ontslagen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• ontslagen

Hallo mensen

Deze week gaan ik en mijn werkgever uit elkaar omdat het tussen ons niet werkt. We zijn gewoon goed uitelkaar gegaan en heb een ontslag overeenkomst gehad dat beide partijen eens zijn over de beeindiging van het contract.

Was hier werkzaam sinds januari en had een half jarige contract.

Kan ik me nu ergens inschrijven om uitkering te krijgen tot de tijd dat ik een nieuwe baan heb???

Ligt aan arbeids verleden... als je maximaal maar 1 half jaartje gewerkt afgelopen 5 jaar krijg je niks
    Een dag niet getraind...

Comment

ja was me 1e baan dus sinds januari maar dat is dan 8 maanden vanaf jan tot sep?

Comment

als ik dit zo lees heb ik gewoon recht op een ww uitkering

Voorwaarden voor een WW-uitkering

Comment

Ik vraag het me af, zou goed kunnen dat dit een gevalletje Ik heb zelf ontslag genomen - UWV - Voor Particulieren is
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

ik heb zelf geen ontslag genomen, dit staat er letterlijk in mijn beindigingsovereenkomst:

De werkgever wil het dienstverband met de werknemer beeindigen, omdat de werkgever en werknemer niet tot een samenwerking kunnen komen die voldoet aan wederzijdse verwachtingen.

De werknemer heeft in eerste instantie aangegeven dat hij in dienst wil blijven

Comment

Ok. Dan krijg je wellicht nog verwijtbaar ontslag aan je broek.
              "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                Ok. Dan krijg je wellicht nog verwijtbaar ontslag aan je broek.
                omdat????

5. U mag niet verwijtbaar werkloos zijn

Als u door eigen toedoen werkloos wordt, is u dat te verwijten. U bent verwijtbaar werkloos als u zelf ontslag neemt zonder zwaarwegende reden of als u schuld hebt aan uw ontslag. U kunt verwijtbaar werkloos zijn door bijvoorbeeld diefstal, fraude of mishandeling.

Comment

Niet genoeg gedaan om wel te voldoen aan de verwachtingen, blablabla.

De enige die je een definitief antwoord kan geven op je vraag is het UWV, dus vraag het hen .

Comment

Jij hebt gewoon recht op uitkering als ik dit zo lees.
                    Als de werknemer aangeeft dat hij wil doorwerken en dus de aanvraag bij de werkgever ligt voor een beeindiging dan is er in standaardgevallen gewoon sprake van recht op uitkering.

Een uitzondering kan zijn dat er een dossier is opgebouwd met hierin klachten en problemen omtrent werk die jou ook duidelijk zijn gemaakt.
                    Dit kan lijden tot een officieële waarschuwing, bij een x aantal waarschuwingen kan je dus ontslagen worden en zal jou recht op een WW-uitkering vervallen.

Een andere uitzondering kan zich schuilhouden in de getekende overeenkomst maar hier hebben wij geen inzicht op.

Comment

gewoon het uwv bellen

Comment

UWV bellen maar ik vrees dat dit bijstand wordt, trouwens waarom zou je een uitkering willen; je hebt binnen 4 dagen een nieuwe baan als je echt wil hoor

Comment

Je bent akkoord gegaan met ontslag en dat is aan jou verwijtbaar, alleen via het gerecht kan een overeenkomstig ontslag met behoud van uitkering geregeld worden, nu heb je niets.....snel maar weer een baan vinden of anders bijstand maar daar word je ook niet vrolijk van....
                          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                          There is no failure except in no longer trying

Comment

Eh half jaar contract. Dat heeft niks te maken met ontslag. Dat heet " niet verlengen" van contract.
                            een dag niet geleefd..... dan ben je dood

Comment

Originally posted by bruce View Post
                              Eh half jaar contract. Dat heeft niks te maken met ontslag. Dat heet " niet verlengen" van contract.
                              Sinds januari is hij werkzaam, stel 31 januari dan maakt dat 31 juli en het is nu 31 augustus dus werkgever is te laat.
                              .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                              There is no failure except in no longer trying

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X