Snuff's ON-Topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Klein updeetje.

Trainingen gaan zeer goed, ben in staat met nog relatief lage gewichten en korte workouts mijn spieren op de juiste manier te triggeren.
    Deze workouts zijn namelijk met een zeer hoge intensiteit.

Had ik na twee weken testosteron-injecties een enorm hoog libido, thans is dit weer naar normale waarden teruggekeerd. Waarschijnlijk dat mijn lichaam het hoge testosteron-gehalte moest accepteren. Nu dat dat is voldaan is mijn libido goed maar niet overdreven aanwezig.

Ik dien meer te gaan eten. Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen.
    Momenteel gebruik ik geen supplementen. Enkel maar wat multi-vits, glucosamine en knoflook caps. Omega 3 krijg ik binnen via sardines.
    Ik neem dus geen shakes wat een gemakkelijke calorie-vermeerdering kan betekenen. Echter tracht ik alles via normale voeding binnen te krijgen. Momenteel zit ik waarschijnlijk op zo'n 5000 kcal, moet mijn voedingsschema nog in z'n geheel aanpassen aangezien ik nu een compleet andere pre workout maaltijd nuttig. De reden voor de behoefte aan meer voeding is het blijven hangen van lichaamsgewicht, dit is in de afgelopen week slechts met 100 gram toegenomen, nu naar 111,5kg. Mijn VP ligt nog steeds op 15,6%. Ik kan daar mee leven. Hoofdzaak is anabool blijven en massa kweken, een wasbordje komt pas wanneer ik vind dat het daar tijd voor is.
    Vet-toename dmv plantaardige olie in mijn laatste tonijn-maaltijd toevoegen is een optie.
    Ik zal morgen eerst eens bekijken hoeveel ik nu werkelijk binnenkrijg. Momenteel doe ik alles op gevoel en kijk ik hoe mijn lichaam reageert.
    Laterzzzzz.

Comment

• Waarom geen shakes?
      Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

• Originally posted by blocktoblock View Post
        Waarom geen shakes?
        Ik ben van mening dat het geldverspilling is, ik probeer nu uit te vinden of het daadwerkelijk het geval is.
        Zolang ik mijn lichaam tijdens de window post workout kan voeden is er geen reden tot het nemen van een shake.
        Ook zullen mijn spieren nooit deplete zijn, ik eet daar gewoon teveel voor.
        Verder zie ik shakes ook als een vervanger voor wanneer er geen tijd is voor een gewone maaltijd. Echter ben ik nu in staat om op de juiste tijden mijn nutrienten binnen te krijgen.

Comment

• precies als je voldoende kwaliteit eet heb je een shake niet nodig.....

Had ik na twee weken testosteron-injecties een enorm hoog libido, thans is dit weer naar normale waarden teruggekeerd. Waarschijnlijk dat mijn lichaam het hoge testosteron-gehalte moest accepteren. Nu dat dat is voldaan is mijn libido goed maar niet overdreven aanwezig.
          Je lichaam begint te compenseren. Gix heeft dat ooit ergens uitgelegd 1 gaat omhoog ander komt dan ook. Je lichaam is een slim systeem alles staat met elkaar in verbinding.
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
          We like it
          ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

• Dacht ik dat mijn intake op 5000 kcal lag, kom ik na een nieuwe berekening er achter dat het nu bijna 6000 kcal bedraagt.
            Hier mijn nieuw voedingsschema, permalink 332:

Snuff's Alone With Trenbolone - Pagina 14

Comment

• Als je inderdaad voldoende eiwitten uit "normale" voeding binnenkrijgt dan heb je inderdaad geen eiwitsupplementen nodig. Echter, de meeste eiwitbronnen (vlees, vis, zuivel) komen tezamen met vet. Tegen de tijd dat je voldoende eiwitten hebt, heb je vaak teveel vetconsumptie. Dat is in mijn geval de reden dat een deel van m'n eiwitconsumptie uit shakes komt, want dan krijg ik minder vet binnen.
              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• Originally posted by niet_hier View Post
                Als je inderdaad voldoende eiwitten uit "normale" voeding binnenkrijgt dan heb je inderdaad geen eiwitsupplementen nodig. Echter, de meeste eiwitbronnen (vlees, vis, zuivel) komen tezamen met vet. Tegen de tijd dat je voldoende eiwitten hebt, heb je vaak teveel vetconsumptie. Dat is in mijn geval de reden dat een deel van m'n eiwitconsumptie uit shakes komt, want dan krijg ik minder vet binnen.
                Zou jij anders echt te veel vet binnen krijgen? Meer dan 2 gram per kg lichaamsgewicht bijvoorbeeld? Verbaast me oprecht :O Ik heb dat probleem niet, en velen hebben juist het tegenovergestelde! Die moeten extra vetten inplannen.
                Ik neem overigens ook eiwitshakes, daar niet van.
                Last edited by Yawa77; 05-03-2012, 18:15. Reason: spelling van verbaasd/verbaast
                Laissez Faire

Comment

• Originally posted by niet_hier View Post
                  Als je inderdaad voldoende eiwitten uit "normale" voeding binnenkrijgt dan heb je inderdaad geen eiwitsupplementen nodig. Echter, de meeste eiwitbronnen (vlees, vis, zuivel) komen tezamen met vet. Tegen de tijd dat je voldoende eiwitten hebt, heb je vaak teveel vetconsumptie. Dat is in mijn geval de reden dat een deel van m'n eiwitconsumptie uit shakes komt, want dan krijg ik minder vet binnen.
                  Ben ik niet met je eens kerel.

Het belangrijkste van eiwit-inname is het amino-profiel van die eiwitten, deze dient compleet te zijn. We praten over hoogwaardige eiwitten met een amino-score van 100 of meer.
                  Dit hoeft zeer zeker niet altijd dierlijk te zijn, kidney bonen bijvoorbeeld hebben een amino-score van 103.

Ook eiwitten met een onvolledig profiel zijn nog altijd zeer goed bruikbaar, daar zij aangevult kunnen worden door andere eiwitten.
                  Onze beste Dyno heeft het ooit eens op een zeer duidelijke manier uitgelegt wat mij nog altijd bijstaat.
                  Een goed voorbeeld is een ontbijt met havermout met whey-proteine.
                  Het eiwit in havermout bezit een onvolledig amino-score profiel, weet niet precies hoeveel het is maar laten we voor het gemak 75 hanteren.
                  Laten we zeggen dat havermout een amino-keten heeft van B-C-D.
                  Whey proteine is wel volledig en overschrijdt de 100 eenvoudig. Ook van whey weet ik de score niet uit mijn hoofd maar we houden dit op 125.
                  Het heeft een keten van A-B-C-D-A.
                  Wanneer je ze tezamen nuttigt zal de whey de havermout aanvullen en zo zullen ook die eiwitten hoogwaardig worden en dus compleet.
                  Je ziet, onvolwaardige eiwitten kunnen nuttig zijn.

Nu even over de bewering dat eiwitten uit voedsel gepaard gaat met vet-inname.
                  Hm, ik zet mijn eiwit-bronnen voor een hele dag even op een rijtje:

Amino-score van 100 of meer:

Tonijn-------------258gr------60,6gr E-------1,6gr V
                  Ei Eiwitten (6)-----216gr------23,8gr E-------0,0gr V
                  Kip----------------500gr------114,0gr E------4,6gr V
                  Kidney Bonen------240gr-------16,6gr E------1,4gr V
                  Koolvis------------200gr-------35,6gr E-------1,4gr V
                  Sardientjes--------360gr-------61,2gr E-------35,6gr V
                  Ei/Mayo-----------117gr.-------11,9gr E-------13,6gr V

De roodgedrukte produkten zijn weleenswaar hoog in vetten maar dit is bewust gedaan omdat ik meer vetten in mijn voeding wil. Sardientjes neem ik omdat het rijk is aan Omega 3 vetten.
                  Normaal gesproken zitten sardientjes en ei/mayo niet in mijn schema, ben thans aan het experimenteren. Ook neem ik nu hele eieren maar goed, om geen vetten met eieren te consumeren hoef je enkel maar de dooiers eruit te halen.
                  Een totaal van ongeveer 330gr hoogwaardige eiwitten met een inbreng van zo'n 50gr. vetten.
                  Maw, is dat helemaal niet veel, en wil je echt weinig vet binnenkrijgen schrap je de laatste twee produkten.
                  Houd er wel rekening mee dat de vetten die in de laatste twee produkten voorkomen goede vetten zijn.

Dan zijn er ook nog produkten waarin eiwitten zitten met een onvolledig amino-profiel maar worden allen aangevult door andere hoogwaardige eiwitten.

Brood
                  Pasta
                  Para-noten
                  Pindakaas

Tegen de tijd dat je voldoende eiwitten hebt, heb je vaak teveel vetconsumptie.

Dit is dus zeker niet waar.

Comment

• Interessante post Snuff! Dus whey heeft wel een volledig animo profiel? Mooi, want dat neem ik 'sochtends o.a. En XXL Nutrition Essential Animo Stack zal vast ook wel volledig zijn :P

Hoe zit het met rood vlees zoals biefstuk en gehakt?
                    Laissez Faire

Comment

• Originally posted by Yawa77 View Post
                      Interessante post Snuff! Dus whey heeft wel een volledig animo profiel? Mooi, want dat neem ik 'sochtends o.a. En XXL Nutrition Essential Animo Stack zal vast ook wel volledig zijn :P

Hoe zit het met rood vlees zoals biefstuk en gehakt?
                      Biefstuk, wauw, super hoogwaardig.
                      Gehakt, hangt ervan af.

Comment

• weer wat geleerd

Comment

• Snuff, dat is een mooie reactie. Je hebt, zo blijkt maar weer, je zaakjes prima voor elkaar. Het lijstje met eiwitbronnen wat jij noemt is inderdaad goed bijeengezocht en ik snap je uitleg over de hoeveelheid vet. 50 gram vet per dag is zeker niet teveel, misschien zelfs een beetje aan de krappe kant. Maar er komt misschien nog een beetje bij als je olie of zo gebruikt voor de bereiding. Jou kennende zal dat weinig zijn.
                          En die uitleg van het samennemen van eiwitbronnen met onvolledig profiel is mij ook bekend. Zou het belangrijk zijn om dan precies uit te puzzelen wat het eiwitprofiel van ieder product is zodanig dat je de samenstelling zou kunnen optimaliseren? Of zou dat resulteren in "gemier in de marge"?
                          Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

• Gemier in de marge mijns inziens.
                            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Eiwitten uit bepaalde voedingsmiddelen hebben vaak een typisch aminoprofiel. Vaak past het ene voedingsmiddel goed bij het andere om elkaars aminoprofielen aan te vullen. Alleen even uitpluizen wat nou goed bij wat hoort. Ik heb thuis nog een lijstje liggen vanuit mijn opleiding, morgen eens even zoeken of ik het nog kan vinden.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

• Het zou inderdaad heel erg handig zijn als er een lijst bestond waarin de belangrijkste voedingsprodukten voor bodybuilding staan met daarbij welke aminozuren het bevat en de hoeveelheid.
                                Zo kun je inderdaad zeer nauwkeurig combinaties creeren om de onvolwaardige eiwitten aan te vullen tot een compleet profiel.

De vraag is nu, bestaat er zo'n lijst?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X