Snuff's ON-Topic

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Als je er bcaa's naast zet ben je good to go lijkt me.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Zeer klein updeetje.

Ik ben weer op gewicht, 115kg schoon aan de haak!
      Valt me op dat het gewicht nu zeer gemakkelijk te dragen is door mijn lichaam.
      Stijfheid van ledematen is zo goed als niet aanwezig en ook geen pijn in mijn onderrug. Dit waren altijd bijwerkigen die gingen opspelen wanneer het gewicht uitliep. Nu nergens last van.

Helaas wel een BF van rond de 16%. Maar momenteel maak ik me daar niet druk om. Voor mij is het een acceptatie binnen een bulk. Als je daar niet tegen kunt zul je nooit in staat zijn om de nodige massa te winnen.
      Mij maakt het laagje vet nu echt niet uit. Ik cut wel wanneer ik voldoende spiermassa gewonnen heb, en dat is voorlopig nog lang niet.

Ik ga weer wat aan mijn voeding sleutelen, ook weer om te zien wat het teweegbrengt. Tis de bedoeling om het aantal koolhydraten te verlagen en daarvoor vetten in te brengen.
      Mijn pasta van 300gr. post workout zal verminderd worden naar 150gr.
      Het aantal kalorieen minder zal ingevult worden door een x aantal gram vetten, waarschijnlijk plantaardige olie. Ik wil zien hoe mijn lichaam daar op reageert en of het ten koste gaat van een loss of energy.

Heb ik altijd zout-inname zo laag mogelijk gehouden, ligt het nu op zo'n 16gr. per dag. Uit mijn geexperimenteer blijkt dat een hoge zout-inname niet tot de zo gevreesde bloat leidt. Ik houd wel wat vocht vast maar bij lange niet wat ik ervaarde toen ik nog in de weekenden veel junk at.
      Ik ben nu van mening dat snelle suikers de boosdoener zijn.
      Momenteel zijn de suikers van bananen de enigste suikers die ik nuttig en laat ik verder alles schieten. Ben sinds het nieuwe jaar geheel strikt met mijn voeding en dat werkt zeer goed.
      Natuurlijk zal mijn lichaam moeite hebben met het in bedwang houden van mijn vetpercentage, ik eet tenslotte ver boven onderhoud en zit nu op 6000 kcal.
      Maar ik geloof dat ik weer een juiste beslissing gemaakt heb in de strijd om voeding voor mijn persoontje zo optimaal mogelijk te maken en nu met een gewicht van 115kg kan ik zonder bijwerking opwerken naar een nog hoger gewicht.

MAX-OT trainingen gaan gewoon goed, elke week een verhoging van 2,5kg. Afgelopen week was het op elke oefening haalbaar, soms moest ik mezelf inhouden om meer gewicht te verplaatsen aangezien het allemaal vrij easy ging. Maar gelukkig heb ik dat niet gedaan, wil namelijk niets forceren.

Vandaag een rustdag waarna morgen rug en biceps weer op het menu staan.
      Laterzzzzzz.

Comment

• Originally posted by Snuff-Sann View Post
        Heb ik altijd zout-inname zo laag mogelijk gehouden, ligt het nu op zo'n 16gr. per dag. Uit mijn geexperimenteer blijkt dat een hoge zout-inname niet tot de zo gevreesde bloat leidt. Ik houd wel wat vocht vast maar bij lange niet wat ik ervaarde toen ik nog in de weekenden veel junk at.
        Ik ben nu van mening dat snelle suikers de boosdoener zijn.
        Lijkt me stug dat suikers het probleem zijn. Die worden immers ook vrij snel omgezet tot ofwel glycogeen danwel vet. Het probleem van bloated zijn door zout komt omdat je hormonen als aldosteron vertraagd reageren op je zoutinname. Als jij 5 dagen lang strikt eet qua zout, dan zijn je aldosteronwaarden vrij hoog, met als gevolg een hoge resorbtie van Na+. Ga jij echter ineens 2 dagen zoutbommen eten, dan reageert je aldosteronspiegel niet snel genoeg hierop, en zal je Na+ resorbtie nog altijd hoog zijn, ondanks je hoge inname. Dit heeft als gevolg dat je osmotische waarde stijgt, en om dit te compenseren, hou je extra vocht vast. Blijf je echter nog een week lang deze hoeveelheid zout eten, dan krijgt je lichaam de tijd om je aldosteron flink te verlagen, met als gevolg een uitscheiding van Na+ die in balans is met de inname -> het bloated zijn verdwijnt.

Op de uni heb ik mogen spelen met software die dit simuleert, en daarin was duidelijk te zien dat het lichaam enkel dagen nodig had om de hormoonconcentraties aan te laten passen naar de nieuwe omstandigheden.

Als je er meer over wilt weten, zou ik trouwens eens zoeken op het renine-angiotensine-aldosteron-systeem. Oftewel, RAAS.
        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• lekker man, ik ben ook weer sinds vorige week begonnen met max ot. Blijft lekker werken he!

Comment

• Nice sean. Kwaliteitspost weer.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• nice update!

Comment

• Originally posted by seanl94 View Post
                Lijkt me stug dat suikers het probleem zijn. Die worden immers ook vrij snel omgezet tot ofwel glycogeen danwel vet. Het probleem van bloated zijn door zout komt omdat je hormonen als aldosteron vertraagd reageren op je zoutinname. Als jij 5 dagen lang strikt eet qua zout, dan zijn je aldosteronwaarden vrij hoog, met als gevolg een hoge resorbtie van Na+. Ga jij echter ineens 2 dagen zoutbommen eten, dan reageert je aldosteronspiegel niet snel genoeg hierop, en zal je Na+ resorbtie nog altijd hoog zijn, ondanks je hoge inname. Dit heeft als gevolg dat je osmotische waarde stijgt, en om dit te compenseren, hou je extra vocht vast. Blijf je echter nog een week lang deze hoeveelheid zout eten, dan krijgt je lichaam de tijd om je aldosteron flink te verlagen, met als gevolg een uitscheiding van Na+ die in balans is met de inname -> het bloated zijn verdwijnt.

Op de uni heb ik mogen spelen met software die dit simuleert, en daarin was duidelijk te zien dat het lichaam enkel dagen nodig had om de hormoonconcentraties aan te laten passen naar de nieuwe omstandigheden.

Als je er meer over wilt weten, zou ik trouwens eens zoeken op het renine-angiotensine-aldosteron-systeem. Oftewel, RAAS.
                Duidelijk kerel.
                Na verloop van tijd past het lichaam zich aan en verdwijnt de bloat.

Originally posted by talalelh15 View Post
                lekker man, ik ben ook weer sinds vorige week begonnen met max ot. Blijft lekker werken he!
                Yep, altijd tot aan het gaatje gaan!

Comment

• Hoe zit je qua kracht? Wat zijn je huidige stats?

Ook al zit je nog niet aan je top per se door het max-ot schema, ben ik toch benieuwd wat je lift/pusht etc met 115kg bw!
                  Laissez Faire

Comment

• Originally posted by Yawa77 View Post
                    Hoe zit je qua kracht? Wat zijn je huidige stats?

Ook al zit je nog niet aan je top per se door het max-ot schema, ben ik toch benieuwd wat je lift/pusht etc met 115kg bw!
                    Ik ben helemaal opnieuw begonnen.
                    Gewichten zijn echt nog niet om voor naar huis te schrijven.
                    Ook werk ik enorm aan mijn techniek.

Comment

• Enjoy The Ride! ;-)

A Daily Ritual, Going To The Gym! - YouTube

Comment

• Vet i like

Wel verrot zeg elke dat 15 rijden om te kunnen sporten :S
                        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        We like it
                        ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

• Originally posted by onderhandelen View Post
                          Vet i like

Wel verrot zeg elke dat 15 rijden om te kunnen sporten :S
                          Tsja, eigenlijk is het wel lekker als je bedenkt dat ik het vorig jaar nog fietsend moest afleggen.
                          Je ziet het niet zo heel erg goed op de beelden maar hier in de UK is het dus echt heuveltje op, heuveltje af.
                          En ik vind autorijden wel leuk, helemaal met een heerlijk muziekje van the artic monkeys.

Comment

• ik vind het toch ook een heel eind rijden hoor, en dan zeker met de fiets.
                            Hoeveel x per week train je?
                            was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

• Originally posted by Dimix View Post
                              ik vind het toch ook een heel eind rijden hoor, en dan zeker met de fiets.
                              Hoeveel x per week train je?
                              5x in de week!
                              Daarom was het voor mij noodzaak om een rijbewijs te behalen en een auto aan te schaffen.
                              Dit had ik vorig jaar augustus verwezenlijkt.

Comment

• Vid is echt leuk, kun je dat vaker doen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X