Vraag over een doe-het-zelf-klus in huis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vraag over een doe-het-zelf-klus in huis

Helemaal off-topic, maar ik heb een vraag voor de klussers onder ons.

Het probleem is als volgt: we hebben een apartement dat grenst aan een gemeenschappelijk trappenhuis. Alle andere bewoners roken veel en er is geen ventilatie, waardoor het trappenhuis permament blauw staat van de rook. Die rook trekt langs onze voordeur naar binnen toe. Dat stinkt niet alleen maar slaat mij ook regelmatig op de longen. De woningbouw vindt het een zaak van de bewoners. Wie weet er een snelle en goedkope oplossing om de kieren rondom de deur af te sluiten?
    Status: pakt het weer rustig aan op.

dichtkitten
    Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

Overdruk in jullie woning creeren...
      Constantia et labore

Comment

Niet alle kieren in je huis dicht gaan maken
        ... Zonder natuurlijke ventilatie in je huis krijg je meer gezondheidsproblemen dan door wat sigaretten rook!
        Constantia et labore

Comment

ventilatie komt toch ook via het raam, niet alleen de deur.
          Ik ben niet dom... Alleen blond...

Comment

is een rookmelder dan niet verplicht in een trappenhal?
            "I challenge you to make your life a masterpiece. I challenge you to join the ranks of those people who live what they teach, who walk their talk."

Comment

Originally posted by trayn View Post
              is een rookmelder dan niet verplicht in een trappenhal?
              Zou je eigenlijk eens op moeten hangen, dan jengelt dat ding voortdurend. Er zijn zelfs mensen die even in het trappenhuis hun peukje oproken omdat dat binnen van hun vrouw niet mag. In plaats van dat je dat even buiten doet...

Comment

Rokers denken alleen aan zichzelf. Zijn asociale, egoistische, luie mensen
                "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Tochtprofiel plaatsen, boven en aan de zijkanten is het niet mogelijk een tochtprofiel uit het voorbeeld te gebruiken. Maak daar stroken klittenband op de deur en de muur ernaast zodat je de kieren af kunt sluiten met klittenband wat je erop plakt, dan zal het wel redelijk rookdicht zijn.

Wel een van rubber kiezen maar dat spreekt voor zich, een stoffen laat alsnog rook door.

Last edited by Swekie; 18-01-2012, 14:44.

Comment

In gemeenschappelijke binnenruimten mag, voor zover ik weet niet gerookt worden. En het is de zaak van de beheerder van het pand om hiervoor te zorgen als het voor overlast zorgt. En anders hang je een 'verboden te roken' bordje op en een brandmelder.

En zoals sennebogen zei: je wilt iets van overdruk creeëren. Het hoeft bijna niets te zijn, zelfs een airco die alleen lucht aanzuigt zou al voldoende zijn. Of tochtstrips plaatsen, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je huis alsnog voldoende ventileert.
                    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Ik denk dat een eigen oplossing beter is, voorkomt onenigheid en mensen roken toch wel in het trappenhuis. Of er nou een bordje en een rookmelder hangt of het in de huisregels staat, ze trekken er zich waarschijnlijk toch niets van aan.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                        In gemeenschappelijke binnenruimten mag, voor zover ik weet niet gerookt worden. En het is de zaak van de beheerder van het pand om hiervoor te zorgen als het voor overlast zorgt. En anders hang je een 'verboden te roken' bordje op en een brandmelder.

En zoals sennebogen zei: je wilt iets van overdruk creeëren. Het hoeft bijna niets te zijn, zelfs een airco die alleen lucht aanzuigt zou al voldoende zijn. Of tochtstrips plaatsen, maar dan moet je er wel voor zorgen dat je huis alsnog voldoende ventileert.
                        Onze verhuurder is nogal laks met het oog op overlast. We hebben hier regelmatig ongedierteplagen door mensen die etensresten van de balkons flikkeren, ook overlast qua gedrag (schreeuwen, agressie) doen ze weinig aan. Is overigens nog een reden om te willen verhuizen.

In de tussentijd zal ik eens gaan kijken naar die tochtstrips, lijkt me vooraleerst de goedkoopste oplossing. Bedankt voor de tip Ventileren doe ik sowieso al goed, als je warm water gebruikt moet het keukenraam open staan vanwege de dampen van de geiser.

Comment

Originally posted by faabjan View Post
                          rokers denken alleen aan zichzelf. Zijn asociale, egoistische, luie mensen
                          o....?

Comment

Originally posted by Oldtimer View Post
                            o....?
                            Heeft inderdaad weinig te maken met roken. Maar mensen die roken in gesloten ruimten anders dan bij iemand thuis met toestemming, of rokershokken, zijn inderdaad asociaal/egoïstisch.
                            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Originally posted by seanl94 View Post
                              Heeft inderdaad weinig te maken met roken. Maar mensen die roken in gesloten ruimten anders dan bij iemand thuis met toestemming, of rokershokken, zijn inderdaad asociaal/egoïstisch.
                              Geheel mee eens, dit is een iets meer doordachte mening.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X