Raadsels

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Raadsels

In plaats van lichaamstraining, ook eens wat braintraining .

Heeft er nog iemand leuke raadsels/puzzels?
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Ik zal weer het spits afbijten:

Er zijn 100 wezentjes, deze wezentjes hebben allemaal een hoedje op. 50 hebben een witte hoedje op en 50 een zwarte. Ze kunnen hun eigen hoedje niet zien en ook niet met elkaar praten of elkaar aanwijzingen geven. Ze kunnen alleen elkaars hoedje zien.

Hoe kunnen ze nou twee groepen vormen zodat alle zwarte hoedjes bij elkaar staan en alle witte hoedjes bij elkaar?

N.B. Er is ook niemand anders bij om ze op de goede plek te zetten, ze moeten het helemaal zelf doen. En ze kunnen dus ook niet elkaar op de goede plek zetten.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Door alle hoedjes te tellen Dus als de ene een wit hoedje heeft ( wat hij dus niet weet )

telt hij gewoon alle witte en zwarte hoedjes. Hij zal dus zien dat er 50 zwarte hoedjes zijn en hij er maar 49 witte telt. Dit geld voor ieder hoedje

am i right?

Comment

Ieder wezentje bepaalt zijn eigen kleur door de rest te tellen (50 zwarte en 49 witte of andersom). Vervolgens gaat het wezentje bij een kleurgenoot staan en als ze dat allemaal doen krijg je uiteindelijk 2 groepen.

Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Originally posted by Heineken View Post
          Ieder wezentje bepaalt zijn eigen kleur door de rest te tellen (50 zwarte en 49 witte of andersom). Vervolgens gaat het wezentje bij een kleurgenoot staan en als ze dat allemaal doen krijg je uiteindelijk 2 groepen.

moeilijk hoor, een oplossing geven, als ik hem ervoor al gezegd heb.

Maar zo moeilijk is die niet, dus geloof het wel

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
            moeilijk hoor, een oplossing geven, als ik hem ervoor al gezegd heb.

Maar zo moeilijk is die niet, dus geloof het wel
            We berichtten op hetzelfde moment (15:18)

Jouw antwoord is trouwens ook fout. De vraag was niet hoe ze erachter moesten komen welke kleur ze hadden, maar hoe ze die twee groepen moesten formeren
            Becoming a human juggernaut!!!

Comment

Jouw antwoord is trouwens ook fout. De vraag was niet hoe ze erachter moesten komen welke kleur ze hadden, maar hoe ze die twee groepen moesten formeren
              Sorry Misterfit maar daar heeft Heineken een punt .

Ok, volgende:

Je hebt twee touwen en als je een touw aansteekt doet hij er precies een half uur over om op te branden. Maar, het touw brandt niet gelijktmatig op, het ene stukje brandt dus sneller dan een ander stukje. Hoe meet je met die touwen drie kwartier?

Comment

had het niet eens gezien. Maar wat is er nou mis met mijn antwoord. Het poppetje kijkt naar de kleuren en weet welke die heeft.

Dit doet ieder hoedje en zo kunnen ze de groepen vormen. Dat is wat ik zei. leek me wel logisch, maar goed. Ik weet dat ik hem goed had, ook al had ik niet een precies uitleg gegeven

Comment

Je bent verdwaald bij een splitsing. Je kunt linksaf, of rechtsaf (teruguit tellen we niet mee wijsneuzen). Er staat een huisje, waarin twee broers wonen. Een van de twee liegt altijd, de ander spreekt altijd de waarheid. Je mag maar één vraag stellen, aan een van beide, en je weet niet welke de leugenaar is of de eerlijke. Hoe pak je de juiste weg?
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Je bent verdwaald bij een splitsing. Je kunt linksaf, of rechtsaf (teruguit tellen we niet mee wijsneuzen). Er staat een huisje, waarin twee broers wonen. Een van de twee liegt altijd, de ander spreekt altijd de waarheid. Je mag maar één vraag stellen, aan een van beide, en je weet niet welke de leugenaar is of de eerlijke. Hoe pak je de juiste weg?
                    vraag aan 1 van de mannetjes, wat de ander zou zeggen als je hem vraagt waar je heen moet.
                    160kg squat
                    225kg deadlift
                    130kg benchpress

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
                      vraag aan 1 van de mannetjes, wat de ander zou zeggen als je hem vraagt waar je heen moet.
                      En neem dan de tegenovergestelde route ja.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                        Ik zal weer het spits afbijten:

Er zijn 100 wezentjes, deze wezentjes hebben allemaal een hoedje op. 50 hebben een witte hoedje op en 50 een zwarte. Ze kunnen hun eigen hoedje niet zien en ook niet met elkaar praten of elkaar aanwijzingen geven. Ze kunnen alleen elkaars hoedje zien.

Hoe kunnen ze nou twee groepen vormen zodat alle zwarte hoedjes bij elkaar staan en alle witte hoedjes bij elkaar?

N.B. Er is ook niemand anders bij om ze op de goede plek te zetten, ze moeten het helemaal zelf doen. En ze kunnen dus ook niet elkaar op de goede plek zetten.
                        Ok deze nog een keer, met een complicerende factor. De wezentjes kunnen niet tellen.

Comment

Je hebt twee touwen en als je een touw aansteekt doet hij er precies een half uur over om op te branden. Maar, het touw brandt niet gelijktmatig op, het ene stukje brandt dus sneller dan een ander stukje. Hoe meet je met die touwen drie kwartier?

deze niet overslaan want ik heb al hoofdpijn. dit is een van de gaafste topics ever
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Ok deze nog een keer, met een complicerende factor. De wezentjes kunnen niet tellen.

dan zitten ze op bodynet

Comment

ene touw dubbel doen?
                              of heel triest: met een klok :?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X