil zal waarnemen. Het gaat niet om hoe je je voelt maar wat in je bloed zit.Waar heb je het over Bruce? Verder hou ik maar weer op want zo interessant is het ook niet(mierenneuken). Wilde mijn opgedane kennis ff delen. Wist je dat je per 1 december 2011 vanaf 1 promille een alcohol cursus moet doen en vanaf 1,3 promille een alcoholslot in je auto. Daarmag je dan alleen in rijden en kost je 3000 euro. En nog cursus ook volgens mij. Jaja. Uitkijken jongens.Heeft totaal geen betrekking op mijn persoontje, ik woon in de UK. En snuf: jij drinkt toch te weinig. Houwen zo. Doe ik nu ook. Heerlijk geen kater Hier ben ik het helemaal mee eens.
                -----

Comment

• Gaat om het laatste. En als je het niet met me eens bent dat makt niet uit. Ook uk is een vrij land. Beter niet voor je 21e ja. Zoek maar op: verbindingen die de hersens maken en invloed van alcohol hierop. Alcohol kan voorkomen dat een verbinding gelegd wordt. Tot je 21e leg je verbindingen aan. Hoe jonger zuipen, hoe erger. Nou hasta la Vista. Ik ga over op de lees Modus. WAt wel leuk is aan dit topic: meteen reactie. Geen week later. Proost ouwe
                  Last edited by bruce; 02-01-2012, 20:15.

Comment

Gaat om het laatste. En als je het niet met me eens bent dat makt niet uit. Ook uk is een vrij land. Beter niet voor je 21e ja. Zoek maar op: verbindingen die de hersens maken en invloed van alcohol hierop. Alcohol kan voorkomen dat een verbinding gelegd wordt. Tot je 21e leg je verbindingen aan. Hoe jonger zuipen, hoe erger. Nou hasta la Vista. Ik ga over op de lees Modus. WAt wel leuk is aan dit topic: meteen reactie. Geen week later. Proost ouwe

Hehehehe, sorry Bruce dat ik wat bot over kom, is zeker niet mijn bedoeling.
                    Ik zal eens kijken op het net naar de verbindingen.
                    Beter niet voor je 21e, heb je gelijk in. Maar wie doet dat nou? Geen hond hehehehe.

Comment

• Bij was het juist, na mijn 18de amper meer drinken :P Een van de beste beslissingen in mijn leven, kan nu tenminste nog tot mijn 24ste (ik had ooit op nat-geo gezien dat het 24 ipv 21 was, maar klein verschil) profiteren van extra aanleg van verbindingen in mijn hersenen

Fijn 2012 Snuff en volgers!
                      Laissez Faire

Comment

• Dus, anderhalve week na je laatste update nog iets gemerkt qua mentale en fysieke aspecten nu je kuurkwantiteit ver onder je homeostase ligt?
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• Originally posted by Yawa77 View Post

Fijn 2012 Snuff en volgers!
                          Thnnx

Originally posted by seanl94 View Post
                          Dus, anderhalve week na je laatste update nog iets gemerkt qua mentale en fysieke aspecten nu je kuurkwantiteit ver onder je homeostase ligt?
                          Ja, libido is wat minder, maw ben niet meer so horny.
                          BF stijgt, maw stofwisseling neemt af.
                          Al met al, zwaar klote!!!

Comment

• is normale reaktie bro. dat heb ik na elke lange kuur gehad. komt zelf weer goed. zou er niet teveel op letten, word je alleen maar gedemotiveerd van.

Comment

• gaat goed snuff??

blijf deze log ook weer volgen
                              was wel een werk om 143 pagina's in te halen hoor
                              my Guns are my Glory. Foppe87@Bodynet

Comment

is normale reaktie bro. dat heb ik na elke lange kuur gehad. komt zelf weer goed. zou er niet teveel op letten, word je alleen maar gedemotiveerd van.
                                Ja man, ik weet het ook hehe, ben ook al enige keren OFF gegaan.
                                Maarre, ik geef de moed niet op, ik accepteer het en ga gewoon verder.

Originally posted by foppe87 View Post
                                gaat goed snuff??

blijf deze log ook weer volgen
                                was wel een werk om 143 pagina's in te halen hoor
                                Teringjantje!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X