Kabinet Balkenende 4 ten einde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by Tommyy View Post
    In ieder geval hogere garantie prijzen voor producten, maarjah zo makkelijk ligt het natuurlijk ook weer niet, maar nog altijd beter dan prijzen laag houden en financiële hulp geven zodat mensen net kunnen overleven maar meer ook niet.
    Het gedeelte wat daarvan bij de mensen aankomt zou ook minimaal zijn. Opkopers, fabrieken, supermarkten zullen er altijd meer winst uit blijven halen. Het is verbetering, dat wel. Maar ik vraag me af in hoeverre ze er baad bij hebben.
    Drukken hun de prijs omhoog, dan zullen volgende stappen dat waarschijnlijk ook doen. En de consument koopt niet snel iets wat heel veel duurder is, waardoor de verkoop weer terugloopt.

Comment

• Originally posted by Patricia86 View Post
      Dus ben ik benieuwd naar wat dan wel de oplossing is in jouw ogen..
      We hebben geen oplossingen. Die hebben politici...tenminste, dat claimen ze. Jullie zitten hier ook mooie verhalen en theorieen te spuien maar oplossingen worden er door jou en atta ook niet aangedragen. Enkel verwijten dat wij niet moeten kletsen. Bah, kom dan zelf met een oplossing tegen werkloosheid, armoede en slechte zorg. Maar nee, het is alleen maar massaconsumptie die telt. Walgelijk vind ik kapitalisme.

'Nederland maakt ruk naar rechts'

Uitgegeven:4 maart 2010 07:04Laatst gewijzigd:4 maart 2010 07:04
      RIJSWIJK - Buitenlandse media berichten donderdag volop over de gemeenteraadsverkiezingen in Nederland. De meeste artikelen gaan over de opmars van PVV-leider Geert Wilders.

© NU.nl/Chris Heijmans

''Extreemrechts aan kop in Almere'' kopt de Franse krant Le Nouvel Observateur op zijn website.
      Volgens tv-zender RTBF probeert de ''radicale rechtse en vreemdelingen hatende partij'' te profiteren van de economische crisis door in te zetten op anti-immigratiegevoelens.

Ook de Duitse media richten zich vooral op Wilders zege. ''Succes voor rechtspopulist Wilders'', ''Nederland maakt ruk naar rechts'' en ''Islamhater Wilders gaat tekeer''.
      De Britse media vormen geen uitzondering: ook in Groot-Brittannië figureert Wilders in de koppen. ''Uiterst rechts boekt winst in Nederland'', ''Anti-islamleider is grote winnaar'' en ''Anti-immigratiepartij krijgt voet aan de grond''.
      Volgens de Belgische krant De Standaard ''wordt dit jaar met meer dan gewone belangstelling naar de gemeenteraadsverkiezingen in Nederland uitgekeken'', omdat ''analisten de score van de PVV volgen''.
      Ook dagblad De Morgen begint met Wilders: ''de leider van de rechtse en islamofobe partij PVV is de grote winnaar''.
      © ANP
      Geniet, en drink met maten!

Comment

Zo extreem als dat het in amerika is, zal het hier voorlopig niet worden, daarvoor is de betutteling veel te hoog. Als je daar bv ooit bronchitis hebt gehad, is de kans al minimaal dat je een verzekering krijgt. Breek je dan je been, dan ben jij (en waarschijnlijk je fam) gewoon failliet. Nogal een verschil met hier.
        En je punt? Jij wilt dat de betutteling zoals jij het noemt ophoud zodat we dezelfde fijne situatie zoals in Amerika krijgen????

Comment

• ChristenUnie heeft plan voor crisistaks

Uitgegeven:8 maart 2010 07:23Laatst gewijzigd:8 maart 2010 09:24
          DEN HAAG - De ChristenUnie sluit lastenverzwaring voor de hogere inkomens niet uit voor de komende kabinetsperiode. De partij denkt aan een 'crisis- en hersteltaks' en het invoeren van een tarief voor de hypotheekrenteaftrek.

© ANP

Het tekort van de overheid van 36 miljard moet binnen drie kabinetsperioden worden weggewerkt, elke periode eenderde deel daarvan.
          Dat heeft de ChristenUnie maandag bekendgemaakt. De kleine partij in het demissionaire kabinet is druk bezig met het nieuwe verkiezingsprogramma voor de vervroegde verkiezingen op 9 juni.

Leden van de partij kunnen vanaf maandag via de website van de partij een week lang reageren op de voorstellen. Op het congres wordt het definitieve programma vastgesteld.

Financieel tekort

De ChristenUnie vindt het ''ambitieus maar verantwoord'' om het financieel tekort van de overheid dat is ontstaan door de crisis, in twaalf jaar tijd terug te dringen. Hierbij gaat de partij uit van een mix van lastenverzwaringen en bezuinigingen.
          Zwaardere lasten komen vooral terecht bij de hoge inkomens. Die is tijdelijk totdat is voldaan aan de Europese normen. Daarbij wordt gedacht aan een hoger tarief van de inkomstenbelasting of een verhoging van de btw op producten, stelde een woordvoerder maandag.

Aflossing

De ChristenUnie wil verder af van de aflossingsvrije hypotheken en de aflossing van schulden op het huis juist. bevorderen. Corporaties moeten meer mogelijkheden krijgen om huren te koppelen aan het inkomen. Zo kan het 'scheefwonen', mensen die met een hoog inkomen in een huis met een lage huur wonen, worden aangepakt.
          Ook wil de ChristenUnie een effectievere werkloosheidsregeling. Werkgevers en werknemers moeten meer prikkels krijgen om te investeren in scholing zodat werknemers na ontslag sneller elders op de arbeidsmarkt terecht. Werkgevers moeten, eventueel per sector, hun ontslagen werknemers de eerste maanden het loon doorbetalen. Pas als daarna geen andere baan is gevonden, komt een publiek vangnet in zicht.
          Verder moet de overheid doelmatiger gaan werken om verspilling van belastinggeld tegen te gaan. Volgens de ChristenUnie zijn er teveel bestuurslagen, toezichthouders, adviseurs en uitvoerders die ook nog eens langs elkaar heen werken. Deze overlappingen moeten worden geschrapt.
          © ANP

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
            En je punt? Jij wilt dat de betutteling zoals jij het noemt ophoud zodat we dezelfde fijne situatie zoals in Amerika krijgen????
            Dat hier alles wordt geregeld voor je, en je zo min mogelijk zelf na hoeft te denken. Overal wordt je aan je handje vast gehouden, zodat je niet compleet zelfstandig hoeft te lopen. Verkloot je het, dan zijn er meerdere opvangnetten. Verkloot je het dan alsnog, dan heb je vaak wel talent, en dan had je het waarschijnlijk in andere landen al veel eerder verkloot.

Maar er zijn dusdanig veel opvangnetten, dat er ook te makkelijk misbruik van wordt gemaakt. Het is niet alleen voor mensen die écht hulpeloos zijn, wat niet door eigen toedoen komt.
            Last edited by Patricia86; 08-03-2010, 09:39.

Comment

Dat hier alles wordt geregeld voor je, en je zo min mogelijk zelf na hoeft te denken. Overal wordt je aan je handje vast gehouden, zodat je niet compleet zelfstandig hoeft te lopen. Verkloot je het, dan zijn er meerdere opvangnetten. Verkloot je het dan alsnog, dan heb je vaak wel talent, en dan had je het waarschijnlijk in andere landen al veel eerder verkloot.

Maar er zijn dusdanig veel opvangnetten, dat er ook te makkelijk misbruik van wordt gemaakt. Het is niet alleen voor mensen die écht hulpeloos zijn, wat niet door eigen toedoen komt.
              Ik heb begrip voor je mening. Maar hoe kun je mensen die echt totaal hulpeloos zijn geworden zonder dat ze daar zelf schuld aan hebben gehad dan wel helpen? Ik heb nog geen enkele politieke partij daar antwoord op horen geven.

Comment

We hebben geen oplossingen. Die hebben politici...tenminste, dat claimen ze. Jullie zitten hier ook mooie verhalen en theorieen te spuien maar oplossingen worden er door jou en atta ook niet aangedragen. Enkel verwijten dat wij niet moeten kletsen. Bah, kom dan zelf met een oplossing tegen werkloosheid, armoede en slechte zorg. Maar nee, het is alleen maar massaconsumptie die telt. Walgelijk vind ik kapitalisme.
                Zolang je liever naar Egypte gaat dan naar Zeeland om vakantie te vieren ben je onwijs hypocriet in je opvattingen Mark.

En oplossingen? Ik heb er genoeg, maar dat gaat gegarandeerd weer tot rellen leiden. En dit gaat niet over wat mijn oplossingen zijn, maar over wat de oplossingen vanuit de politiek zijn.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                  Zolang je liever naar Egypte gaat dan naar Zeeland om vakantie te vieren ben je onwijs hypocriet in je opvattingen Mark.

En oplossingen? Ik heb er genoeg, maar dat gaat gegarandeerd weer tot rellen leiden. En dit gaat niet over wat mijn oplossingen zijn, maar over wat de oplossingen vanuit de politiek zijn.
                  Ik ben op survival geweesd in Egypte. Da's wat anders dan lam in een resort liggen Atta. Bovendien heb ik jaren gespaard voor die vakantie. En ik ga de discussie over je oplossingen verder niet aan want ik weet dat je nou eenmaal een grote liberalist bent met de mening dat je maar gewoon zelf moet zorgen voor je kostje en als je dat niet lukt dat je maar pech hebt en beter dood neer kunt vallen.

Comment

• Het gaat er niet om of je in een resort ligt of niet. Het gaat erom dat je dus geld over hebt en besteedt aan zaken die niet noodzakelijk zijn. Precies waar jij zo op af geeft bij mensen die een ferrari rijden bijvoorbeeld.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik heb begrip voor je mening. Maar hoe kun je mensen die echt totaal hulpeloos zijn geworden zonder dat ze daar zelf schuld aan hebben gehad dan wel helpen? Ik heb nog geen enkele politieke partij daar antwoord op horen geven.
                      Als ik kijk dat de vader van een vriendin, die 3x kanker heeft overwonnen en zijn middagdutje gewoon nodig heeft daarvoor, rustig weer aan het werk wordt gezet..
                      En wanneer ik veel mensen zie die openbaar toegeven dat ze niet werken omdat ze niet wíllen werken, en het maar op vage klachten gooien... dan lijkt het antwoord me best simpel. Misschien juist wel té simpel.
                      Maar een politieke partij zal weinig stemmen winnen met luie mensen weer aan het werk zetten. Gewoon omdat erg veel mensen lui zijn, en het probleem niet echt speelt onder de rest van de mensen. Dus waarom zouden ze daar moeite aan besteden, aangezien het alleen om zieltjes winnen gaat?

Ben het trouwens wel met Atta eens. Luxe is luxe. Alleen omdat de lat hoger ligt, zou het erg zijn? Daar moet wel meer achter zitten dan alleen jarloezie.

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                        Het gaat er niet om of je in een resort ligt of niet. Het gaat erom dat je dus geld over hebt en besteedt aan zaken die niet noodzakelijk zijn. Precies waar jij zo op af geeft bij mensen die een ferrari rijden bijvoorbeeld.
                        Goed ik geef je er gewoon gelijk in. Het is ook zo Atta. Ik kan mezelf ook heel moeilijk vergelijken met mensen die onder de basisgrens zitten omdat ik het gewoon altijd beter heb gehad. Ik kan er ook verder geen argumenten meer voor verzinnen waarom mensen boven modaal hoger belast moeten worden behalve dan dat er verder bij de modale grens niet veel meer te halen valt.

Comment

• Wilders toch in gemeenteraad Den Haag

Uitgegeven:8 maart 2010 10:03Laatst gewijzigd:8 maart 2010 12:00
                          AMSTERDAM - PVV-leider Geert Wilders zal toch plaatsnemen in de gemeenteraad van Den Haag. Dat heeft Wilders maandag laten weten.

© NU.nl/Lucas Benschop

Bekijk video
                          Hij heeft dit weekend nagedacht over de ruim 13.000 voorkeurstemmen die hij in de hofstad als lijstduwer had gekregen.
                          ''Ik wilde het eerst niet doen maar ik begreep vrijdag pas dat ik wel erg veel voorkeursstemmen had binnengehaald. Ik zal het daarom toch doen. Ik weet niet of het lukt maar ik ga het in ieder geval proberen'', zei Wilders. Hij blijft daarnaast gewoon in de Tweede Kamer zitten.

Acht zetels

De PVV behaalde tijdens de gemeenteraadsverkiezingen vorige week acht zetels en werd daarmee in een klap de tweede partij, achter de PvdA.
                          Wilders stelt dat hij een achtergrondrol voor zijn partij in de gemeenteraad zal vervullen. ''Ik zal een kleine portefeuille nemen'', zei hij. Wilders stond als lijstduwer op de Haagse lijst als inwoner van deze stad.
                          Naast Den Haag deed de PVV ook in Almere mee, waar de nieuwkomer de grootste werd. Leden van de fractie uit de Tweede Kamer voerden daar de lijst aan, Raymond de Roon in Almere en Sietse Fritsma in Den Haag. Ook zij blijven in de Tweede Kamer actief.
                          © ANP

Comment

• @ GiX verschil tussen docu en propeganda behoeft denk ik geen uitleg toch?

Zelfde geld ook voor oorzakelijk verband en correlatie.

Filmpje als onzin betitelen gaat te ver. Kan weinig leugenachtige dingen ontdekken, wat betreft economische kapitalistisch denken.
                            ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                            We like it

Comment

@OH
                              Jouw voorbeeld laat juist zien dat veel mensen thuis zaten, terwijl ze niet ziek waren. Onder andere omdat er meer ontslagen vielen, is de kans groter dat een gedeelte daarvan weer gaat werken.
                              Voorbeeld? ik heb geen voorbeeld aangedragen. Daarentegen laat ik je zien dat wat je zegt feitelijk niet klopt.

Voorbeeld:

Oorspronkelijk geplaatst door Patricia86
                              En als iemand niet wil werken, kan je het verdomd lang trekken oa op de ziektewet.

klopt feitelijk niet enz enz

Originally posted by Patricia86 View Post
                              Ik neem aan dat jij nog naar school gaat, en niet fulltime werkt?
                              Eehm wat heeft dat er mee te maken? maar for your conto, Yes zit op school, So?

Voordat je banen krijgt aangewezen, ben je al een hele tijd profiteur geweest.
                              Nog zoiets interessants, leg eens uit. Wil het fijne ervan weten.

Zo extreem als dat het in amerika is, zal het hier voorlopig niet worden, daarvoor is de betutteling veel te hoog.
                              Tot jezelf ooit afhankelijk wordt van de staat der Nederlanden. Dan ga je anders piepen!
                              Last edited by onderhandelen; 08-03-2010, 18:53.
                              We like it

Comment

• Originally posted by onderhandelen View Post
                                Eehm wat heeft dat er mee te maken? maar for your conto, Yes zit op school, So?
                                Omdat je -zoals al gezegd- in theorie gelijk hebt, maar praktijk gewoon anders uitwijst.
                                Want jij weet net zo goed -al dan niet beter- dat regeltjes en statistieken iets anders zijn, dan wat er daadwerkelijk gebeurt.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X