Originally posted by Ashley
View Post
Oorlog in de zandbak
Collapse
X
-
Originally posted by Fitness-maniak View PostRichard, je meld je in begin 2010 aan, post bijna niks. en nu op 2 maanden tijd alleen maar onzin posten.
Want het grootse gedeelte van je posts zit in gesloten topics omdat er teveel off-topic gepost en gerelt word.
Dus niet zeiken als iemand je daar op aanspreekt.
OT maar weer, voordat dit topic ook weer gesloten word.ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น
Comment
-
Lol, no offense maar mensen die denken dat het hier echt gaat om humanitaire overwegingen, zijn redelijk naief.
Ben benieuwd of ze daadwerkelijk een inval gaan plegen. Ik hoop dat de EU er veel voordeel uit kan halen. Misschien misschien moeten we ze zelfs maar bij de EU nemen, het lijkt me een heel stabiel land. Zal goed zijn om het evenwicht in de EU wat meer te doen terugkeren.
Comment
-
LIVE: Libië kondigt nieuw staakt-het-vuren af – strijders Benghazi ‘ruiken overwinning’ :: nrc.nl
hier kan je alles volgen.Groeten
Comment
-
Ik snap hem al. Die onrust in de arabische landen is veroorzaakt door de EU-landen en Amerika. Ze hebben alle mensen daar omgekocht, zodat ze de olie konden krijgen.
Stiekem hebben ze met kadafi afgesproken dat hij zijn burgers moet gaan afslachten, zodat de VN een resolutie goed zou keuren. Want kadafi moet nu echt weg, hij werkte vooral niet mee met het westen en het werd tijd dat men de olie daar in handen krijgt.
Omdat men de olie daar wil hebben mogen ze ook vooral geen bezettingsmacht in libië stationeren, zodat men de olievelden (weet niet eens of daar veel olie is) niet in handen kan krijgen.
Sorry, want een onzin met die olie. Natuurlijk grijpt een land niet zomaar in, als het hun eigen belangen schaadt, dat lijkt me vrij normaal.
Zomaar in grijpen in een land is nogal wat en brengt ook nogal een hoop commotie ter weeg. Iets wat dus niet in alle situaties mogelijk is en in Libië (zeker door alle media aandacht) nu wel.
Voor landen hoeft er niet slechts alleen economisch gewin te zijn. Amerika en de andere landen zien zichzelf ook meer als redder in nood, die de wereld van dictators moet verlossen. Het gaat hier dus onder andere ook om de goede naam van een land.
Het is misschien moeilijk te geloven, maar men kan ook gewoon vanwege humanitaire gronden een actie beginnen.
Pas als men olievelden in beslag gaat nemen, dan ben ik overtuigd dat dit om olie gaat. Iemand bepaalde artikelen of dergelijke die het belang van de libische olie laat zien en mij kan aantonen dat het gunstiger is dat kadafi weg is? Ben benieuwd. Anders niet meteen roepen "het gaat om olie"
Comment
-
Haha Misterfit, alias Misternice, kan het niet geloven dat het om olie gaat.
Bekijk de historie, Vietnam, Korea etc etc, ging allemaal zogenaamd om de dictatuur, maar beter werd het niet voor het volk.
Als het om humanitaire redenen gaat, waarom doen ze dan niet hetzelfde in Saudi-Arabië en Jemen waar het nog erger is?Groeten
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostIk snap hem al. Die onrust in de arabische landen is veroorzaakt door de EU-landen en Amerika. Ze hebben alle mensen daar omgekocht, zodat ze de olie konden krijgen.
Stiekem hebben ze met kadafi afgesproken dat hij zijn burgers moet gaan afslachten, zodat de VN een resolutie goed zou keuren. Want kadafi moet nu echt weg, hij werkte vooral niet mee met het westen en het werd tijd dat men de olie daar in handen krijgt.
Omdat men de olie daar wil hebben mogen ze ook vooral geen bezettingsmacht in libië stationeren, zodat men de olievelden (weet niet eens of daar veel olie is) niet in handen kan krijgen.
Sorry, want een onzin met die olie. Natuurlijk grijpt een land niet zomaar in, als het hun eigen belangen schaadt, dat lijkt me vrij normaal.
Zomaar in grijpen in een land is nogal wat en brengt ook nogal een hoop commotie ter weeg. Iets wat dus niet in alle situaties mogelijk is en in Libië (zeker door alle media aandacht) nu wel.
Voor landen hoeft er niet slechts alleen economisch gewin te zijn. Amerika en de andere landen zien zichzelf ook meer als redder in nood, die de wereld van dictators moet verlossen. Het gaat hier dus onder andere ook om de goede naam van een land.
Het is misschien moeilijk te geloven, maar men kan ook gewoon vanwege humanitaire gronden een actie beginnen.
Pas als men olievelden in beslag gaat nemen, dan ben ik overtuigd dat dit om olie gaat. Iemand bepaalde artikelen of dergelijke die het belang van de libische olie laat zien en mij kan aantonen dat het gunstiger is dat kadafi weg is? Ben benieuwd. Anders niet meteen roepen "het gaat om olie"
"Operation Libya" and the Battle for Oil: Redrawing the Map of Africa
All Out War on Libya, Surge in the Price of Crude Oil...
Wat het innemen van de olievelden betreft Mrfit; kan je je Irak nog herinneren? Daar hebben ze ook niet in het begin alle olievelden ingenomen, it takes time to work out a plan.
Comment
-
Tuurlijk jullie hebben allemaal een beetje 1kant van de medaille in het oog.
Ik zeg je het is goed wat daar nu gebeurt dat de UN ingrijpt,ten eerste natuurlijk vanwege deze brute vent die zijn eigen mensen op schoftige wijze aan het afslachten is,dit kan niet en mag niet en nooit meer ergens gebeuren.Gelukkig wordt er dan ook keihard opgetreden,en hoop dat deze gek ook snel onder de grond mag liggen.
Tuurlijk als de UN Libië straks overdraagd(met of zonder Kadhaffie) aan de nieuwe leiders,dan zullen er gerust wel hele goede afspraken/deals worden gemaakt hoe terug te betalen in olie,dat is logisch toch!
Comment
-
Haha ja "Richard075" heeft ook ergens een klok horen luiden, helaas zat de verkeerde klepel erin.
De VS zijn altijd zo eerlijk geweest en echt voor het volk als het aankwam op militair ingrijpen en oorlog, totaal geen eigen belang.
Toen Israël Libanon plat bombardeerde deden ze niks (om maar iets vrij recents aan te halen), en nu is het moord en brand als er een paar journalisten vermist zijn.Groeten
Comment
-
Originally posted by Sinner View PostZoals het al eerder gezegd is, je bent echt wel naïef als je denkt dat het om humanitaire redenen gaat. Hier wat bronnen voor je, veel leesplezier gewenst!
"Operation Libya" and the Battle for Oil: Redrawing the Map of Africa
All Out War on Libya, Surge in the Price of Crude Oil...
Wat het innemen van de olievelden betreft Mrfit; kan je je Irak nog herinneren? Daar hebben ze ook niet in het begin alle olievelden ingenomen, it takes time to work out a plan.
Die artikelen die je me stuur (heb het globaal doorgelezen) zijn aannames, zie geen bewijs. Er wordt beweert dat het doel van de VN resolutie is om olie in handen te krijgen, alleen ik zie geen bewijs. Speculatie noemt men dat. Wel interessant om te zien welke olieaandeel ze hebben.
De VN resolutie laat geen bezettingsmacht toe en ook is het doel niet om ghaddif ten val te brengen (formeel gezien niet). De russen en chinezen zouden hier nooit mee akkoord gaan.
Er spelen natuurlijk altijd andere dingen een rol naast humanitaire reden, maar jullie doen nou netzo alsof ze geen spijt hebben met deze mensen. Ze kunnen iets doen, mensen helpen (+ beter imago krijgen) en ja, stabiliteit in dat land is voordelig voor ons en dat is natuurlijk ook wel een belangrijke reden. Als een militaire actie slecht zou zijn voor een land, doet men het simpel weg niet. Men helpt altijd alleen, als men er niet slechter op wordt of men iets te winnen heeft. Wil trouwens nog niet zeggen dat ze dan ook de olievelden in beslag willen nemen en het ook daadwerkelijk kunnen doen met de huidige resolutie.
Dus laat mij maar lekker naïef zijn, het lijkt me sterk dat het hier alleen maar om olie gaat. Of is het een complet van weet ik niet hoeveel landen om dit te doen en komt het maar net goed uit dat dit zo gebeurd?Last edited by Misterfit; 20-03-2011, 23:15.
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
Kanaal: Trainingslogjes
1 day ago -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
1 day ago -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
3 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...3 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzMaandag niet getraind, had een sollicitatie in de ochtend en daarna werken, keertje wat langer rust kon ook geen kwaad.
Deze week maar keertje 2...-
1 week geleden -
-
door enroutechnologies
- Understanding Fleet Management: A fleet management system is an all-encompassing solution designed to help businesses efficiently manage their vehicle
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.-
Kanaal: Even voorstellen...
1 week geleden -
door awinash62To enroll in the US CPA course, candidates must fulfill specific educational and professional criteria. A bachelor’s degree in accounting, finance,...
-
Kanaal: Trainingsschema's
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment