Nou ben drie jaar geleden ook gewoon ineens gestopt na tien jaar roken,maar heb er de gekste dingen voor gedaan.Wortels gekocht zodat ik die kon opvreten als ik in de auto zat om toch iets om handen en te eten te hebben.Allerlei kleine beloningen zoeken waarvan je iedere dag er weer eentje mag doen en vooral heel veel gaan lopen,heb er ineens maar cut van paar maanden van gemaakt en dat lopen ging iedere week beter en na paar maand superdroog.Dus dat motiveerde ook wel om te stoppen en je valt nog vet af ook in plaats van bij te komen...
Stoppen met roken
Collapse
X
-
Originally posted by Beaudien View PostDat weet ik, maar nicotine geeft de verslaving en de teer niet.
En als je, zoals jij stelde, na een jaar nog steeds nicotinepleisters zou gebruiken, bouw je die nicotine dus niet of nauwelijks echt af. En blijft de verslaving en de kans op terugval.
Dat bedoel ik er mee.
En de gewoonte om te roken, dat vond ik best makkelijk om te doorbreken.
Dat is een kwestie van de knop omzetten.
Kans op een terugval blijf je altijd wel houden. Mensen zeggen altijd dat het vanzelf makkelijker wordt (omdat ze dat graag willen geloven), maar het is toch wel uitgebreid aangetoont dat de drang om te roken (of welke verslaving dan ook) na afkicken niet minder wordt. Je weet er hooguit beter mee om te gaan.
Nicotine geeft de verslaving ja, en teer niet. Ik zie niet in waarom je niet zou mogen afbouwen van iets wat verslavend is, maar er in 1x mee zou moeten stoppen? Want wat is anders je punt.
Het erge aan roken is toch niet dat het verslavend is (dat is caffeine ook), maar dat het je kapot maakt.
Voor iedereen werkt simpelweg iets anders, en neem aan dat iedereen wel merkt wat voor hem/haar het beste werkt.
En dat jij het makkelijk vond om de gewoonte te doorbreken; prima. Alleen maar goed voor je! Maar niet iedereen is zoals jij.
En dat het niet jouw persoonlijke voorkeur heeft, dat verlang ik ook niet van je. Maar alsnog begrijp ik dat taboe op hulpmiddelen alsnog niet. Zou er een taboe op moeten zitten omdat het niet jouw voorkeur heeft? Lijkt me niet. Dus dan is het toch mooi dat de mogelijkheid er is, voor de mensen die het wel nodig hebben?
Comment
-
Originally posted by Patricia86 View PostZou er een taboe op moeten zitten omdat het niet jouw voorkeur heeft?
Ik probeerde alleen aan te geven waarom ik denk dat er een taboe op zou kĂşnnen zijn omdat jij dat signaleerde blijkbaar.
Doe niet zo aanvallend, zeg."Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Comment
-
Vind het knap dat je gaat stoppen met roken. Weet vanuit nabije omgeving dat het zwaar kan vallen. Maar bij alledrie die mensen merkte je al na een paar weken dat ze niet meer zo liepen te hoesten en een van hen kon zelfs de medicatie tegen astmatische bronchitis wegdoen. Misschien dat toename van je longfunctie een motivatie kan zijn ? Je houdt dan ook het trainen beter vol.
Comment
-
Originally posted by Beaudien View Postjij bent heel stoer!
maar drink wel op zijn tijd een biertje
Kans op een terugval blijf je altijd wel houden. Mensen zeggen altijd dat het vanzelf makkelijker wordt (omdat ze dat graag willen geloven), maar het is toch wel uitgebreid aangetoont dat de drang om te roken (of welke verslaving dan ook) na afkicken niet minder wordt. Je weet er hooguit beter mee om te gaan.Calisthenics / Street workout
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 72.5kg 20x
One legged calf raise:
- BW + 25kg 10x L en R
Superset met
Lu raise:...-
Kanaal: Trainingslogjes
8 uur geleden -
-
door hivetechsolutionsOur Digital Marketing Company in Fort Worth TX, is dedicated to providing cutting-edge digital marketing solutions tailored to your business needs. We...
-
Kanaal: Algemeen
1 day ago -
-
At Appliance Repair Service, we specialize in providing expert repair services for a wide range of household appliances. Our team of highly trained technicians...
-
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 110kg 1x
- 80kg 2x4
Deadlift:
- 163kg 1x
- 120kg 5x
Standing...-
2 dagen geleden -
-
door roloffrobert986Vidalista pills are a trusted solution for treating erectile dysfunction (ED), offering various strengths to suit individual needs. Vidalista 20mg is...
-
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzGister langs fysio geweest, overspannen pec minor is zijn diagnose > kan/mag gewoon alles doen, natuurlijk op geleide van eventuele pijn sensatie....
-
5 dagen geleden -
-
door Muhammad FarrukhAn Assignment Writing Service In Pakistan offer service to students that need help in their course works. These services provide uniquely researched,...
-
5 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaQuantitative research is used in the dissertation writing process by presenting a hypothesis and using instrumentation such as surveys and questionnaires...
-
6 dagen geleden -
-
door GraceAmeliaThe capacity of an individual to express consent is influenced by several factors. Cognitive abilities, emotional state, cultural background, and external...
-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment