Tommyy noemt Limburg achterlijk.
Overzicht belangrijkste punten politieke partijen
Collapse
X
-
Originally posted by Misterfit View PostCorrect me if i'm wrong, maar is een hypotheek en geld lenen niet iets van het kapitalisme?
Wat daar destijds in amerika gebeurde met het lenen van geld aan de armste klassen is natuurlijk ook dom van die mensen, maar de banken hadden ook wel kunnen zien dat de mensen het niet konden betalen.
De schuld ligt dus voor het grootste deel bij de banken, want zij zijn de gene die dubbel zoveel werken voor hun welverdiende centen en toezicht moeten houden over hun financien. Zij zijn de gene die er voor moeten zorgen dat mensen die geen lening kunnen betalen, die ook niet krijgen. De bank heeft hier misbruik gemaakt van de arme mensen, die het geld nodig hadden, en zag alleen maar dollartekens in zijn ogen.
Dat daargelaten: ons hele bestaan is kapitalistisch vormgegeven. Dat is wat zorgt dat je vrij bent. Zonder kapitalisme kun jij geen kleur kiezen anders dan die de overheid je geeft. Op welk terrein dan ook. En communisme werkt gewoon niet, mensen die harder werken willen daarvoor beloond worden. Gebeurt dit niet vanuit het systeem, dan buiten het systeem om (corruptie).
Dan over de huizencrisis specifiek: nee, de hoofdoorzaak ligt niet bij de banken. Het is jouw verantwoordelijkheid dingen te financieren die je koopt. Als jij in een restaurant gaat zitten om wat te eten, en kunt dat vervolgens niet terugbetalen, is dat jouw schuld, niet die van het restaurant. Het restaurant had wellicht kunnen zien dat je een risicovolle klant was, en had daar op in kunnen/moeten grijpen, maar de facto is er maar een de schuldige en dat ben jij in dat geval."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View Post
Dan over de huizencrisis specifiek: nee, de hoofdoorzaak ligt niet bij de banken. Het is jouw verantwoordelijkheid dingen te financieren die je koopt. Als jij in een restaurant gaat zitten om wat te eten, en kunt dat vervolgens niet terugbetalen, is dat jouw schuld, niet die van het restaurant. Het restaurant had wellicht kunnen zien dat je een risicovolle klant was, en had daar op in kunnen/moeten grijpen, maar de facto is er maar een de schuldige en dat ben jij in dat geval.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Jammer, VVD is de grootste. Maar je kunt in ieder geval niet zeggen dat VVD geen degelijke partij is. En zo rechts is Rutte nou ook weer niet, in de campagne moest hij wel stemmen bij Wilders weghalen maar ik denk dat er samen met de PVDA toch nog een mooi kabinet uit kan rollen.
Communisme werkt inderdaad niet, als mensen geen kapitalisme kennen zou het misschien nog werken maar zo is het nou eenmaal niet . Neemt niet weg dat ik meer heb met het communisme qua gedachtegoed als het kapitalisme.
Comment
-
@Tommy
Gedachtengoed is leuk, maar we leven niet in gedachten, maar in de realiteit. En dan kun je kiezen voor de gedachte die je het leukst vind, of wat werkt.
@ DSO
Je maakt van de schuldigen nu slachtoffers. Vanaf het moment dat je bewust je ogen sluit voor de consequenties (hypotheekschuld) in je hebzucht (groter huis dan je kunt betalen), ben jij de schuldige. Niet de bank is schuldig hier. De bank heeft zijn schuld in het ingewikkeld maken van de pakketten die werden doorverkocht aan andere banken. De overheid heeft schuld in het niet aan banden leggen van die praktijk.
Maar de hoofdschuld ligt echt bij de hypotheeknemer."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
-
Originally posted by GeneralIx View PostIk vind het jammer dat je niet meer van mijn post erin betrekt. Slechts ter kennisgeving.
Dat daargelaten: ons hele bestaan is kapitalistisch vormgegeven. Dat is wat zorgt dat je vrij bent. Zonder kapitalisme kun jij geen kleur kiezen anders dan die de overheid je geeft. Op welk terrein dan ook. En communisme werkt gewoon niet, mensen die harder werken willen daarvoor beloond worden. Gebeurt dit niet vanuit het systeem, dan buiten het systeem om (corruptie).
Kapitalisme gaat ook ooit ten onder. Zoals de crisis heeft laten zien en in de toekomst gaat dit alleen maar erger worden, er gaan vele grote crisisen komen. Ik zeg trouwens niet dat het communisme werkt.
Dan over de huizencrisis specifiek: nee, de hoofdoorzaak ligt niet bij de banken. Het is jouw verantwoordelijkheid dingen te financieren die je koopt. Als jij in een restaurant gaat zitten om wat te eten, en kunt dat vervolgens niet terugbetalen, is dat jouw schuld, niet die van het restaurant. Het restaurant had wellicht kunnen zien dat je een risicovolle klant was, en had daar op in kunnen/moeten grijpen, maar de facto is er maar een de schuldige en dat ben jij in dat geval.
De grootse bullshitvergelijking die ik ooit gehoord heb. Het risco in een restaurant je geld niet te krijgen is klein. Bij banken gaat het toch om wat grotere bedragen en de bank moet gewoon kijken of de mensen het kunnen betalen of niet. Het is de business van de bank om leningen te volstrekken, om te kijken of iemand iets terug kan betalen of niet. Ze hebben daar gigantisch gefaald, het ging hier niet om 1 lening.
De bank heeft trouwens ook meer invloed op de economie, dan een klein restaurantje. Daardoor heeft de bank ook veel meer verantwoordelijkheid en moet veel beter letten op de betrouwbaarheid van hun klant.
Comment
-
@ Atta
De hypotheekafnemers zijn helemaal gek gemaakt door die gladde hypotheekverkopertjes. Ze hadden helemaal geen verstand van die ingewikkelde paketten en hebben zich wat op de mouw laten spelden. Ik noem het dwaling. Ze zijn misschien hebzuchtig geweesd, maar ze hadden tegen zichzelf beschermd moeten worden en tegen die gladde drollen.Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by kojak View PostIk ben teleurgesteld dat de pvv zoveel aanhangt begint te krijgen.. echt een schande
Even ter zijde hoe meneer Geert dat aan wilt gaan pakken, ik bedoel hij heeft een grote bek.. geef hem de kans om te laten zien wat hij kan. Sommige dingen heeft hij gelijk in en zou ik graag opgelost zien worden.
Mocht het puur een grote bek zijn wat hij heeft, hebben we dat binnen de kortste keren gezien.
Verder vind ik hem gewoon duidelijk en ben op de meeste fronten met hem eens, in ieder geval meer als de overige partijen.
Comment
-
Originally posted by Maasproductions View PostValt mee, eerlijk = eerlijk er moet gewoon wat aan gebeuren.
Even ter zijde hoe meneer Geert dat aan wilt gaan pakken, ik bedoel hij heeft een grote bek.. geef hem de kans om te laten zien wat hij kan. Sommige dingen heeft hij gelijk in en zou ik graag opgelost zien worden.
Mocht het puur een grote bek zijn wat hij heeft, hebben we dat binnen de kortste keren gezien.
Verder vind ik hem gewoon duidelijk en ben op de meeste fronten met hem eens, in ieder geval meer als de overige partijen.
Daar wil ik niet eens aan denken man.. een tweede hitler is aan de macht. Zie je dit nou zelf niet eens? Met zijn bijzaken als over de zorg .. kom op man dit zijn maar bijzaken. Hij wil maar 1 ding en dat is alle moslims oppakken en het land uit.. wat een nationalist.sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70
you know they can't handle us like debbies does dallas
Comment
-
Originally posted by kojak View PostDaar wil ik niet eens aan denken man.. een tweede hitler is aan de macht. Zie je dit nou zelf niet eens? Met zijn bijzaken als over de zorg .. kom op man dit zijn maar bijzaken. Hij wil maar 1 ding en dat is alle moslims oppakken en het land uit.. wat een nationalist.
Waren maar weinig jongeren die op de partij hebben gestemd.
En ouderen zijn makkelijk bang te maken, ze kijken het nieuws en zien dingen over de moslims en nemen het gelijk aan terwijl ze nooit buiten komen.
Nu zijn het de moslims, andere keer de afrikanen, polen, chinezen, joden, italianen enz enz...
Blijkbaar moet je iemand de schuld geven...
Had ook ergens gezien dat een andere groep in de grond drukken een groepsgevoel geeft.
Anyway, ik ben blij... VVD het grootste
Comment
-
Originally posted by kojak View PostDaar wil ik niet eens aan denken man.. een tweede hitler is aan de macht. Zie je dit nou zelf niet eens? Met zijn bijzaken als over de zorg .. kom op man dit zijn maar bijzaken. Hij wil maar 1 ding en dat is alle moslims oppakken en het land uit.. wat een nationalist.
@ Maasproductions, wilders heeft nu al zijn breekpunt teruggetrokken. Er zal weinig van overblijven.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
3 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
Kanaal: Trainingslogjes
19 uur geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 111kg 1x
- 82.5kg 6x
- 82.5kg 7x
Deficit wide grip SL DL:
- 80kg 3x10...-
5 dagen geleden -
-
door harryjkevin0Finding effective techniques to get assignment done is essential when academic deadlines are approaching. You may greatly lower stress and enhance the...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
1 week geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
1 week geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...1 week geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment