Forum records - naturel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Helaas geen bewijsmateriaal, maar me squat is onderhand gestegen naar 4x135 en zerchers heb ik nog steeds 8x110 gezet...
    Kijk maar wat je ermee doet
    Groeten

Comment

• Originally posted by Leo1988 View Post
      Iemand nog records?
      ja, maar helaas nog geen bewijs. Zodra mijn collega weer een keer mee traint laat ik het filmen.

Mijn 1RM voor vlak bankdrukken staat nu op 135 kg.
      Geniet, en drink met maten!

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        ja, maar helaas nog geen bewijs. Zodra mijn collega weer een keer mee traint laat ik het filmen.

Mijn 1RM voor vlak bankdrukken staat nu op 135 kg.
        Nice. Is niet mis.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

• Originally posted by jordy View Post
          Nice. Is niet mis.
          Nee en ik ben er ook zeker trots op. Maar ik zou liever Punani die 6 x 130 kg zien banken! Dat lijkt me nog veel indrukwekkender!

Comment

• Ik wil graag melding doen van een nieuw forumrecord. Dippen 1.5 maal bodyweight 9 reps
            Ben 72 kilo, heb op filmpje 35 tussen me poten hangen. En nu niet komen aanzetten dat het niet telt omat ik er 36 tussen had moeten hangen. YouTube - MOV00255.MP4

Het lukte me niet meer om het filmpje te draaien, excuses voor ongemak.

Comment

• Sorry vriend.. dat is 1.49 van je bw .. je komt wel op de 2de plek .

Comment

• Hoezo gaat het bij dippen niet om het gewicht zelf, maar om dingen zoals "1,5 keer mijn BW".

frederik drukt nu 1,5x72 = 108 kg
                Iemand met een BW van 80 zou dan 1,5 x 80 = 120 kg drukken. Dat lijkt me toch een grotere prestatie om te doen of zie ik dan iets mis.

Comment

• Als je zwaarder bent ben je vaak ook sterker lijkt me (als dit alleen vet is niet denk ik).
                  Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

• het zou toch gek zijn dat als iemand van 90 kilo 5x dipt, ik mijzelf eerst met 18 kilo zou moeten verzwaren om dezelfde prestatie te leveren. Het is een bw oefening vandaar

Comment

• Originally posted by laurann View Post
                      Als je zwaarder bent ben je vaak ook sterker lijkt me (als dit alleen vet is niet denk ik).
                      Toch helpt zelfs extra vetmassa bij kracht.
                      Vet levert ten eerste extra energie zodat je minder snel opgebrand bent als mensen die heel erg droog staan. En ten tweede gooi je dankzij de vetmassa ook wat extra gewicht in de strijd.

Comment

• bij dippen helpt dat extra vet niet hoor. bij oefeningen als squat/bench/deadlift wel vanwege het hefboom effect.

Comment

• Originally posted by frederik47 View Post
                          het zou toch gek zijn dat als iemand van 90 kilo 5x dipt, ik mijzelf eerst met 18 kilo zou moeten verzwaren om dezelfde prestatie te leveren. Het is een bw oefening vandaar
                          Maar het gaat toch om de hoeveelheid gewicht die je verzet tijdens de oefening? Iemand die 130 kg weegt en 10 x kan dippen is sterker dan iemand die 72 weeg en 35 kg erbij doet. Denk dat ik mee respect heb voor iemand die 130 dipt dan iemand die 107 doet.

Misschien dat je me het tegendeel kan bewijzen, maar ik snap dat BW verhaal niet.

Comment

• Dat is net zoals bij de powerlift wedstrijden. Je hebt de optelling van de totale gewichten. Iemand die dan 800kg totaal over de 3 grote oefeningen verplaatst wint, maar dat betekend niet dat hij het sterkste is. Hij heeft alleen het meeste gewicht weten te verplaatsen en daarom wint hij. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van Wilks punten. Hierbij wordt je lichaamsgewicht mee genomen en degene met de hoogste Wilks score is de sterkste.

Iemand die 150kg weegt en 150kg bench press heeft is niet sterk. Zijn ratio is 1:1
                            Iemand die 75kg weegt en 150kg bench press heeft is wel sterk. Zijn ratio is 1:2

Iemand die 150kg weegt en 300kg squat is niet echt sterk. Verplaatst maar 2x zijn lichaamsgewicht.
                            Iemand die 100kg weegt en 300kg squat is erg sterk. Verplaatst 3x zijn lichaamsgewicht.

Comment

• Originally posted by Falstyr View Post
                              Dat is net zoals bij de powerlift wedstrijden. Je hebt de optelling van de totale gewichten. Iemand die dan 800kg totaal over de 3 grote oefeningen verplaatst wint, maar dat betekend niet dat hij het sterkste is. Hij heeft alleen het meeste gewicht weten te verplaatsen en daarom wint hij. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van Wilks punten. Hierbij wordt je lichaamsgewicht mee genomen en degene met de hoogste Wilks score is de sterkste.

Iemand die 150kg weegt en 150kg bench press heeft is niet sterk. Zijn ratio is 1:1
                              Iemand die 75kg weegt en 150kg bench press heeft is wel sterk. Zijn ratio is 1:2

Iemand die 150kg weegt en 300kg squat is niet echt sterk. Verplaatst maar 2x zijn lichaamsgewicht.
                              Iemand die 100kg weegt en 300kg squat is erg sterk. Verplaatst 3x zijn lichaamsgewicht.
                              Kijk hier kan ik wat mee

Comment

• Klasse Frederik, je gaat nog diep ook... Mijn respect heb je verdient hoor...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X