Smith Machine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Falstyr View Post
    Je gaat hoogstens naar boven en beneden tijdens squaten in de smith. Alleen bij los squaten kun je vooruit
    Klets majoor...
    Geniet, en drink met maten!

Comment

Vindt het persoonlijk maar niks, blijf liever bij stangen en losse gewichten.

Comment

schouders
        soms schijn bank

en ja sqauten is makelijk tedoen

je kan ook op andere manier sqauten is mij gezegt

ga je er meer tegen aan luinen
        je bene veder naar voren dan train je meer je heams?

Comment

Originally posted by Chrisjezwolle View Post
          schouders
          soms schijn bank

en ja sqauten is makelijk tedoen

je kan ook op andere manier sqauten is mij gezegt

ga je er meer tegen aan luinen
          je bene veder naar voren dan train je meer je heams?
          Meer quads. Kijk wel uit. Deed het ook eens met 100kg eraan en drukte toen de smith wat naar achteren. Had heel akelig kunnen aflopen...
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
            Meer quads.

Nope, meer hamstring

Uit:Biomechanical Model and Evaluation of a Linear Motion Squat Type Exercise
            The Journal of Strength and Conditioning Research: Vol. 16, No. 4, pp. 516–524

Practical Applications

In all aspects of athletics, conditioning, and rehabilitation, the user desires to stress specific muscles groups in certain exercises. The range of this stress can be very broad when applied to compound movements and especially explosive power movements such as Olympic lifts.

For more specific training such as in the hypertrophy and strength phases in athletic programs, bodybuilding programs and rehabilitation where more specific muscle groups are targeted, it is vitally important to control relative joint loading and therefore stress in specific muscle groups.

A higher movement about the knee will result in more stress on the quadriceps group and less stress on the glutes and hamstrings. The reverse is true for greater hip moments.

Placement of the user's feet closer under the body results in greater stress on the quadriceps and more work done by these muscles. Placement of the feet farther in front of the body generates more stress on, and work done by the glutes and hamstrings.

In addition, regardless of the foot placement, the depth of the squat is also relevant to the joint loading. From the low position to the extended position, the knee moment decreases rapidly. By contrast, the hip moment drops and then plateaus at roughly the midpoint in the upward stroke of the squat. Therefore the depth of the squat should also be considered when targeting specific muscle groups.

Originally posted by GeneralIx View Post
            Deed het ook eens met 100kg eraan en drukte toen de smith wat naar achteren. Had heel akelig kunnen aflopen...
            Is ook alleen maar aan te bevelen bij Smithmachines waarbij de vloerplaat vastzit aan de constructie.

Smithmachines zonder vloerplaat zijn imo levensgevaarlijk!
            Last edited by 3XL; 03-07-2008, 18:25.
            As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
            Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
            Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Meende dat DY zei dat hij door verder naar voren te gaan staan zijn quads beter pakte. De hond. Toch zelf maar blijven researchen.
              Ben het verder met je eens dat onze smith levensgevaarlijk is.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by de sterkste ophaler View Post
                Onzin statement! Ik squat altijd in de smith en ik ga ook nog steeds vooruit!

Hoezo onzin statement ik heb het over benchpress, en dat ik nu losse doe omdat ik het fijner vind, niet dat je geen vooruitgang boekt op dat ding?!

Comment

Originally posted by Posseltje View Post
                  Hoezo onzin statement ik heb het over benchpress, en dat ik nu losse doe omdat ik het fijner vind, niet dat je geen vooruitgang boekt op dat ding?!
                  Aha dat is al een hele andere discussie...
                  Geniet, en drink met maten!

Comment

Ik zou in ieder geval niet bankdrukken met de smith machine want al doe je het gewoon met een stang, moet je zelf evenwicht zien te houden en met de smith machine niet en dat is veel beter voor je spiervezels

Comment

dus op een smith machine groeit je borstspieren niet?, ik bedoel stel je bent een beginner en je hebt geen borstspieren. groeit dan wel een beetje of wat?
                      Never send a boy to do a mans job!

Comment

Originally posted by beat-boxer View Post
                        dus op een smith machine groeit je borstspieren niet?, ik bedoel stel je bent een beginner en je hebt geen borstspieren. groeit dan wel een beetje of wat?
                        Bump, eh..
                        train gewoon los, is beter. Je borstspieren groeien natuurlijk ook op smith, maar los is gewoon veel beter, treden ook meer spieren in werking ivm stabilisatie, dan bij smith.
                        On a long road to insanity.

SQ: 165kg BP: 125kg DL: 180kg

Comment

Doe mij maar los bankdrukken en nog liever dumbell press!! denk maar is na toen je voor het eerst ging bankdrukken dat die stang van lings naar rechts vliegt en elke kilo die je erop doet alleen maar meer het evenwicht verpest. na een tijdje heb je het onder de knie en prikkel je veel meer spieren dus vorm komt ook beter uit.

Comment

ik doe er mijn kuiten op trainen....
                            en shrugs..
                            schouder af en toe...

Comment

op dit moment gebruik ik de smith redelijk vaak door mijn blessure, dus kan de dumbells niet oppaken.

-bench press
                              -push press
                              -militairy press
                              -close grip bench press
                              -incline bench press
                              Make it happen, shock everyone!

Comment

ik gebruik de smith machin voor sqaut ( dan kan je je voeten meer naar voor zette heb je een rechte rug) en raises voor de kuiten.

Voor de rest gebruik ik bij de meeste oefeningen losse barbells/dumbells omdat dat beter is, je spreekt een groter gebied aan omdat je evenwicht moet houden.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X