Beheersing der Neerlandsche taelkunde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by ijzerkonijn View Post
    Zelfstandig naamwoord: dysleXie
    Bijvoeglijk naamwoord: dysleCTisch
    Kortom: iedereen maakt fouten, zelfs ik. ( )
    Natuurlijk maakt iedereen fouten en dat is ook helemaal niet erg. Echter, de ene fout is de andere niet. Overigens kan dyslectie ondertussen ook dacht ik, maar laten we het op dyslexie houden dan
    Train hard or go hormone

Comment

Is gewoon zoals de jeugd ook schrijft, me moeder is juf als zij een dictee geeft lig je in een deuk, volgende zin is wat overdreven maar benaderd de werkelijkheid.

W8 ff ik kom strax

Comment

Wat spelfouten of verslonste spreektaal is niet eens zo erg. Erger me meer aan figuren die zonder interpunctie verhalen van meer dan tien regels maken zoals ik nu ga doen om te illustreren hoe irritant het is en darbij ook noch veel spelvouten om het nog ergers te makken om te lesen want ja het gat er tog alleen om dat je mu begryp en als iemand krytiek heb op mij schrijfstyl dan mot die ze bek houwe want het is tog maar internet en daar boeit niks en als je wel kritiek heb kom je maar buiten uitvegte
        Groeten

Comment

Mind is everything.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
            Ok, het is maar een forum en ok, er zijn belangrijkere dingen.........maar het valt mij ook heel vaak op.
            Dit dus. Nu maak ik mij er ook wel eens schuldig aan, maar ik vind het wel zo prettig als iedereen op zijn minst een beetje probeert zijn best te doen. (Dus niet zoals deze simpele ziel.)

En wat betreft de verloedering van de Nederlandse taal; ik denk dat de jeugd al snel leert om correct te spellen wanneer de tijd rijp is voor hen om sollicitatiebrieven of andere formele teksten te moeten schrijven.
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

D of t ik gok meestal maar wat. Totaal onbelangrijk als mensen maar snappen wat je bedoel t? d?

Comment

Originally posted by Revius View Post
                Wat spelfouten of verslonste spreektaal is niet eens zo erg. Erger me meer aan figuren die zonder interpunctie verhalen van meer dan tien regels maken zoals ik nu ga doen om te illustreren hoe irritant het is en darbij ook noch veel spelvouten om het nog ergers te makken om te lesen want ja het gat er tog alleen om dat je mu begryp en als iemand krytiek heb op mij schrijfstyl dan mot die ze bek houwe want het is tog maar internet en daar boeit niks en als je wel kritiek heb kom je maar buiten uitvegte
                Revius, a la Luppie?

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                  D of t ik gok meestal maar wat. Totaal onbelangrijk als mensen maar snappen wat je bedoel t? d?
                  Maar als je de rest van je leven moet schrijven, dan is het toch prettig om niet te hoeven gokken? Ik leerde toen ik tien was dat jij/hij/u stam+t is. Voor verleden tijd hoef ik er niet echt over na te denken, maar bij twijfel helpt het vaak om het woord te verlengen. Dus is het bedoelde of bedoelte? Dan weet je dat het verleden tijd bedoeld moet zijn.
                  Train hard or go hormone

Comment

Schrijven??? Wie schrijft er nog dan, er zijn kinderen met dislexie die krijgen geeneens een pen meer, alles gaat via de computer met spellingscontrole.
                    Binnen 10 jaar kun je geeneens meer een pen kopen bijwijze van spreken.
                    Ik kan me ook niet druk maken of iemand word of wordt schrijft.

Comment

Originally posted by quibus View Post
                      Schrijven??? Wie schrijft er nog dan, er zijn kinderen met dislexie die krijgen geeneens een pen meer, alles gaat via de computer met spellingscontrole.
                      Binnen 10 jaar kun je geeneens meer een pen kopen bijwijze van spreken.
                      Ik kan me ook niet druk maken of iemand word of wordt schrijft.
                      True, en niet alleen met dyslexie.
                      Bij mij op school ''krijg'' al je een laptop als je handschrift niet netjes is in hun ogen.

Comment

als je het maar begrijpt

Comment

Typen schaarde ik in dit geval ook onder schrijven Quiep.
                          Train hard or go hormone

Comment

Dan toch maar weer posten.

Je 'klaagt', maar zegt dat je niet wil klagen. En volgens mij wordt je niet gedwongen om posts te lezen hier? Dus als je, je druk maakt om de spelling dan lijkt het me beter om een ander forum te lezen. Het vandale leden forum o.i.d.

Kdoei.

Comment

Originally posted by Toph View Post
                              Typen schaarde ik in dit geval ook onder schrijven Quiep.

Ah ok, maar dan zou de spellingscheck de meeste fouten toch moeten voorkomen.

Comment

Originally posted by Toph View Post
                                Misschien wel inderdaad, maar daarom vraag ik me ook oprecht af wat de oorzaak is. Ik kan me niet voorstellen, mits je een flinke dyslect bent, dat je "egt" ipv echt schrijft. Je hoeft maar enkele hersencellen te hebben om redelijk foutloos Nederlands te schrijven, dus lijkt het me meer een geval van desinteresse of slordigheid. Enkel dat laatste is verwijtbaar.
                                het woordje egt....fitnis, enz enz

De ergste vind ik zelf de verkrachting en het misbruiken van het woordje "is"
                                kijk maar "eens" hoe vaak dat woordje misbruikt wordt.

En nog een andere....... "brah" ...... oftewel in NL "buste houder" "BH"
                                Is toch wel wat anders dan "bro"
                                Waarom zeggen mensen brah tegen iemand?
                                1e Masters Superbody YBF 2011!
                                Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X