Smith Machine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Smith Machine

Wie van jullie gebruikt(e) de Smith machine voor onder andere; Squats en Bench Press?

In het begin had ik wat moeite met het trainen van mijn borst met bench pressen. Ik ben toen een tijdje in de smith machine gaan bench pressen en in de smith machine kon ik makkelijker mijn borst aanspreken tijdens het benchen.

Squaten doe ik hier ook meestal in. Wat is jullie visie hierop? Doen/hebben jullie dit ook gedaan, of? Zoja heeft het jou ook geholpen? Zo nee, hoezo niet?

Ben gedwongen erin te squaten. Kutding. Geforceerde bewegingsbaan bij zo'n complexe oefening kan mijns inziens nooit of te nimmer goed zijn.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Oh? Ik vond het juist wel makkelijk kan je goed buigen en hoef je je geen zorgen te maken dat je omvalt! Daardoor kan je denk ik ook meer gewicht aan.

Comment

Ik gebruik hem wel voor small bankdrukken, schuin bankdrukken en shoulder press. Squatten in dat ding vind ik niks.

Comment

Originally posted by el oso View Post
          Ik gebruik hem wel voor small bankdrukken, schuin bankdrukken en shoulder press. Squatten in dat ding vind ik niks.
          Small bankdrukken voor de triceps? Waarom doe je niet dippen ipv small bankdrukken?

Shoulder press doe ik er overigens ook in, voor en achter.

Comment

Heb daar de eerste weken op leren bankdrukken, nadien niet meer gebruikt

Comment

Ik ben een grote tegenstander van Squatten in de smithmachine. Tijdens het squatten moet je rug een natuurlijke curve aanhouden. Echter daarvoor moet je onderrug wel flexibel zijn. Aangezien een smithmachine recht naar beneden gaat verlies je een groot deel van die flexibiliteit en kan er meer stress op de rug komen te staan wat de kans op blessures vergroot.

Oefeningen als benchpress en military press kunnen imo evt wel omdat die oefeningen zo goed als rechtlijnig uitgevoerd worden.

Upright rows vind ik dan wel weer drama. De schouders zijn al blessuregevoelig en ik merk bij mezelf dat u-rows aan de smiths snel voor pijn aan de schouders zorgt. Ook al is dat ook een vrij 'rechte' oefening.

Comment

ik gebruik de smit regelmatig voor kikkersquats, smallgrip squats en frontsquats. Meestal doe ik de 3e oefening in de smit.

Voor andere spiergroepen gebruik ik hem niet.

Comment

Hoe doe je Front Squats in de Smith? Steeds als ik de stang er uit draai ligt ie kut op de schouders en mooi niet dat je het met een zwaar gewicht nog even goed legt. En de stang wil er ook altijd terug indraaien :S Nah laat mij die maar los doen thuis.

Comment

squat en military press
                    160kg squat
                    225kg deadlift
                    130kg benchpress

Comment

Waarom doen er zo weinig (geen?) mensen aan BP in de smith machine? Is toch juist handig/makkelijker, odmat de stang recht blijft. Kan je je beter concentreren op je borst, toch?

Comment

Originally posted by Broes View Post
                        Waarom doen er zo weinig (geen?) mensen aan BP in de smith machine? Is toch juist handig/makkelijker, odmat de stang recht blijft. Kan je je beter concentreren op je borst, toch?
                        je hoeft de stang niet in evenwicht te houden, dus wordt het makkelijker, en los traint je stabilisoren spieren ook ( de kleine spieren )

CORRECT ME IF I WRONG
                        160kg squat
                        225kg deadlift
                        130kg benchpress

Comment

Originally posted by bodybuildr1990 View Post
                          je hoeft de stang niet in evenwicht te houden, dus wordt het makkelijker, en los traint je stabilisoren spieren ook ( de kleine spieren )

CORRECT ME IF I WRONG
                          Je hebt volgens mij wel gelijk, maar dat is toch wel duidelijk dat je bij gewoon BP meer spieren moet gebruiken dan in de smith machine, maar in de smith machine zou je dan eventueel meer kunnen focussen op borst, odmat je die 'kleine' spieren niet hoeft te gebruiken, toch? :x

Comment

Originally posted by Broes View Post
                            Ik wil net als bij squatten eigenlijk zelf mijn bewegingsbaan bepalen.

Comment

Ik heb wel eens trainingen dat ik AL mijn basisoefeningen in de smith doe. Puur en alleen omdat ik dan veeeeeel meer gewicht aan kan. Verder gebruik hem hem alleen maar voor de squat omdat ik nooit los squat. Dat durf ik niet vanwege de evenwichtsstroornissen die ik door mijn hoge bloeddruk kan krijgen.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X