Originally posted by GeneralIx
View Post
Vliegtuig survival
Collapse
X
-
Had het net verkeerd om geschreven. Laat ik het beter zeggen: reizen in de min levert minder jetlag dan reizen in de plus."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Ik moet er dit jaar ook aan geloven, maar liefst 13 uur vliegen.
En slapen in een vliegtuig is mij nog niet gelukt.
Dus gaat er genoeg leesvoer mee en een DS om zo wat tijd te verdoen.
Wel neemt mijn vrouw slaap tabs mee en niet van die sups maar echte misschien dat dat wel werkt.
Wel hoop ik dat ik niet zoals de vorige keer wat maar 3.5 uur vliegen was last krijg van de druk.
Ik had echt knallende koppijn de terug reis.
En 13 uur knallende koppijn zie ik echt niet zitten.
De auteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor typ en of schrijf fouten.
Comment
-
Ik kan ook niet slapen in vliegtuigen. Als het een lange reis is zorg ik dat ik vantevoren sowieso al goed uitgerust ben zodat ik een nachtje door kan halen. Daar ben ik uiteraard al aardig in bedreven omdat ik eens in de 3 weken nachtdienst draai op mijn werk.
Ik zorg altijd dat ik een goed boek bij me heb zodat ik iig niet naar een saai wolkendek hoef te staren 9 uur lang...of langer!Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Mijn ervaring is dat vlieguigen minder gevuld zijn dan pakweg een jaar geleden, al weet ik niet of dit in de vakantietijd ook zo is. Als je geluk hebt vlieg je met een halfleeg vliegtuig en kun je twee of drie stoelen pakken om te slapen. Voor de heenweg zou ik gewoon proberen om wakker te blijven en je zo snel mogelijk aanpassen aan de lokale tijd. Misschien even afzien de eerste twee avonden, maar daarna heb je er voordeel van.
Comment
-
Af en toe maak ik een intercontinentale vlucht of een vlucht van 7 uur of meer. Ik heb geregeld wat uitgeprobeerd. Maar wat voor de een werkt, werkt niet altijd voor de ander. En ook, wat de ene keer werkt, werkt niet de andere keer. Na deze disclaimers:
(1) Patricia schreef al dat je na aankomst het dag/nachtritme van je bestemming moet gaan volgen. Dat helpt je om sneller over de jetlag heen te komen. Wat het nog een beetje kan versnellen is als je voor je reis al begint om te leven in het dag/nachtritme van je bestemming. Bijvoorbeeld gedurende de 12 uur voor vertrek.
(2) Je dag/nachtritme heeft niet alleen betrekking op de tijdstippen waarop je slaapt, maar ook op je spijsvertering. Het helpt als je jezelf dwingt om te eten op de tijdstippen die op je bestemming als ontbijt/lunch/avondeten gelden. Ook dit werkt extra goed als je er al voor vertrek mee begint, bijvoorbeeld gedurende de laatste 12 uur voor vertrek. Dit advies is misschien niet zinvol als je als BBer een heel ander etenspatroon erop nahoudt.
(3) In het vliegtuig is vrij veel lawaai, al was het alleen al maar het gedreun/geruis van de motoren. Oordopjes of een hoofdtelefoon (al dan niet met zachte muziek) kan die storing wegnemen en er voor zorgen dat je je beter kunt ontspannen.
(4) En wil je echt slapen, dan vraag je toch lekker om een glaasje cognac bij de koffie. Vaak hebben ze dat wel.
Als afsluiting: mijn ervaring is dat vluchten van oost naar west me minder jetlag geven dan vluchten van west naar oost. Na aankomst in het oosten (bijvoorbeeld van Nederland naar Japan) kan het al gauw een week duren voordat ik weer helemaal in m'n normale ritme ben.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
-
Originally posted by niet_hier View PostAls afsluiting: mijn ervaring is dat vluchten van oost naar west me minder jetlag geven dan vluchten van west naar oost. Na aankomst in het oosten (bijvoorbeeld van Nederland naar Japan) kan het al gauw een week duren voordat ik weer helemaal in m'n normale ritme ben.He who keeps silent consents.
Comment
-
Originally posted by Morocius View Posthmm nederland>japan is van west naar oost dus daar heb je dan minder last van? hoelang heb je dan last van oost naar west?
De tweede nacht is altijd de ergste: de eerste nacht ben je moe genoeg en slaap je wel. De tweede nacht niet/nauwelijks en de volgende nachten begin je je meer en meer aan te passen.Vergeet niet je lachspieren te trainen.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
5 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
Kanaal: Trainingslogjes
22 uur geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
5 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 week geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment