Drama op koniginnedag

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Drama op koniginnedag

Koninginnedag draait uit op drama in Apeldoorn

HLN update Het bezoek van de koninklijke familie aan Apeldoorn ter gelegenheid van Koninginnedag is zwaar verstoord door een zwarte personenauto die de afgezette route was opgereden. De wagen reed met hoge snelheid in op de menigte en knalde vervolgens tegen het monument 'De Naald' bij Paleis het Loo. Er vielen 14 gewonden, waaronder een kind. Volgens een getuige zou er ook een dode zijn, maar dat is nog niet officieel bevestigd.

Er zijn ook zwaargewonden. Sommigen moesten worden gereanimeerd voordat zij met ambulances naar het ziekenhuis konden worden gebracht. Acht gewonden worden nog altijd op straat verzorgd. Het verdere programma van Koninginnedag - de nationale feestdag voor de Nederlanders - is afgelast.

Chauffeur opgepakt
    De chauffeur werd ook zwaargewond. Hij werd meteen op een brancard gelegd en naar een ziekenhuis gebracht. Hij staat onder arrest. Toen de auto tegen het monument aanknalde, was de wagen al behoorlijk beschadigd. Net voor de crash zou een passagier uit het raam van de wagen zijn gesprongen.

De Koninklijke familie is in Paleis het Loo. De familieleden die in de bus zaten, zagen het ongeluk en reageerden geschokt. Hoe dit kon gebeuren, met alle veiligheidsmaatregelen die voor het koninklijk bezoek waren genomen, is nog een raadsel.

Overal bloed
    Op het moment dat de bus de hoek omdraaide, kwam de personenauto aanstuiven. Mensen probeerden zich nog uit de voeten te maken. "De auto kwam uit het niets en sleepte tien tot vijftien mensen mee. Er ligt overal bloed en er worden mensen gereanimeerd. Het ziet er verschrikkelijk uit", getuigt een fotograaf. (bdr/kh/belga)

30/04/09 12u12
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

heb het gehoord, wat een zieke gast is het, die man moeten ze levendig villen.
    het wordt steeds gekker hier in nl
    160kg squat
    225kg deadlift
    130kg benchpress

Comment

tering man, wat een gekken hebben wij ook op deze aarde he

hoop dat ze hem de doodstraf geven achterlijke klootzak
      Pain is temporary...pride is forever...

Comment

Ongelooflijk zeg, verschrikkelijk. Laat ons hopen dat het dodental beperkt blijft.

In ieder geval een goede zaak dat de dader opgepakt is en dat 'm nog leeft....kan hij deftig gestraft worden. Wat bezielt zo iemand?
        Only those who risk going too far can possibly find out how far one can go - George Eliot

Comment

op tv zie je die auto ook gewoon rijden ned 1

Comment

twee dooien al triest hoor

Comment

Inderdaad

Comment

wel grappig dat een belg dit als eerste post tbh

maar wat een gedoe. maargoed zo zie je maar weer dat ook nederland niet onder gekken uitkan. zal me niets verbazen als over een tijdje de rage schietend door school rennen komt overwaaien uit amerika

Comment

Originally posted by Posseltje View Post

maar wat een gedoe. maargoed zo zie je maar weer dat ook nederland niet onder gekken uitkan. zal me niets verbazen als over een tijdje de rage schietend door school rennen komt overwaaien uit amerika
                  tja idd mooie uitspraak

duurd niet lang trouwens meer voor dat dat ook hier gebeurd

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                    Was net aan het surfen op een nieuwssite toen ik het zag. En aangezien ik al gehoord heb hoe jullie dit vieren wou ik toch wel een post openen.

Hier in België kennen we zulke festiviteiten totaal niet.

Comment

verschrikkelijk...
                      woon in België maar leef echt met jullie mee!

Comment

Gruwelijk nieuws...Ik ben net terug van een dagje Efteling en ik zie het net.
                        Afschuwelijk zeg! Ik hoorde op de radio dat het om een 38 jarige blanke man gaat. Ik ben benieuwd wat zijn motivatie is geweesd, maar volgens mij is ie gewoon knettergek!!
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

wie kent hem
                          http://www.geenstijl.nl/archives/ima...430_kondag.jpg
                          een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

wat bezielt zo een vent..

Comment

lol @ bruce

btw is officieel bekend gemaakt op de tv dat het betreft een aanslag op leden van het koningklijk huis niet word uitgesloten. kreeg ik vanmiddag doorgebeld door mams..

inmiddels 4 doden 13 gewonden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X