Death Magnetic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Death Magnetic

Wie gaat de nieuwe cd van Metallica halen? Ze zijn vergeleken met vroeger heel wat afgezakt, maar dit album belooft heel wat beter te worden dan het verschrikkelijke St Anger...
    "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Originally posted by Mattroid View Post
    Wie gaat de nieuwe cd van Metallica halen? Ze zijn vergeleken met vroeger heel wat afgezakt, maar dit album belooft heel wat beter te worden dan het verschrikkelijke St Anger...
    gaat hem is downen.. luisteren of het iets is
    De waarheid kan erg hard zijn

Comment

Ga hem ook wel is een keer beluisteren, hou me niet zo bezig met muziek luisteren en al helemaal niet met kopen
      Who's the Chef

Comment

Ze horen al jaren niet meer in het metal genre thuis voor mij. Dus nee ze komen er niet in bij mij.

Comment

Ik ben begonnen als diehard Metallica fan. Nu wil ik niet meer met een cd van hun gezien worden! Een schande voor het genre! Ik ben het VOLLEDIG met Falstyr eens.
          Geniet, en drink met maten!

Comment

nope, net nieuwe van de offspring in huis gehaald.

Comment

Nou nou jongens ze wouden gewoon wat comercieler doen en dat werd afgestraft..... dus ben benieuwd wat het nu word.... is die cd al uit?
              It is scientificaly proven that the surface of the wings of a bumblebee is too small to fly, but the bumblebee doesnt know this and she flies

Comment

Commercieler worden hoeft niet perse slechte kwaliteit te betekenen. Maar dat is het toch wel geworden helaas.

Comment

Inderdaad het commerciele aspect hoeft niet per se ondergang te zijn. Wel is het zo dat underground een zekere niche aanspreekt en zo een schare fans verkrijgt als band zijnde. Besluit je als band dat geld belangrijker is zo zij het. Dan moet die band een groter publiek aanspreken en wordt de muziek meer algemeen en dat spreekt de niche dan niet meer aan. Mensen die rock en pop leuk vinden zullen dan de band leuk vinden, maar de metal fans vinden diezelfde band dan kut omdat het niet meer de muziek maakt zoals voorheen. Prima, ieder zijn ding.

Maar wees eerlijk. Hoeveel originele nummers heeft Metallica nu zelf gemaakt laatste jaren? Ze coveren meer oude folk liedjes zoals het Schotse Whiskey in a jarr-o. Stel imbicielen. En dat gezeik van de band tegen copyright en shit heeft ze ook aardig in de aars gebeten.

Nee Metallica na het Black Album heeft zijn Niche als het ware verloochend om hun eigen zakken te vullen. Financieel gezien een slimme keus, maar vanuit het fans oogpunt is het puur verraad. En vanuit het oogpunt van de Niche is het dus gewoon kut muziek wat de band tegenwoordig maakt. Terwijl de meer mainstream gasten juist weer aanspreekt.

Comment

Met de koers die ze uitgestippelt hadden met de Black Album hadden ze commercieele, maar toch goede kwaliteit hardrock kunnen maken. Het was dan geen metal meer maar toch nog goede hardrock. Daarom is het ook zo vreemd dat ze pas na 5 jaar terug kwamen!!
                    En ook nog eens met 2 zeer vreemde albums die helemaal niet meer op the Black Album leken. Load en Reload zijn in feite gewoon stevige grungy bluesalbums. En al dat gecover naderhand was ook gewoon een commercieel "uitmelk" kunstje. Net als het klassieke uitstapje S&M.
                    Daarna kwam ST Anger. Slecht gespeelde, ongeinspireerde troep die veel te veel leek op de toen populaire NU metal. metallica is geen band meer. Het is een bedrijf die met alle populaire winden mee waait. Sorry. Maar met zo iets wil ik niks meer te maken hebben.
                    Ik weet dat de dagen van ride the lightning en masters of puppets voorbij zijn, maar met muziek a la Black Album had ik nog kunnen leven. De huidige koers is ronduit kut! Metallica is dood.

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                      Met de koers die ze uitgestippelt hadden met de Black Album hadden ze commercieele, maar toch goede kwaliteit hardrock kunnen maken. Het was dan geen metal meer maar toch nog goede hardrock. Daarom is het ook zo vreemd dat ze pas na 5 jaar terug kwamen!!
                      En ook nog eens met 2 zeer vreemde albums die helemaal niet meer op the Black Album leken. Load en Reload zijn in feite gewoon stevige grungy bluesalbums. En al dat gecover naderhand was ook gewoon een commercieel "uitmelk" kunstje. Net als het klassieke uitstapje S&M.
                      Daarna kwam ST Anger. Slecht gespeelde, ongeinspireerde troep die veel te veel leek op de toen populaire NU metal. metallica is geen band meer. Het is een bedrijf die met alle populaire winden mee waait. Sorry. Maar met zo iets wil ik niks meer te maken hebben.
                      Ik weet dat de dagen van ride the lightning en masters of puppets voorbij zijn, maar met muziek a la Black Album had ik nog kunnen leven. De huidige koers is ronduit kut! Metallica is dood.
                      Ik ben het grotendeels met je eens; ze hebben de boel verpest met de voorgaande albums, maar heb je een aantal van de nieuwe liedjes gehoord, dan? Ik vindt ze erg op de oudere songs lijken. Ik geef ze deze keer het voordeel van de twijfel.

Ik ga trouwens ook het nieuwe album van Slipknot halen...hehe...gruwelijk...

Comment

Originally posted by Mattroid View Post
                        Ik ga trouwens ook het nieuwe album van Slipknot halen...hehe...gruwelijk...
                        Neem je meteen niet meer serieus. Metallica...en Slipknot...dadelijk zeg je nog Korn en Linkin Park leuk te vinden

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Neem je meteen niet meer serieus. Metallica...en Slipknot...dadelijk zeg je nog Korn en Linkin Park leuk te vinden
                          En Sepultura en dergelijke.
                          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Slipknot...Nu-metal dus...
                            Ik vind dat Metallica hun oude trashmetal koers had moeten blijven bevaren.
                            Als je metallica met slipknot, korn en linkin park kunt vergelijken ga ik op zoek naar andere bands om te beluisteren. Die muziek is namelijk ABSOLUUT niet mijn ding.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                              Lol, da's eigenlijk wel waar. Je moet mij zowieso nooit serieus nemen...X3 Maar ik kan overal naar luisteren...dus ook LP e.d

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                              Slipknot...Nu-metal dus...
                              Ik vind dat Metallica hun oude trashmetal koers had moeten blijven bevaren.
                              Als je metallica met slipknot, korn en linkin park kunt vergelijken ga ik op zoek naar andere bands om te beluisteren. Die muziek is namelijk ABSOLUUT niet mijn ding.
                              Dat vergelijken moet je ook niet doen...ik luister alleen naar Slipknot als ik gefrustreerd of gewoon woedend ben. Het is meer een uitlaatklep.

Toch ben ik na het luisteren van 2 hun nieuwe liedjes wel erg benieuwd naar Deat Magnetic.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X