Afwisselen.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afwisselen.

Ikzelf verander sinds kort om de 10 trainingen van een spiergroep, dus bijv. borst begin ik nu met dumbeldrukken, daarna bankdrukken, fly's, etc. En als die 10 trainingen voorbij zijn, begin ik bijv. met bankdrukken, dumbeldrukken, flys, etc. En dat doe ik bij elke spiergroep.
    Het is ook wel is verstandig, om af en toe van die balans oefeningen te pakken, bijv. opdrukken met 1 been omhoog of opdrukken op een bal.
    Dit heeft dan iets meer resultaat als je weer gaat bankdrukken of dumbeldrukken.

Ik doe ongeveer 4 oefeningen per spiergroep, 3 setjes, 10-12 of 12-15 herhalingen. Dus dat is 12 setjes van gemiddeld 12 reps, betekent dat ik ongeveer 144 reps. Soms train ik ook 4 setjes bij elke oefening, maar dat is net hoe ik mezelf voel. Daarbij komen nog de balans dingen die ik extra doe.
    Volgens mij is dat een aardige workout voor je lichaam.

Hebben jullie nog wat tips voor mij evt. of er iets aan toe te voegen?

In iedergeval, alvast bedankt.

Vriendelijke groet'
    D. Sodaar

Probeer ter afwisseling eens een tijdje wat lager in je reps te gaan zitten.

Comment

Wissel ook eens van oefeningen en niet alleen in volgorde. Daarnaast vind ik je set/rep verhaal redelijk eenzijdig. Zou ook eens 5x5 proberen, zorg dat je systeem grote klappen krijgt qua afwisseling. Van een 4x12 naar een 4x15 lijkt mij te weinig om je lichaam een extra prikkel te geven.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Kan zelfs om elke 5 cycli alles omgooien, maar dan ook echt alles. Dus dat is meer dan alleen de volgorde van oefeningen. Het zijn de soort oefeningen, aantal sets, reps en de gehele trainingspinciepe. Dus de ene keer train je maandag medium intensiteit, woensdag low en vrijdag toppen. Of dan doe je eens HST of circuit of super sets of weet ik veel wat.

Dat wat je de afgelopen 2 maanden gedaan heb moet je dan niet doen. Dat is de gedachte er achter om je lichaam te blijven prikkelen en stimuleren en shockeren. Hoe je dat doet en welk trainingsprincipe is aan jezelf.

Comment

Maakt het afwisselen van dezelfde oefeningen in een sessie nog uit dan? Of ik nou begin met flyovers of ermee eindig bvb?

En hoe vaak zou je moeten wisselen van set+reps? Ik was begonnen 3 maart met 3x per week trainen, 2 uur, 3 setjes van 15 reps full body workout. 3 april ben ik overgeschakeld op 6x per week trainen met 3 sessies, 3 setjes van 15 reps. Sinds 3 mei 6x per week 4 setjes van 8 reps. Zou ik nu al moeten switchen naar iets anders dan 4x8 of kan ik daar nog wel een maandje mee wachten? Heb vandaag wel alles weer 5kg hoger gezet overigens, misschien is dat al genoeg verandering?
          Stats: 25jr, 2m06, 92kg, 11.5%bf. Training since: 03/03/08. Bulking since: 03/05/08. Startingstats: 105kg, 24%bf.

Comment

Je mag de boel wel eens wat radicaler omgooien. Varieer ook eens in gewicht, houding of handgreep. Het maakt allemaal verschil.
            Geniet, en drink met maten!

Comment

Moet zeggen dat in dit nou niet echt afwisselen vind.
              Ik zie het meer als "oohh de bankdruk is bezet laat ik maar is fly's gaan doen"
              Wat al gezegd is doe eens andere oefeningen en een ander aantal sets / reps.
              Who's the Chef

Comment

Ik wissel elke 6 weken van mijn schema. Dan doe ik de eerste 6 weken 12 tot 15 herhalingen.. en daarna bv 8 herhalingen.. Voor kracht kan je natuurlijk ook 4 tot 6herhalingen doen. Als je dit doet zul je merken dat je snel resultaat boekt
                1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Originally posted by Bonobo30 View Post
                  Ik wissel elke 6 weken van mijn schema. Dan doe ik de eerste 6 weken 12 tot 15 herhalingen.. en daarna bv 8 herhalingen.. Voor kracht kan je natuurlijk ook 4 tot 6herhalingen doen. Als je dit doet zul je merken dat je snel resultaat boekt
                  Hou daar maar mee op als je echt groot en sterk wil worden en doe maximaal 12 herhalingen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X