Warme of koude douche na het sporten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bierbergainzzz
    Team Fox Gym - Contest Prep / Transformation / Nutrition - PM voor informatie.
    Ox Nutrition / Ice76 Protein Ice

Comment

• "Straight outta gym"

Comment

• Zanger Rinus - Hey Marlous - YouTube

Aangezien het niveau toch gedaald is...
        DIVIDE ET IMPERA

Comment

• hahaha,..heej Marloes wil met je onder de douche!

Comment

• Originally posted by Mvos View Post
            haha,te grappig!

Ik had al een weddenschap met mezelf hoelang het zou duren voordat jij zou reageren.
            Is het niet een Rippetoe opmerking dan is het dit wel.

Als vliegen op stront
            Weddenschappen met jezelf? Dacht dat dergelijke schizofrene praktijken aan robbie waren voorbehouden?
            Was no pun intended hoor, maar je bent blijkbaar weer vrij snel op je tenen getrapt

Comment

• maat ,dat is al pagina's geleden!

We zijn al weer verder hoor en je reactie is uiteraard weer te verwachten te voorspelbaar en behoorlijk kansloos.

Kom eens met wat nieuws

Comment

• Raymond - Cola Light - YouTube

Comment

• In on beef
                  "Aan****testosteron****hangen geen risico's want islichaamseigen****stof" -****Dexie****2013 ( het srs jaar)****

Comment

• Ja daar komen velen voor effe domme post maken en weer weg....trainen we ook allemaal nog een beetje.

Comment

• Sluit het douchen altijd af met een koude douche. Voel me altijd fitter, energieker daardoor. Ideaal 's ochtends om wakker te worden of om fris me bed in te duiken. Vond het in het begin ook wel een mentale uitdaging, maar dat gaat me nu ook prima af..

Of het dan meer of minder anabool is zal me een rot zorg zijn. Het zou herstel moeten bevorderen, prima. Ikzelf denk dat de tijdsduur daarvoor lang genoeg moet zijn. Denk aan die koud/ijs water baden van duursporters, vechtsporters waar zij 20 minuten ofzo in zo'n bad zit.

En wat betreft dat je juist dat lactaat wilt voor spiergroei, zou kunnen, maar volgens mij wil je vooral op dat moment die lactaat hebben om je hormonale respons te krijgen. Je groeit namelijk niet enkel van de beschadiging die je aanbrengt tijdens je training, maar ook van de hormonale respons die je lichaam afgeeft, omdat bijv. je spieren vollopen met lactaat.

Ik heb geen precies benul van hoe lang dit effect aanhoudt, maar je GH dropt gelijk weer zodra je eet. De vlieger om dan maar geen koud bad te nemen, omdat dit je groei juist zou belemmeren gaat sowieso dan niet op, want ja. Als je een glucose shake drinkt, voordat je gaat douchen dan kill je je "waardevolle" GH piek ook gelijk..

Kortom, het blijft een duister gebied. Ik blijf iig lekker koud douchen en als ik daardoor ook nog 25g extra spiermassa gain elke maand/jaar dan is dat helemaal top voor mij..

Teveel moet bewezen worden met onderzoeken, ik probeer het liever voor mezelf uit en kijk wat het me oplevert mentaal en lichamelijk. Genoeg onderzoeken die beweren dat het werk, nou prima. Uitproberen dan maar.

Just saying
                      Last edited by Iron Mind; 02-03-2014, 18:53.
                      "Straight outta gym"

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                        Ja daar komen velen voor effe domme post maken en weer weg....trainen we ook allemaal nog een beetje.
                        Zijn laatste tijd helaas weinig interessante topics om bij aan te haken

Comment

• Originally posted by aktito View Post
                          Zijn laatste tijd helaas weinig interessante topics om bij aan te haken
                          Dat is wel een beetje de tendens op alle forums hoor,niet alleen hier.
                          Puur gericht op bodybuilding en net zo leerzaam als bv het oude muscleboard ,is geen 1 forum meer.
                          DIVIDE ET IMPERA

Comment

• Wat jammer is is dat men er niet iets aan doet maar juist zelf flauw gaat doen.

Comment

• Originally posted by quibus View Post
                              Wat jammer is is dat men er niet iets aan doet maar juist zelf flauw gaat doen.
                              Ach een beetje humor hier en daar kan ik wel waarderen

Comment

• Originally posted by Iron Mind View Post
                                Sluit het douchen altijd af met een koude douche. Voel me altijd fitter, energieker daardoor. Ideaal 's ochtends om wakker te worden of om fris me bed in te duiken. Vond het in het begin ook wel een mentale uitdaging, maar dat gaat me nu ook prima af..

Of het dan meer of minder anabool is zal me een rot zorg zijn. Het zou herstel moeten bevorderen, prima. Ikzelf denk dat de tijdsduur daarvoor lang genoeg moet zijn. Denk aan die koud/ijs water baden van duursporters, vechtsporters waar zij 20 minuten ofzo in zo'n bad zit.

En wat betreft dat je juist dat lactaat wilt voor spiergroei, zou kunnen, maar volgens mij wil je vooral op dat moment die lactaat hebben om je hormonale respons te krijgen. Je groeit namelijk niet enkel van de beschadiging die je aanbrengt tijdens je training, maar ook van de hormonale respons die je lichaam afgeeft, omdat bijv. je spieren vollopen met lactaat.
                                Je bevestigt nu toch dus juist dat je lactaat vorming wilt voor spiergroei? Tevens; die hormonale response (ik neem aan dat je op GH secretie doelt) is het gevolg van lactaat in het serum. Notabene lijken endocriene effecten haast geen rol te spelen bij exercise-induced hypertrofie. Ik denk dat dit voorbehouden blijft aan autocriene/paracriene effecten onder fysiologische condities. Lactaat vorming is met name aantrekkelijk intramusculair door de dalende pH en stijgende osmotische druk.

Ik heb geen precies benul van hoe lang dit effect aanhoudt, maar je GH dropt gelijk weer zodra je eet. De vlieger om dan maar geen koud bad te nemen, omdat dit je groei juist zou belemmeren gaat sowieso dan niet op, want ja. Als je een glucose shake drinkt, voordat je gaat douchen dan kill je je "waardevolle" GH piek ook gelijk..
                                GH is ook niet interessant nee. Fluctuaties in GH ten gevolge van training en dieet interventie lijken voornamelijk een resultaat van diens ordinaire metabole functie, meer niet.
                                Auteur van Bonds Androgene Anabole Steroïden (ISBN: 978-90-824123-0-7, peterbond.nl).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X