operatie infiltratie weegclub

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• operatie infiltratie weegclub

Operatie: infiltratie weegclub

lol naar aanleiding van een ander topic,
    heb ik geprobeerd te infiltreren in het guerilla regime van de weegclub.

Ik heb me dan ook een tikkeltje onwetend voorgedaan.
    (en anti bb uiting gemaakt, toen ze me doorverwezen naar een bb forum)
    en mijn voedingsschema om af te vallen gepost.
    (hetgeen ik ook echt gebruik op dit moment)

Ook heb ik daarbij mijn resultaten tot nu toe gepost.
    (12 kilo in 4 maanden, van 27 naar 18 %vet)

eerst mensen wtf 2500kcal omg je eet wel veel,
    en je valt af hoe kan dit omg

Het leukste was dat nadat een mod mijn schema had gelezen dat ze me doorverwezen naar een bodybuilding forum. Ze schreven letterlijk als je droog wil worden kun je beter naar een bodybuilding forum gaan. Daar hebben ze meer verstand van droog worden dan wij.

Dus ik schreef:

je schreef: "als je dus bv droog wil worden kan je beter naar een Bodybuiling Forum gaan die weten daar veel meer van"

wat bedoel je hier precies mee?
    ik heb even wat gegoogled, en las dat met droger worden ook wel bedoeld wordt dat men het vetpercentage wil verlagen.

Dit wil iedereen die af wil vallen toch? of zit ik er nu naast?
    Dan zou je dus met hetgeen je schreef impliceren dat mensen op een bodybuilding forum meer verstand hebben van afvallen dan hier op de weegclub.

OWNED!!!

PS: Mijn vriendin moet 2100 kcal eten voor onderhoud,
    en ze sport 2x pw. als ze niet zou sporten zou dit zoon 1900 zijn.
    1900-500 =1400kcal. dus 1400 is in sommige gevallen wel ok.
    maarja het merendeel daar eet 1000kcal en voornamelijk troep.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Lol naja bekijk het zo, ze snappen tenminste dat ze er geen kont van weten, das al een begin

Nu nog infiltreren bij de tokkiegym waar je niet onder 10% vet mag komen
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik had ook een account daar aangemaakt, vooral omdat er door een mod zelf onwaarheden als feiten verkondigt worden. Ben inmiddels ook al gebanned, alleen omdat ik beweerde dat ontbijt geen absolute must is, ik zal wel teveel logica gebruikt hebben.
      He who keeps silent consents.

Comment

@ Dyno
        Hehehe. Doe eens een link geven.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Heb ook een account.

Ik zal hierbij mijn posts ook plaatsen, gezien ik vermoed dat er de nodige verwijderingen plaats gaan vinden.

@ Dyno
          Mocht je daar problemen mee hebben, geef het even aan, dan maak ik een eigen topic.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Gezien dit niet het enige board is waarop ik actief ben, en ik het als moderator op twee van die boards ook altijd op prijs stel als mensen zich voorstellen, hierbij een korte introductie van mijn kant.

Mijn naam is Atta (de achternaam laat ik achterwege), ben negentien jaar oud, heb het gymnasium succesvol afgerond, moderator op twee fora, heb meerdere artikelen over voeding en supplementen op mijn naam staan, en ga in september starten met mijn echte studie, economie en bedrijfseconomie.

Hoop hier toch wel de nodige dogma's te kunnen breken, mits die kans me gegeven wordt.

Tot op het board!
            Mijn voorstelpost.

sigpic

Comment

ik vind het geweldig, ben benieuwd hoe ver jullie met de infiltratie komen.

zet hem op

Comment

Shit gast ik heb nog niet eens 2 minuten volgehouden, en ik voorzag nog wel zo'n zalige toekomst op dat forum.

Damn hun mods zijn snel, maja op chrash dieet wat wil je sneller dan de wind

Jezus tis nog IP ban ook, ze zijn wel hard daar

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Zet is wat neer over IF atta (A)

Oops dubbel post sorry

Comment

General topic is nu al weg

Hij staat ook niet meer onder de deelnemerslijst, volgens mij is hij gebanned
                    Last edited by Misterfit; 13-07-2009, 00:04.

Comment

laten we het gewoon bij dit forum houden. Laat hen het gewoon op hun forum hebben over wat ze zelf willen. Of zouden jullie het ook fijn vinden als ze allemaal accountjes hier aan gaan maken en over het belachelijk aas gebruik hier gaan hebben?
                      Laat de koeien loeien, de bloemen bloeien en ieder mens met zichzelf bemoeien.
                      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

lol.. ik ben na 2 dagen gebanned en weet je waarom..
                        Komt er een topic aan vrouw van 32 jaar weegt 81.9kg wilt afvallen naar 71kg
                        Aller eerste wat er gezegd werd is.. zorg ervoor dat je niet meer dan 1400kcal binnenkrijt (forum beheerder zei dat)

Waarop ik ging reageren...
                        Ging ernaa inloggen al mijn post behalfe de introductie post waren verwijdert.. dus ik mooi een bericht naar de forum beheerder (ellen) sturen en vragen voor uitleg.

Zegt ze dat zulke commentaar hier niet gewardeert is en dat ik de leden het verkeerd advies geeft door meer kcal te eten.. want die gaan aankomen..

Vervolgens stuur ik een pm terug en beid zogenaamd mijn excusses aan om feiten naar boven te halen.. en dat ik voortaan vaker zal liegen..

Even later.. zonder eenige waarschuwing meteen een ip ban.. gelukkig bestaan er proxy lol..

Zelfde met erik.. na 1 dag ook al zijn berichten weg

Nee nee maar ff serieus dit kan tog echt niet... ff een bericht van een moderator daar

Mijn naam is Greet ben 58 jaar en ik tob mijn hele leven al met overgewicht.
                        Heb al van alles gedaan, gezond eten, sherrykuur, HCG kuur, WW, Slimming International,
                        Dreamline, EGA, Diplan, Southbeachdieet en Atkins.
                        Heb pillen geslikt, Teronac en andere tabletten en spuiten maar niets hielp.
                        Wat mij het beste is bevallen, is Atkins, alleen vond ik het te vet en heb toen een magere variant gemaakt met gezonde vetten en Fijnlijntje producten.
                        Groenten, mager vlees, vis, magere kaas, magere zuivelproducten, olijfolie, lijnzaad, soyamelk en zomerfruit met een lage koolhydraatwaarde.
                        Daarom heb ik het Greet’s Low Carb Combi dieet genoemd.

i mean omg .. maar ja

Comment

Nice atkins met carbs, coole shit daarzo

Comment

Dit had ik getikt als reactie op een soort tiplijst (zwart is de mod, blauw moizelf), en had al een ban voordat ik het kon posten.

Originally posted by GeneralIx
                            3. Vraag advies: Vraag advies aan een diëtiste of vraag advies aan andere deskundigen of mensen met ervaring, in plaats van dat je zelf aan gaat rommelen met een dieet.

Hier ben ik het slechts gedeeltelijk mee eens. Ik ken een groot aantal mensen dat diëtisten heeft bezocht, en geen van hen is terug gekomen met een schema dat het proberen waard was. Het is mijns inziens beter dat mensen zich aanmelden op een goed board waar veel informatie over de mogelijkheden bijeen staan, en voedingsschema's gepolijst kunnen worden tot ware pareltjes. Daarnaast leert men hier meer van, en dan kan men deze kenns weer overdragen.

5. Drink meer water: het helpt je je eetschema aan te houden, stimuleert je metabolisme om maar niet te spreken van andere gezondheidsvoordelen zoals een snellere afvoer van afvalstoffen. Niet voor niets wordt het altijd als een van de eerste tips gegeven door modellen en sporters.

Het stimuleren van het metabolisme door water staat ernstig ter discussie. Als dit je metabolisme al stimuleert, gaat het om luttele calorieën. En zelfs op jaarbasis is dan geen verschil merkbaar. Beter neem je dan een kop koffie of een kop thee, naast dat deze beide stoffen leveren als anti-oxidanten, bevatten ze beide ook stoffen die hun werking bewezen hebben op het gebied van het verhogen van de vetverbranding. Overigens, ook het sneller en beter afvoeren van afvalstoffen is een hardnekkige mythe. Meerdere hoogleraren hebben bevestigd dat dit onzin is, zodra er aan je waterbehoefte is voldaan, zorgt extra water niet voor een betere afvoer.

Overigens kan het in bepaalde sporten wel lonen om meer water dan strict noodzakelijk te consumeren. Dit was echter niet de discussie. Zou het ook niet aanraden om modellen te nemen als toonaangevende autoriteit op het gebied van gezondheid.

7. Beperk toegevoegde suikers: te veel suiker zorgt voor vetopslag. Stel een limiet van alle toegevoegde suiker tot 4-6 theelepels per dag.

Hoewel ik het zeker eens ben met de restrictie van simpele koolhydraten, is de geponeerde stelling zeer sturend, en wel de verkeerde kant op. Het aanzetten van vet, of het verliezen ervan, geschiedt op basis van een calorie-overschot respectievelijk calorie-tekort. Waar je de calorieën uit haalt is van secundair belang, zolang je genoeg micronutriënten binnen krijgt.

8. Combineer koolhydraten altijd met eiwitten en/of vet: Dit zorgt er voor dat de opname afneemt, en houdt het bloedsuiker en insulineniveaus op de juiste hoogte.

Ik heb slechts zelden zo'n ongefundeerde, onjuiste uitspraak geponeerd gezien als zijnde een feit. Niet alleen bestaat het niet dat eiwitten en vetten de opname van koolhydraten afneemt (wellicht vertraagt het de opname, maar dat is heel wat anders), maar de combinatie koolhydraten/vetten of koolhydraten/eiwitten verhoogt juist de insulinepiek, waardoor je juist geen stabiele bloedglucosewaarden houdt, noch een stabiel insulinepeil.

9. Eet minimaal 5x vis per week: Een uitstekende bron van eiwitten, laag in kcal. en hoog in omega3-vetzuren die de vetverbranding stimuleren, speciaal rond je buik.

Hoewel er zeker niks mis is met vis, heb je grofweg twee soorten vis: de soort met weinig vet, en de soort met veel vet. Ergo, je hebt of de vis met weinig calorieën, of de vis met de gezonde vetten. Niet die combinatie.

10. Eet meervoudige granen: Door alle enkelvoudige granen (zoals wit brood, witte rijst) te vervangen door meervoudige, houdt je je insulineniveau in balans, raak je sneller vol en krijg je meer ijzer binnen.

Je hebt simpele en complexe koolhydraten, geen meervoudige en enkelvoudige granen.

11.Drink melk en eet yoghurt en kaas om gezonde hoeveelheden calcium binnen te krijgen: Calcium heeft aangetoond te helpen met gewichtsverlies en gewichtsbehoud.

Hoewel ik zeker een voorstander ben van zuivel, zou ik wel in het achterhoofd houden dat lactose kan leiden tot extra vochtopslag, en dat dit demotiverend kan werken.

13. Eet niet teveel granen: Beperk het tot enkele malen per dag. Het geeft genoeg ruimte voor fruit en groenten, en zet je niet in de verkeerde zone van je koolhydrateninname.

De verdeling tussen je voedingsstoffen maakt minder uit dan doorgaans wordt aangenomen. Dit is naar voren gekomen uit een aantal studies. Het zijn de calorieën waar je rekening mee moet houden in de eerste plaats. Overigens zou ik de inname van fruit beperken bij een dieet.

14. Eet soya: soya-eiwitten zorgt ervoor dat je spierweefsel bespaard blijft als je vet verbrand, en vermindert de vet-opname. Neen, soja-eiwitten verminderen niet de opname van vetten.

15. Voeg lijnzaad of andere olie toe: het zit vol met omega3-vetzuren, het helpt je vetverbranding en helpt tegen lusteloosheid.

Voor de mannen moet ik hierbij de kanttekening plaatsen dat lijnzaadolie de kans op prostaatkanker niet bepaald verlaagd. Dit is waarschijnlijk het geval vanwege de phyto-oestrogenen die aanwezig zijn in de lijnzaadolie. Voor de mannen: neem dus liever visolie, of een andere bron voor je omega 3 vetzuren.

21. Ontbijt. Wereldwijd hebben mensen die ontbijten een beter gewichtsbehoud in vergelijking met mensen die het ontbijt overslaan.

Het enigszins zure feit is dat je, nu je er eens een studie bij haalt, er een bij haalt waar ik fantastisch aan de pootjes kan zagen. Deze conclusie kwam uit een studie onder een groot aantal mensen, en indexeerde of ze ontbeten ja of nee, en hun bmi meen ik. Nu ben ik niet al te zeker over of het het bmi was dat ze als maatstaf gebruikten of niet, dus daar zal ik niet verder over zagen. Het punt is echter dat het enige wat er te meten is, een correlatie is tussen het ontbijten en de lichaamssamenstelling. Nu zal het vast dat die twee correleren. Echter, dit maakt het geen oorzakelijk verband. Waarschijnlijker is dat de mensen die niet ontbijten, meer haast kennen in hun leven. En waarschijnlijk ook ongezonder leven wegens die leefstijl. En daaruit volgt inderdaad een minder goede lichaamssamenstelling, maar het ontbijt heeft hier geen invloed op gehad, in tegendeel, het is een gevolg van de leefstijl. In plaats daarvan zou ik eens adviseren te kijken naar IF als bewijs dat het ontbijt niet noodzakelijk is. Ik zit al enige tijd op intermittent fasting, en zit inmiddels op 4,8% bodyfat, terwijl ik voorheen op 16% zat. En als het ontbijt echt zo noodzakelijk was als je doet voorkomen, was dat onmogelijk. Overigens, er is geen enkele wetenschappelijke grond om aan te nemen dat het ontbijt noodzakelijk is. Vergeet niet dat wij als soort vroeger niet anders deden dan opstaan, en hongerig op zoek gaan naar wat dieren om een steen tegen het hoofd te slingeren. En dat we soms ook dagen niet te eten hadden. Daar zijn we op gebouwd.

22. Sla geen maaltijden over: het zorgt voor enorme eetlust schommelingen. Het helpt je niet om gewicht te verliezen. Het zorgt er juist voor dat je verbranding lager wordt en dan ben je nog verder van je doel af.

Neen, dat is onjuist. In tegendeel, uit een aantal studies is gebleken dat bij tijden van vasten je stofwisseling juist een tandje hoger staat. Evolutionair gezien is dit ook wel te verklaren. Denk maar aan de oertijd wanneer we, als we niks te eten hadden, extra energie nodig hadden om toch een steen van formaat te vinden, om die vervolgens op een hert te kunnen laten vallen, om maar wat te eten te hebben.

23. Eet genoeg kcal.. Low-calorie diëten werken aan het begin wel, maar ze zorgen er heel snel voor dat je metabolisme verlaagd wordt naar een punt waarop je geen gewicht meer verliest. Krijg genoeg energie binnen als brandstof voor je training zodat je harder, intensiever kunt trainen en zo je metabolisme stimuleert, meer spieren kweekt en zo vet verbrandt.

Zeer juist punt. Vandaar ook dat Sonja Bakker een waardeloos dieetprotocol is. Dit is nota bene wetenschappelijk aangetoond.

27. Beperk alcohol: het vermindert je gewichtsverlies en zit boordevol suikers.

Het zijn niet zozeer de suikers in alcoholhoudende dranken die het hem doen, het zit hem in de alcohol zelf. Elke gram alcohol levert zeven kcal, en alcohol drukt het testosteron bij mannen door aromatase te bevorderen, en zo dus dubbel het testosteron te verlagen. Ook zit alcohol het herstel in de weg van trainingen als het te kort volgend op trainingen wordt geconsumeerd.

29. Eet de meeste koolhydraten voor een uur of 18.00: Het meeste insuline komt aan het begin van de dag vrij, en de afscheidingen nemen af naarmate de dag vordert. Je kunt nog steeds wel wat koolhydraten eten, maar zorg ervoor dat je de meeste eerder op de dag eet.

Ook hier: het macro telt. De verdeling is van secundair belang. De timing (wanneer je de calorieën consumeert) is van nog veel minder of zelfs geen belang.

34. Eet meerdere keren over de dag: Dit zorgt voor verzadiging en houdt je metabolisme hoog gedurende de hele dag.

Neen, dit is dus onjuist. Kijk anders eens naar intermittent fasting.

43. Pas op met grapefruit: het kan de werking van bepaalde medicijnen beinvloeden, zoals slaapmiddelen en anti-depressiva. Tevens is de combinatie met cafeine niet echt slim (zie stukje onderaan).

Het is waar dat grapefruits invloed kunnen hebben op medicatie. Indien je dus medicatie gebruikt, kijk uit met de consumptie van grapefruits.

Aan de andere kant echter, waarschijnlijk hebben veel mensen hier last van een slechte HDL/LDL cholesterol verhouding. En dan loont het zeker om eens wat meer grapefruits te eten, gezien deze je cholesterolverhoudingen positief beïnvloeden.

48. Eet voordat je honger hebt: Het zorgt voor verzadiging en het houdt je metabolisme de hele dag hoog.

Gedurende periodes van vasten, draait je stofwisseling juist harder. En dan nog, honger is 90% van de tijd de aangeleerde ghrelinepiek, geen daadwerkelijke honger. Dat is een wezenlijk verschil.

52. Ga over van gewone naar light frisdranken: Het bespaart je een hoop koolhydraten en kcal.. De toegevoegde suikers remmen je vetverbranding elke dag.

Suikers an sich staan de vetverbranding niet in de weg, de calorieën die het levert eventueel wel. Dit is een wezenlijke nuance.

Zolang rekening houdt met de kcal die de suiker levert in je dieet, is er alleszins mee te leven. Let er alleen wel op dat de consumptie van enkelvoudige koolhydraten wat extra vocht vast kan gaan houden.

Dat gezegd hebbend, ik ben er geen voorstander van dat mensen met een slechte insulinetolerantie (mensen met overgewicht dus) veel suikers in hun dieet gooien, gezien de gezondheidsrisico's als diabetes die het met zich mee brengt.

114. Kies voor olijfolie: kies voor olijfolie in plaats van boter, boordevol gezonde vetten.

Maar alleen voor koude bereidingen. Om in te bakken kun je beter verzadigde vetten nemen, gezien deze minder oxideren dan onverzadigde vetten. En dus gezonder zijn. Mocht je bang zijn voor boter, neem kokosvet. Toegegeven, het is aan de prijs, maar het kent een aantal gezondheidsvoordelen als een verlaagde kans op hart en vaatziekten.

Daarnaast, verzadigde vetten zijn ook essentiële vetten.

119. Doe niet teveel: doe niet alle spiergroepen op 1 dag maar kies voor de juiste combinaties. Zo heb je ook op andere dagen nog ruimte om andere spiergroepen te trainen. Met je borsttraining gebruik je bijvoorbeeld ook je triceps en bij sommige oefeningen ook biceps, je kunt voor de kleinere spiergroepen dan volstaan met bijvoorbeeld 2 oefeningen.

Mijn persoonlijke ervaring zegt echter dat fullbody een uitstekende manier van trainen is.

138. Eet fruit in de ochtend of voor een maaltijd: zo kunnen de vitaminen beter opgenomen worden. Fruit na een maaltijd eten is minder goed voor je darmen, omdat je fruit je maag-en darmkanaal snel passeert en er anders ander eten in de weg zit.

Het is niet de eerste keer dat ik dit verhaal hoor, maar ik heb nog nooit welke wetenschappelijke basis dan ook voor deze bewering gezien. Wellicht kun je die aanleveren?

Even wat kanttekeningen geplaatst.
                            Last edited by GeneralIx; 13-07-2009, 02:10.

sigpic

Comment

Originally posted by Bilo View Post
                              laten we het gewoon bij dit forum houden. Laat hen het gewoon op hun forum hebben over wat ze zelf willen. Of zouden jullie het ook fijn vinden als ze allemaal accountjes hier aan gaan maken en over het belachelijk aas gebruik hier gaan hebben?
                              Laat de koeien loeien, de bloemen bloeien en ieder mens met zichzelf bemoeien.
                              Als die gasten die hier accounts aan gingen maken daadwerkelijk verstand hadden van waar ze over gingen posten, zou ik de laatste zijn met commentaar.

Missertje Bilo.

sigpic

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X