Originally posted by quibus
View Post
Daarnaast haat ik wedstrijden op punten winnen of verliezen. Winnen is voor mij opgave van de ander, of niks. Het voelt zo "fake" of "gemaakt" aan, de kerel in kwestie kan nog naar je lachen en doet nog normaal.
Misschien moet ik hierbij vermelden dat buiten 1 tko al mijn verloren wedstrijden op punten waren . En dat een reden van mijn haat is. Niets is irritanter dan tegen een snelle klojo verliezen omdat die heel de ring ronddartel en wat amper voelbare jabs geeft. Als je die naar de grond mocht halen had die kerel nooit een halve kans gehad.
Veel nederlandse toptrainers trainen ook met dumbells boksen ik heb dit ook bij vos gym en mejiro gezien tevens ook bij gym alkmaar, als jij durft te zeggen dat deze trainers niet weten waar ze het over hebben twijfel ik echt over je kunde alle K1 vechters zijn hier getraind en geperfectioneerd.
Net zoals men tot 20 jaar geleden 100% zeker was dat gewichttraining je trager maakte en je enkel met je eigen lichaamsgewicht mocht trainen, toen zag je ook maar een zeldzame bokser met gewichten trainen.
Wat betreft slaan op deuren lijkt me ook zeker niet zinvol harder worden door slaan op een vast object kan wel maar dan zal het wel een beetje moeten meegeven en je zal een flink pak swagtels(of hoe je het schrijft) om moeten binden.
Je ziet mij het ook nergens aanraden, het eigenlijk was meer om te lachen. Het is een vrij nutteloze handeling.
Ik twijfel echt niet aan je kunde hoor genjuro maar deze opmerkingen verbasen me wel enigzins.
Comment