Basisbeurs wordt afgeschaft

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Bedoel dat je jezelf moet presenteren. Mensen weten niet dat je er bent en wat je kunt. Dus zorg ervoor dat ze dat zien/ merken en ja als je net afgestudeerd bent en denkt ik kan niks of wat kan ik nou 0 ervaring, ben je bij voorbaat, kansloos.

Daarom is het het een boeiende vraag en helemaal mee eens succes wordt bepaald door anderen, maar je eigen suc6 niet en toch ook weer wel t is een wisselwerking. Maar de basis blijft bij jezelf je bent positief of niet.
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    We like it

Comment

Wat Amerika kan, kunnen wij ook. Lang leve het kabislet
      I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

Originally posted by onderhandelen View Post
        Ga voor mijn beurt praten, Een kind laten studeren kost niets toch ? wordt volledig gedekt tot 18 jr. volgens mij, daarna val je in de studiefinancieringsregeling.
        Eh...dan heb ik je niet goed begrepen, want je zegt toch net dat die wordt afgeschaft? En met studeren ga ik er in mijn geval van uit dat ze dan al 18 is omdat ze eerst het VWO doet.
        Verder komen er natuurlijk gewoon behoorlijke kosten bij, het kost volgens mij een flinke duit aan boeken, schoolgeld en noem maar op.
        De dochter van een vriendin is dit jaar naar het HBO gegaan en die is 2500 tot 3000 euro kwijt. x 4 want het duurt 4 jaar.
        Dus dat is toch een behoorlijk kostenplaatje voor een gezin en al helemaal in deze tijd, denk ik!

Verschil moet er zijn
        Ik mag toch hopen dat je dit niet meent?! Zonde van veel hersenen als ze wel kúnnen leren maar het door geldgebrek niet lukt. Verschil moet er zijn.............tssssssssss! En dan nog zeggen dat het niet waar is dat alleen de "rijken" kunnen studeren...........
        Last edited by Beaudien; 21-01-2012, 08:06.
        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ondertussen:

Aanschaf JSF nog geen uitgemaakte zaak
          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
          - Dave Tate

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
            Eh...dan heb ik je niet goed begrepen, want je zegt toch net dat die wordt afgeschaft? En met studeren ga ik er in mijn geval van uit dat ze dan al 18 is omdat ze eerst het VWO doet.
            Verder komen er natuurlijk gewoon behoorlijke kosten bij, het kost volgens mij een flinke duit aan boeken, schoolgeld en noem maar op.
            Tot 18 jr is toch kosten van niets......vanaf je 18e gaat het je centjes kosten. Na de basisschool krijg je....... dat dus nog gratis......daarna wordt je 18 en beng knalt het erin. Geen kinderbijslag ed meer huppa, kind krijgt eigen verantwoordelijkheid.....en wordt als bron van inkomen gezien door de overheid, als ze bij jou thuis wonen, zoiets.

Dus dat is toch een behoorlijk kostenplaatje voor een gezin en al helemaal in deze tijd, denk ik!
            Kost wat idd. maar voorzienbaar toch ? bedoel men neemt kinderen.....vanaf dat moment kost t geld.....ja ook voor de overheid.....de overheid heeft er meer aan als je zo snel mogelijk gaat werken....dan lever jij ze geld op ipv dat je kost.

De dochter van een vriendin is dit jaar naar het HBO gegaan en die is 2500 tot 3000 euro kwijt. x 4 want het duurt 4 jaar.
            Dat is nog maar wat je kwijt bent. Ondertussen bouw je ook nog een schuld op wordt dus meer

Ik mag toch hopen dat je dit niet meent?! Zonde van veel hersenen als ze wel kúnnen leren maar het door geldgebrek niet lukt. Verschil moet er zijn.............tssssssssss! En dan nog zeggen dat het niet waar is dat alleen de "rijken" kunnen studeren...........
            volgens de wet kan iedereen studeren hoor.....hoef je niet rijk voor te zijn. Verder geldgebrek komt door hogere uitgaven dan inkomen. Uitgaan, sporten, roken, luxe, dat soort dingen.

Ondertussen:
            haha droog, schaamteloos idd. tja
            Last edited by onderhandelen; 22-01-2012, 01:39.
            We like it

Comment

Dat is nog maar wat je kwijt bent. Ondertussen bouw je ook nog een schuld op wordt dus meer
              Waarom bouw je een schuld op als de opleiding betaald wordt, het kind nog thuis woont (of een eventuele kamerhuur door ouders wordt betaald, c.q, wordt betaald door bijbaantje? ). Dan heb je toch geen schuld bij de overheid????
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

We gaan op america lijken, een land waar iedereen studeert om zijn studie schuld af te betalen.

Beter gaan we niet op america lijken, ze hebben zelfs pizza tot groenten laten benoemen
                There are no shortcuts to any place worth going.

Comment

@ Beau....je valt onder wet studiefinanciering, neem bijv. ov jaarkaart die is niet gratis al lijkt het wel zo.....

Je krijgt basis beurs, aanvullende beurs en ev een lening. Dat zijn dingen die aantikken afhankelijk van wat je kiest.
                  We like it

Comment

Tja, je kan zeuren over "rechts". Maar die moeten weer eens orde op zaken stellen doordat "links" een gat in de hand heeft. Er moet nou eenmaal bezuinigd worden op ook dit soort gebieden.

Doordat niemand al deze bezuinigingen leuk vind komt de volgende keer weer links aan de macht en wordt er weer met geld gesmeten aan totaal nutteloze projecten en begint het weer van vooraf aan.
                    "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

haha,

Ajuus de koekoek met
                      Tja, je kan zeuren over "rechts". Maar die moeten weer eens orde op zaken stellen doordat "links" een gat in de hand heeft. Er moet nou eenmaal bezuinigd worden op ook dit soort gebieden.
                      Ga dat maar eens rijmen met dat er Europese regelgeving bestaat wat zegt onderwijs GRATIS moet worden. Sterk Rechts argument heb je dan zeg....Wie houdt wie, voor de gek ?

We like it

Comment

Ik zeg niet dat ze daarop moeten bezuinigen. Er valt op hele andere sectoren nog te snijden. Maar ze worden het daar niet op eens, dus doen ze maar dit.

+ Ik word altijd zo moe van Europese regels en de EU. We zijn Nederland en moeten eens wat meer zelf bepalen.
                        "GTL. Gym, tan, laundry. That's what it's all about."

Comment

Je krijgt basis beurs, aanvullende beurs en ev een lening. Dat zijn dingen die aantikken afhankelijk van wat je kiest.
                          Dus: of je nu wel of niet de studie van je kind kunt betalen, je ontkomt niet aan het feit dat je bijvoorbeeld de OV jaarkaart en de basisbeurs (in mijn ogen de vervanger van de kinderbijslag die je dan niet meer krijgt) moet terugbetalen?

Andere discussie misschien, maar kinderbijslag heb ik altijd een enorme onzin gevonden. Je kiest voor een kind, waarom moet de overheid daaraan dan meebetalen? Dateert ook weer uit de oude tijd dat het volk weer moest vermeerderen na de oorlog volgens mij, maar nu zitten we met teveel in een klein landje, dus van mij mag het afgeschaft.
                          Stop het GERICHT in goede zorg voor dit land!

Comment

Jongeren blijven steeds langer studeren, is hun goed recht maar drukken daardoor wel steeds meer op de samenleving. Kan me wel inleven dat in tijden van bezuinigen zij dit ook mogen voelen. Niet dat ik het ermee eens ben hoe het nu gebeurt maar er zal wat moeten gebeuren.

Comment

+ Ik word altijd zo moe van Europese regels en de EU. We zijn Nederland en moeten eens wat meer zelf bepalen.
                              Eu, is goed hoor vb van goede EU, vroeger geen recht op verdediging, ja pas na bepaalde tijd oid.....tegenwoordig recht op verdediging vanaf moment van aanhouding, is iets genuanceerder.

Dus: of je nu wel of niet de studie van je kind kunt betalen, je ontkomt niet aan het feit dat je bijvoorbeeld de OV jaarkaart en de basisbeurs (in mijn ogen de vervanger van de kinderbijslag die je dan niet meer krijgt) moet terugbetalen?
                              Diploma halen en je bent schulden vrij in mij tijd had je daar 10 jr de tijd voor, goed te doen lijkt mij.

Andere discussie misschien, maar kinderbijslag heb ik altijd een enorme onzin gevonden. Je kiest voor een kind, waarom moet de overheid daaraan dan meebetalen? Dateert ook weer uit de oude tijd dat het volk weer moest vermeerderen na de oorlog volgens mij, maar nu zitten we met teveel in een klein landje, dus van mij mag het afgeschaft.
                              Stop het GERICHT in goede zorg voor dit land!
                              Kinderbijslag is geen onzin....meer volk = meer arbeiders = meer inkomsten voor de staat.

Laat je ook nog hoog opgeleid zijn = meer belasting(en) betalen.

Cirkel is rond = pleonasme of tautologie ?

Last edited by onderhandelen; 22-01-2012, 16:32.
                              We like it

Comment

Originally posted by marjarijssen View Post
                                Jongeren blijven steeds langer studeren, is hun goed recht maar drukken daardoor wel steeds meer op de samenleving. Kan me wel inleven dat in tijden van bezuinigen zij dit ook mogen voelen. Niet dat ik het ermee eens ben hoe het nu gebeurt maar er zal wat moeten gebeuren.
                                Giller dit. Studerenden drukken op de samenleving?

Als iemand 10 jaar studeert à raison de €6000 opleidingskosten (die volgens mij ook achterlijk hoog ingeschaald staan, maar dat terzijde), kost dat de samenleving €60.000+ studiebeurs en ov van 400*4*12=19200 plus 2 jaar extra OV=3360. Dan blijven studenten echter geld uitgeven, btw betalen, bijverdienen etc. Zal die factor buiten beschouwing laten om te laten zien dat zelfs dan studerenden meer geld opleveren.

Laten we even aannemen dat een afgestudeerde dan werkt vanaf 27, en een inkomen zal toucheren van gemiddeld 80.000. Denk dat het laag ingeschaald is, maar akkoord. Deze zal werken t/m 67= 40 jaar.
                                MBO'er, zeg werkend vanaf 18, dus 50 jaar. Gemiddeld verdienend 34.000 ofzo.

Schijven in de belastingen MBO'er:
                                1: t/m 18945= 0,331* 18268= 6046,71
                                2 18945-56491= 0.42*(34000-18945)=6321,42
                                Totaal= 12368,13

Schijven in de belastingen WO'er:
                                1: t/m 18945= 0,331* 18268=6046,71
                                2: 18945-56491= 0.42*(56491-18945)= 15769
                                3: 56492+ = 0.52*(80000-56492)= 12224,16
                                Totaal=34039,78

Uiteindelijk MBO belasting: €618406,5
                                Uiteindelijk WO belasting: €1361591,2

Kosten WO eraf à raison de €82560 maakt:

Uiteindelijke MBO baten: 618406,5
                                Uiteindelijke WO baten: 1279031,2

Moet ik ook nog gaan uitweiden dat MBO'ers ook nog een OV en stufi krijgen, en de netto baten uiteindelijk nog lager liggen? Zal ik ook nog even benadrukken dat je eigenlijk die baten ook nog moet verdisconteren, waarbij het verschil nog groter uit gaat vallen en het WO nog veel meer op zal leveren? Ook nog even de stelling poneren dat de meeste uitkeringstrekkers e.d. niet de hoogopgeleiden zijn, waarbij we ook nog kosten hebben die ik ook niet heb meegenomen?

Sorry gabber, maar zelfs als een studie van een WO'er dus een kleine 7 ton kost bovenop de 82560 die het nu kost in het geval van een tien jaar studerende, pas dan kun je het hebben over een mogelijke korting op de stufi bij gebrek aan zinnigheid. (Ook niet helemaal waar omdat de MBO'ers niet op WO posities kunnen, maar omgekeerd vaak wel, en je dan een tekort aan WO'ers krijgt, prijzen stijgen, belastinginkomsten weer omhoog per WO'er, investeren is dan weer zinnig).
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X