Rechte rug??!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Rechte rug??!!

Hi everybody!

Nu ik al een aardig tijdje train krijg ik een iets krommere rug naar mijn gevoel... Des al niettemin train ik mijn gehele lichaam maar mijn schouders groeien harder dan de rest..

Met welke oefeningen kan ik dit compenseren, zodat ik weer rechter op ga lopen??

Thanx!

Kan ook gewoon door je eigen houding zijn he.
    Gewoon proberen recht op te lopen.
    Schouders zou je iets minder kunnen trainen.
    Buik en rug iets meer.
    Who's the Chef

Comment

Welke oefeningen doe je juist voor uw rug?
      En zoals Been al zei: gewoon een juiste houding aannemen tijdens de dagdagelijkse activiteiten.
      Een ander oorzaak kan zijn dat je tijdens het trainen misschien dikwijls door het zware gewicht, mee uw rug ga inschakelen. Denk maar op de bench, dat mensen hun rug extra gaan krommen als het te zwaar begint te worden.
      In de bijgevoegde link zie je een foto waar dit gebeurt.

http://www.mariamikola.com/benchpress.jpg

Comment

Originally posted by Davy84 View Post
        Denk maar op de bench, dat mensen hun rug extra gaan krommen als het te zwaar begint te worden.
        In de bijgevoegde link zie je een foto waar dit gebeurt.

http://www.mariamikola.com/benchpress.jpg
        dat heet archen... Wordt vooral gedaan door powerlifters om zo;n hoog mogelijke 1RM te maken.
        Door de arche lig je stabieler en ontlast je de schouders meer.
        Last edited by Farmboy; 22-05-2007, 16:29.
        Trainingslog Farmboy:

Comment

heb ik ook, mijn schouders zijn meer naar voren
          weet niet hoe ik ze weer terug naar achteren krijg hehe
          ze zeggen je rug trainen, maar mijn rug loopt voor op de rest dus daar zal het wel niet aan liggen
          Ik ben niet geboren om klein te zijn

Comment

een echte gezonde houding is het niet ze. Ik train altijd met mijn benen hoog. Mij is altijd aangeleerd dat dit een goede houding is en het beste voor de rug.

Comment

Originally posted by Davy84 View Post
              een echte gezonde houding is het niet ze. Ik train altijd met mijn benen hoog. Mij is altijd aangeleerd dat dit een goede houding is en het beste voor de rug.
              Benen omhoog is eigelijk geen goede houding als je logisch nadenkt. Want:

- je ligt veel onstabieler. Om zoveel mogelijk te benchen is stabiel liggen erg belangrijk.
              - door een arche te maken, ontlast je je schouders meer
              - en het is helemaal niet het beste voor je rug. Je ruggenwervel loopt in een soort boog. Wanneer je je benen omhoog doet, gaan je bekkens kantelen. De onderrug gaat bol staan en komt er veel meer druk op de wervels.

Ga maar eens plat op de grond liggen en let er eens op hoe je rug loopt. De rug loopt altijd in een ietse kromming. Door de benen omhoog te doen, komt je rug helemaal plat te liggen en het is dus geen natuurlijke houding...
              Last edited by Farmboy; 23-05-2007, 11:02.
              Trainingslog Farmboy:

Comment

door die benen naar beneden te brengen ga je uw natuurlijke kromming(=lordose) overschrijden. En dit is zeker niet gezond. Door mijn benen hoog te brengen(= een bank achter de bench bank voor mijn voeten op te zetten) zo behoudt ik mijn natuurlijk kromming.
                Ik ga mijn rug zeker niet afvlakken.

Ik wil er ook wel bijzeggen dat ik in een sportrichting zit waardat ik fitness krijg en heel het gebeuren voor instructeur te worden aan het leren ben.

Comment

Volgens mij zit dat in de lesstof voor opleiding tot instructeur... Dat zeggen er wel meer. Er staats toch niets in over binnenkant borst of dat squatten en deadliften slecht is he

maar als je je benen omhoog doet, trek je je rug bol. Dus er komt meer druk op de wervels. Bij een holle rug liggen alle werveltjes netjes naast elkaar en bij een bolle rug niet.
                  En als je de benen in de lucht doet, lig je ook nog eens veel onstabieler.
                  Of denk je dat je zo meer de borst aanspreekt...?

Maar waarom denkt u dat het beter is om de beentjes in de lucht te houden? Ik zie het de laatste tijd ook steeds vaker...maar ik zie er geen enkele logica in.

greetz
                  Trainingslog Farmboy:

Comment

Het is beter voor uw rug als je uw benen omhoog brengt.
                    Met omhoog bedoel ik niet uw knieën heffen tot boven uw bekken. Want dan vlak je uw rug zoals je al eerder zei. Uw benen gewoon op het bankje zetten en een hoek van 90° graden in de benen. Zo behoudt je uw natuurlijke kromming.
                    Als je uw benen zo brengt dan ga je inderdaad meer uw borst aanspreken. Probeer het uit en je gaat het wel merken. (hoop ik )

Anders ga ik je eens uitnodigen bij ons in de Hoge school en dan kom je mijn leeerkrachten maar eens het uitleggen

Greetz

Comment

zo hoor je eigelijk te bankdrukken:

Testosterone Nation - Bench Press 600 Pounds - A 12 Step Program

Dus beentjes op de grond en de schouders in de bench drukken.
                      Maar nog eens wat: Door de benen omhoog te brengen, isoleer je je borst nog steeds niet. Bench press is een compound oefening waar het de bedoeling is om meerdere spieren aan te spreken. Als je wil issoleren zijn crossovers of flyes meer aan te raden.

De benchpress is meer een schouder/triceps oefening dan een borstoefening.. Alleen de eerste cm'ers van een benchpress zal je borst (en lats) het meeste werk verrichten

En door de beentjes in de lucht te doen, lig je dus onstabieler waardoor je minder gewicht kunt pakken... Volgens mij ben je dan meer bezig om je stabilisator spieren te belasten.

Nog 1 vraagje: waar plaatst u de benen met (incline) dumbbell press en (incline) flyes? of met liggend triceps strekken? of met pullovers?

en ik probeer niet wijsneuzerig over te komen (sorry als het wel zo is ), maar ik zie de laatste tijd steeds meer mensen met de benen omhoog bankdrukken. Kwilde wel eens weten wat voor gedachte er misschien achter zat, want met wedstrijden endergelijk worden de voeten ook op de grond geplaatst.
                      Na alles wat ik heb gelezen, heb ik de conclusie getrokken dat de benen beter op de grond kunnen worden geplaatst...

greetz
                      Trainingslog Farmboy:

Comment

*edit, was dubbelpost*
                        Trainingslog Farmboy:

Comment

Bench Press : waar moeten de voeten ?

Dit is een vraag waar al lange tijd vele discussies over gaan. Eigenlijk is er nog nooit een duidelijk antwoord op deze vraag gegeven. Iedereen heeft wel een eigen mening, maar de achterliggende gedachten waren vaak niet duidelijk terug te brengen tot algemene richtlijnen en dus niet voor iedereen te gebruiken. In dit artikel geven wij de richtlijnen waarop je kunt baseren hoe je je voeten moet plaatsen.
                          Er zijn 2 manieren, namelijk het optrekken van de voeten en het op de grond zetten van de voeten. Beide manieren hebben voordelen en nadelen. Het belangrijkste voordeel van de eerste manier (voeten opgetrokken) is de bescherming van de rug, doordat deze niet hol wordt getrokken. Een nadeel van deze manier is dat de balans moeilijker te behouden is (vooral de buik- en rugspieren komen onder druk te staan). Wat bij de eerste manier als nadeel wordt genoemd is juist het voordeel van de tweede manier. De richtlijnen combineren de 2 voordelen, waardoor het bankdrukken goed in balans en veilig kan worden uitgevoerd.
                          Richtlijnen
                          De oplossing heeft te maken met de anatomie van het lichaam. Het knie gewricht moet boven het heup gewricht komen voor minimale belasting van de onderrug. Bankdrukbankjes horen dan ook laag te zijn, maar dit is niet altijd het geval. Als het bankje te hoog is (dus als het kniegewricht onder het heupgewricht ligt), moet je je voeten plaatsen op een aantal schijven of dumbels, tot je wel de juiste houding hebt. Door deze richtlijnen te gebruiken, verkrijg je de voordelen van beide manieren voor een veilige en effectieve bench press.

En als ik in de fitness ga werken, dan ga ik het positieve voor de rug geven omdat de rug al zwakker wordt met ouder te worden. EN het is belangrijk om rugvriendelijke oefeningen te doen. Anders ga je spijt hebben als je ouder wordt.

Comment

dat stukje had ik nog niet gelezen...
                            Toch laat ik de voetjes op de grond staan... Ik vind het veel natuurlijker aanvoelen, en je ligt stabieler.

Maar hier zijn inderdaad voor en tegenstanders van.
                            Gewoon maar doen wat het best/fijnst aanvoelt dan?

greetz
                            Trainingslog Farmboy:

Comment

voila das goed gezegd.

Het was toch leerrijk voor beide en ieder kon zijn standpunten meedelen.

Greetz

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X