Schouders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Schouders

Is het echt veel beter om 3 oefeningen te doen voor de schouders(voor,midden,achter) of kan je met 2 oefeningen voor de schouder( 1 compound voor de voorkant en het midden van de schouders en 1 isolatie oefening voor de achterkant van de schouders) ook flink groeien?Zoja heeft iemand een oefening voor de schouders waarbij je ong. 50-50 de voorkant en het midden traint en een oefening voor de achterkant van de schouders behalve rear bench lateral raises

Alvast bedankt

Henk33

Je moet voor schouders sowieso 1 overhead press doen, bijv. militairy press, wat je ernaast doet is isolatie, voor een gezonde schouder worden vaak face pulls aangeraden, daarnaast kan je natuurlijk ook side raises doen, maar zou die in periodes doen, meestal belast je je zk schouders al genoeg bij rows, presses etc.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Originally posted by adon1s View Post
      Je moet voor schouders sowieso 1 overhead press doen, bijv. militairy press.
      Disagree. Zodra je zware schouderproblemen hebt kan dat zelfs juist je problemen verergeren. Als je overhead kunt pressen zonder problemen zeker doen, maar blijf niet hangen in het dogma: "je moet in ieder geval een OH press doen".
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Leg zelf persoonlijk alleen het accent op de zijkant (side-raises en een press oefening erbij), met rug pak je de achterkant naar mijn mening al goed aan, en met borst de voorkant(als ik spierpijn in me borst heb heb ik dat vaak ook in de voorkant van de schouder),maar goed ieder voor zich, ben zelf wel een schouder-patientje

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
          Disagree. Zodra je zware schouderproblemen hebt kan dat zelfs juist je problemen verergeren. Als je overhead kunt pressen zonder problemen zeker doen, maar blijf niet hangen in het dogma: "je moet in ieder geval een OH press doen".
          Hij heeft geen problemen? Wat je nu zegt kan je bij elke oefening wel erbij vermelden, daarbij is benchen vaak slechter als je een schouderblessure hebt. Heb zelf ook een half jaartje last gehad van m'n schouder, kon toen gerust zwaar overhead pressen, maar benchen zat er voor die tijd niet in..
          In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Vond het wat dogmatisch overkomen, vandaar dat ik toch even de waarschuwing erbij zet.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by henk33 View Post
              Is het echt veel beter om 3 oefeningen te doen voor de schouders(voor,midden,achter) of kan je met 2 oefeningen voor de schouder( 1 compound voor de voorkant en het midden van de schouders en 1 isolatie oefening voor de achterkant van de schouders) ook flink groeien?Zoja heeft iemand een oefening voor de schouders waarbij je ong. 50-50 de voorkant en het midden traint en een oefening voor de achterkant van de schouders behalve rear bench lateral raises

Alvast bedankt

Henk33
              Van waar de vraag kerel?
              Who's the Chef

Comment

ik doe meestal eerst side raises voor, dan achter en eventueel nog front raises. Daarnaast vaak een press erbij, voelt wel goed die side raises in ieder geval, en ik hoor de laatste tijd wel vaker van mensen dat ze vinden dat ik breder ben geworden, dus qua groei zit het dan wel goed denk ik

Comment

wat is het maximaal aantal oefeningen per spiergroep als je elke oefening gewoon vol op kracht doet, met 3x 10 herhalingen?

Comment

Vol op kracht, met 3x10. Right... Verder geldt: zoek en gij zult vinden.

sigpic

Comment

Originally posted by Been View Post
                      Van waar de vraag kerel?
                      Omdat ik nu nog maar 3x per week kan trainen dus zit met alles best krap vandaar dat ik sommige oefeningen eruit moet gooien!

Comment

hoezo right... met 3x 10 vol op kracht? zou je minder herhalingen moeten doen voor krachttraining? of opbouwend gewicht met afnemende herhalingen?

Comment

Als je vol voor kracht gaat kun je beter meer sets op een hoger gewicht met minder herhalingen maken. En niet tot failure gaan.

sigpic

Comment

schouders

als je op youtube zoekt naar viscnatural en dan zijn filmpje vn de schouders dan laat hij een oefening zien waarin je voor en zijkant van je schouders samen doet en misschien ook de achterkant maar dat weet ik niet zeker

Comment

Originally posted by JerryFG View Post
                              als je op youtube zoekt naar viscnatural en dan zijn filmpje vn de schouders dan laat hij een oefening zien waarin je voor en zijkant van je schouders samen doet en misschien ook de achterkant maar dat weet ik niet zeker
                              z'n hoofd past zo niet bij z'n lichaam maar wel nice instructions!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X