smalle of wijde grip?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• smalle of wijde grip?

wanneer kan je eigenlijk het meeste gewicht pakken bij bankdrukken? is dat bij een smalle of juist een wijde grip (armen dicht of ver uit elkaar)

ik persoonlijk druk altijd met een smalle grip terwijl ik veel van anderen hoor dat ze wijd pakken, vandaar dat ik het hier is vroeg

alvast bedankt!
    Owner of the Iron Playground.

wijde grip (iets breder dan schouderbreedte) kun je als het goed is meer pressen.

Met de smalle grip (zeg maar 10-15 cm uit elkaar) spreek je veel meer de triceps aan. Dit gewicht is vaak wat lager.

greetz
    Trainingslog Farmboy:

Comment

ok, dankjewel
      Owner of the Iron Playground.

Comment

blijf wel afwisselen
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Breed is meer borst smal meer tricep dus zou lekker op breed houden als je borst wil trainen.
          Who's the Chef

Comment

voor borst een brede grip, of zoals de pwerlifters extreem brede grip. Triceps smalle grip, handen tegen elkaar rond de barbell, of misschien een duimbreedte er tussen.

Grtz
            stil growing

Comment

Smalle grip is inderdaad voor de triceps maar je pakt er toch ook je binnenkant borst mee?
              getting back in shape...

Comment

De theorie is dat je je binnenkant borst pakt als je je handen zo smal mogelijk plaatst, zolang je armen bij het drukken nog naar buiten wijzen. Ik weet niet of het mogelijk is je binnenkant apart aan te spreken, maar dit is de theorie.
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ben er niet van overtuigt dat je je borst binnen en buiten kan trainen.
                  Je borstspier is 1 grote spier en 1 kleintje aan de bovenkant bij je schouder.
                  Who's the Chef

Comment

Vandaar ook mijn toevoeging dat dat de theorie is. Ik geloof er ook niet in, maar er is een powerlifter (wiens naam me is ontschoten) die beweert dat het wel kan, dus vandaar.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

binnenkant is niet trainbaar, is anatomisch ook niet mogelijk, je voelt het wel meer werken in die regio als je smalle greep pakt, maar ze echt trainen gaat niet. Smalle greep en dan ellebogen naar buiten lijkt me ook serieus belastend voor de polsen

Grtz
                      stil growing

Comment

borst

als je gaat liggen, mogen je armen niet buiten je schouders steken. begrijp je, dit is de beste manier van bankdrukken. hoe smaller je gaat hoe meer je de triceps gaat gebruiken. hoop dat je er wat aan hebt.

greetz jim

Comment

:S
                          maar je hebt ook bv van die push-ups, waarbij je handen/vingers de vorm van een driehoek hebben, daar zegt iedereen over dat je ook je binnen kant van je bort pakt..en ook als je 2 dumbells neemt, ligt op een bankje en je brengt ze van horizontale stand boven je borst, ook de trainers van mn gym zeggen dat je dan de binnenkant van je borst traint..
                          17 jaar, 1.71m, 63 kg.

Comment

Originally posted by K a i View Post
                            :S
                            maar je hebt ook bv van die push-ups, waarbij je handen/vingers de vorm van een driehoek hebben, daar zegt iedereen over dat je ook je binnen kant van je bort pakt..en ook als je 2 dumbells neemt, ligt op een bankje en je brengt ze van horizontale stand boven je borst, ook de trainers van mn gym zeggen dat je dan de binnenkant van je borst traint..
                            Dat noemen ze fly s , en nee daar train je niet u binnenkant borst mee, zeg tegen die trainers dat ze eerst eens zoeken welke spieren daar liggen en of ze trainbaar zijn

Grtz
                            stil growing

Comment

wat train je dan wel?
                              en check die close-palm push-ups, op Fitness-island.com : Fitness oefeningen | schema's | info
                              17 jaar, 1.71m, 63 kg.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X