Kabinet Balkenende 4 ten einde

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by quibus View Post
    Even over die beslastingen dat de rijken meer moeten betalebn dan de armen dat is nu al het geval en nog heftig ook.
    Momenteel betaalt 10% van de inkomens 45% van alle belasting dus de rijken betalen al schandalig veel.
    voor het hele verhaal google maar naar geert noels.
    En de mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank? de mensen die de kinderopvang niet meer kunnen betalen, of de juiste zorg niet kunnen betalen? Hoe zit het dan met die mensen? Moet dat geld dan van hun kant komen?????? Ik snap die liberalen echt niet.
    Geniet, en drink met maten!

Comment

• Pechtold wil weer D66-lijst aanvoeren

Uitgegeven:6 maart 2010 10:53Laatst gewijzigd:6 maart 2010 12:41
      UTRECHT - Fractievoorzitter van D66 Alexander Pechtold wil bij de komende Tweede Kamerverkiezingen op 9 juni opnieuw lijsttrekker zijn.

© ANP

Hij maakte zijn kandidatuur zaterdag bekend in Utrecht tijdens een partijbijeenkomst.
      Pechtold voerde bij de vorige Kamerverkiezingen in 2006 voor het eerst de lijst aan van D66. Toen behaalde de partij drie zetels.

Onder leiding van Pechtold verdrievoudigde D66 het aantal zetels bij de Europese verkiezingen. Bij de afgelopen woensdag gehouden gemeenteraadsverkiezingen werd het aantal zetels zelfs verviervoudigd. Pechtold wil die successen ''een passend vervolg geven'', zei hij.

Forse winst

D66 lijkt af te stevenen op een forse winst bij de Kamerverkiezingen. Volgens de meest recente peiling krijgt de partij van Pechtold er vijftien, vijf keer meer dan het huidige aantal.
      © ANP

Comment

• Originally posted by de sterkste ophaler View Post
        En de mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank? de mensen die de kinderopvang niet meer kunnen betalen, of de juiste zorg niet kunnen betalen? Hoe zit het dan met die mensen? Moet dat geld dan van hun kant komen?????? Ik snap die liberalen echt niet.
        Het gross van de mensen die naar de voedselbank moet, hoeft dat niet zonder reden. Er zijn maar weinig mensen in nederland die er door andermans toedoen heen moeten. Zelfs bij de mensen die ontslagen zijn, is het grootste gedeelte 'opgeruimt' omdat ze er al langer vanaf wouden. Meeste bedrijven zijn wel selectief met wie ze er wel/niet uit gooien.

En wat betreft kinder opvang; kinderen is altijd nog een keuze.

Comment

• Originally posted by Patricia86 View Post
          Het gross van de mensen die naar de voedselbank moet, hoeft dat niet zonder reden. Er zijn maar weinig mensen in nederland die er door andermans toedoen heen moeten. Zelfs bij de mensen die ontslagen zijn, is het grootste gedeelte 'opgeruimt' omdat ze er al langer vanaf wouden. Meeste bedrijven zijn wel selectief met wie ze er wel/niet uit gooien.

Overtuigd liberalist?

Comment

• Originally posted by quibus View Post
            Even over die beslastingen dat de rijken meer moeten betalebn dan de armen dat is nu al het geval en nog heftig ook.
            Momenteel betaalt 10% van de inkomens 45% van alle belasting dus de rijken betalen al schandalig veel.
            voor het hele verhaal google maar naar geert noels.
            Is inderdaad schandalig. En Nederland zich maar afvragen waarom Nederland geen kenniseconomie is of gaat worden, ook al roept Nederland zo hard het wel te zijn en te willen zijn. Als mensen niet kunnen verdienen gaan ze weg.

Originally posted by Patricia86 View Post

Heerlijke post.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

• Zucht...liberalisten....

verder maar weer met het nieuws omtrent de politiek:

'Rood potlood niet ter discussie'

Uitgegeven:6 maart 2010 12:25Laatst gewijzigd:6 maart 2010 14:41
              DEN HAAG - Het ministerie van Binnenlandse Zaken ziet geen heil in het herinvoeren van stemcomputers na de commotie rond de hertellingen in verscheidene gemeenten. Dat heeft een zegsvrouw zaterdag gemeld.

© ANP

Bekijk video
              De Nederlandse burgemeesters lieten zaterdag weten zo snel mogelijk af te willen van het stemmen met een rood potlood. Zij pleiten ervoor zo snel mogelijk weer stemcomputers in te voeren bij verkiezingen omdat het stemmen met een rood potlood omslachtig en fraudegevoelig is.
              Het ministerie van Binnenlandse Zaken verwerpt het idee van de burgemeesters echter. ''De argumenten waarmee we de stemcomputers hebben afgeschaft, gelden nog steeds'', stelt een zegsvrouw.

Ze zijn niet transparant en controleerbaar genoeg. Dat is de afgelopen twee jaar nog niet veranderd.''

Hertellen

De commotie over het hertellen van de stemmen begrijpt het ministerie ook niet goed. ''Eén van de grote bezwaren tegen de stemmachines was juist dat het niet mogelijk was om stemmen opnieuw te tellen als er twijfel was over de uitslag.''
              De zegsvrouw beaamt dat het wellicht wat omslachtig is. ''Maar dat is een consequentie waar wij mee kunnen leven.''

Onregelmatigheden

In verscheidene gemeenten moest de afgelopen dagen worden besloten tot een hertelling omdat er zich onregelmatigheden hadden voorgedaan op stembureaus of omdat er fouten waren gemaakt bij het tellen van de uitgebrachte stemmen.
              Het kabinet besloot ruim twee jaar geleden de stemcomputers af te schaffen omdat experts de betrouwbaarheid van de apparaten in twijfel trokken.
              © ANP

Comment

• Originally posted by Patricia86 View Post
                Er zijn maar weinig mensen in nederland die er door andermans toedoen heen moeten.
                En toen kwam de olifant met een lange snuit en blies het verhaaltje uit!

Als mensen niet kunnen verdienen gaan ze weg.
                Right, waar dan?
                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                We like it
                ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Comment

• Originally posted by GeneralIx View Post
                  Is inderdaad schandalig. En Nederland zich maar afvragen waarom Nederland geen kenniseconomie is of gaat worden, ook al roept Nederland zo hard het wel te zijn en te willen zijn. Als mensen niet kunnen verdienen gaan ze weg.

Heerlijke post.
                  Aha en dat het grootste deel van de wereldbevolking rond moet komen van enkele euro's per dag is niet relevant zolang wij in Nederland maar een kennis economie hebben en dat de rijken vooral niet teveel belasting betalen over het geld dat vaak verdiend wordt ten koste of door mensen in derde wereld landen. Natuurlijk moet werken lonen maar als je miljoenen per jaar verdient ben ik van mening dat de rijken best een groot deel van de belasting mogen betalen, ik denk dat ze dan alsnog goed kunnen rondkomen.
                  Voor mij mag de belasting omlaag voor hard werkenden en ondernemers die tot 100000 per jaar verdienen maar daarboven mag je toch wel meer belasting betalen vind ik.

Comment

• Originally posted by Tommyy View Post
                    Aha en dat het grootste deel van de wereldbevolking rond moet komen van enkele euro's per dag is niet relevant zolang wij in Nederland maar een kennis economie hebben en dat de rijken vooral niet teveel belasting betalen over het geld dat vaak verdiend wordt ten koste of door mensen in derde wereld landen. Natuurlijk moet werken lonen maar als je miljoenen per jaar verdient ben ik van mening dat de rijken best een groot deel van de belasting mogen betalen, ik denk dat ze dan alsnog goed kunnen rondkomen.
                    Voor mij mag de belasting omlaag voor hard werkenden en ondernemers die tot 100000 per jaar verdienen maar daarboven mag je toch wel meer belasting betalen vind ik.

Dat gebeurt toch ook. De grootverdieners betalen 52% belasting. Lijkt mij meer dan genoeg.
                    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
                      Dat gebeurt toch ook. De grootverdieners betalen 52% belasting. Lijkt mij meer dan genoeg.
                      Jazeker. En ze hebben zelfs na het betalen van die 52% meer dan ze nodig hebben.

Comment

Jazeker. En ze hebben zelfs na het betalen van die 52% meer dan ze nodig hebben.

Wat wil je daar mee zeggen?
                        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

• Originally posted by Ashley View Post
                          Wat wil je daar mee zeggen?
                          Wat ik er mee wil zeggen? Dat ik het onnodig vind dat er rijken zijn!
                          Maar dat is ook een begrijpelijke mening van iemand als ik (tomaatrood hart).
                          Last edited by de sterkste ophaler; 07-03-2010, 09:38.

Comment

Overtuigd liberalist?
                            Uhm, je stopt het in een hokje, en daarmee is alles weg?

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                            Kan jij in de portemonnee van een ander kijken?
                            Hoeveel mensen zijn er wel niet, die hopen op ontslag? Want als je zelf ontslag neemt, dan heb je financieel nergens recht op.

Hoeveel mensen werken er wel niet, omdat ze dat niet willen? Wil je in Nederland niet werken, dan hoeft het ook niet. Geen land waar van je bed tot je graf zoveel is geregeld als in nederland. En dan zouden hun belasting moeten betalen voor mensen die niet wíllen werken?

Waarschijnlijk verdiend jij (iets of veel) meer dan mensen die net op de armoede grens leven. Waarschijnlijk verdien jij meer dan hetgene wat er daadwerkelijk voor nodig is om te kunnen blijven bestaan (eten, drinken, simpel dak boven je hoofd).
                            Zou jij het 'overige' van je salaris afstaan voor profiteurs, en zelf alleen op de basis leven? Immers, het is voldoende om te kunnen blijven bestaan.

Comment

• @ patricia

Ik snap je reactie. Maar niet iedereen die een uitkering aanvraagt is een automatisch profiteur van de samenleving. Veel rechts georienteerde mensen zeggen dit.
                              Overigens, overdadige weelde slaat ook nergens op. Er zijn mensen met 3 ferrari's in de garage, 2 vakantiehuisjes en een villa. Dit andere uiterste hoeft dus echt niet he.
                              Last edited by de sterkste ophaler; 07-03-2010, 09:54.

Comment

• Ik zeg ook niet iedereen, zo zwart wit zie ik het ook weer niet. Maar wel het grootste gedeelte. Mensen die een erge ziekte hebben overwonnen en daardoor niet of beperkt kunnen werken, hebben vaak maar op weinig dingen recht. Op veel minder dan wanneer iemand niet wíl werken of te lui is om het vol te houden.
                                Dan gaan we zwaar de verkeerde kant op, en dan begrijp ik volkomen dat iemand met een hoog salaris niet meer wil afstaan.
                                En dan ook nog eens kijken naar hoe je belastingcenten verdeeld worden; er komt maar een heel klein deel bij zulke mensen aan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X