1e keer squaten, last van rug

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 1e keer squaten, last van rug

Heren en dames,

Ik heb vandaag voor de eerste keer gesquat. Ik heb geprobeerd mijn rug recht te houden. Opzich ging het lekker, maar ... (altijd weer die maar)

Ik heb nu last van mijn spier aan de rechterkant van mijn onderrug.
    Wat ik me afvroeg is of mijn houding verkeerd is geweest of dat mijn rug niet sterk genoeg is? Ik heb nogal sterke benen ivm met rug denk ik?

alvast bedankt voor de reacties!

n2
    Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Kan van alles zijn. Maar we hebben geen filmpje om te zien hoe je uitvoering is. Dus het kan 1 van de volgende zijn:

1. Je rug is inderdaad zwak
    2. je inner obliques zijn zwak
    3. je techniek is kut
    4. je heupmobiliteit is ruk

Mijn gok is dat je 1 t/m 4 hebt. Veel succes

Comment

Te zwaar gegaan voor de eerste keer en hierdoor slechte techniek?
      The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Kan van alles zijn. Maar we hebben geen filmpje om te zien hoe je uitvoering is. Dus het kan 1 van de volgende zijn:

1. Je rug is inderdaad zwak
        2. je inner obliques zijn zwak
        3. je techniek is kut
        4. je heupmobiliteit is ruk

Mijn gok is dat je 1 t/m 4 hebt. Veel succes
        kan er beter mee stoppen dan!
        het lastige bij mijn sportschool is dat de begeleiding minimaal/niet aanwezig is.

ik heb eerst zonder gewicht gedaan voor de beweging.
        vervolgens 40kg-60kg-90kg.
        betreft mijn benen kon het nog wel zwaarder.

Comment

Amai, 90kg bij de eerste squat

Geen begeleiding is jammer natuurlijk, maar loopt er geen andere sporter rond die kan squaten?
          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

90kg Is ook teveel voor de eerste keer squatten man. Eerst gewoon met alleen de stang tot je vorm strak is, en dan kun je gaan kijken wat je kunt verplaatsen.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              90kg Is ook teveel voor de eerste keer squatten man. Eerst gewoon met alleen de stang tot je vorm strak is, en dan kun je gaan kijken wat je kunt verplaatsen.
              misschien toch te enthousiast van start gegaan.
              momenteel doe ik de horizontal legpress, maar deze wil ik dus gaan vervangen door de squat. Is dit logisch??

ik zal eens kijken of er van de week mensen zijn die ik lastig kan vallen betreft mijn squathouding in de gym.

Comment

Waarom doe je ze niet beide? Hoeveel been oefeningen doe je per sessie?

En squat je met een smith machine of gewoon los (dus waar je meer coordinatie/balans nodig hebt)
                Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

Alleen aan de rechterkant?

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                    Waarom doe je ze niet beide? Hoeveel been oefeningen doe je per sessie?

En squat je met een smith machine of gewoon los (dus waar je meer coordinatie/balans nodig hebt)
                    Momenteel 1x per week 2 oefeningen: Lunges en horizontal legpress. Ik kan squaten daar wel aan toevoegen. Maar ik moet wel nog op zondag kunnen mountainbiken

en squaten doe ik momenteel met smith machine.

Originally posted by Patricia86 View Post
                    Alleen aan de rechterkant?
                    Alleen aan de rechterkant. Ik heb er nu nog last van. Is dit dan overbelast?
                    Last edited by numbro2; 14-01-2009, 00:41.

Comment

Originally posted by numbro2 View Post
                      Momenteel 1x per week 2 oefeningen: Lunges en horizontal legpress. Ik kan squaten daar wel aan toevoegen. Maar ik moet wel nog op zondag kunnen mountainbiken

en squaten doe ik momenteel met smith machine.
                      Als ik jou was zou ik wat meer oefeningen gaan pakken want 2 of 3 oefeningen is natuurlijk geen benentraining. En benen verdienen absoluut de aandacht.

Zelf is dit mijn benentraining, moet eigenlijk nog een deadlift bij, maar die doe ik al 2x per week vandaar.

Fullsquats4x 80Legg press (disc loading)4x 80Step ups4x 80Laying leg curl4x 815Seated leg curl4x 80Standing calf raises4x 80Seated calf raises

Lunges zijn goed, doe je die nog met een gewicht of dumbells?

Ik zou er dus nog wat oefeningen bijgooien, benen is nou niet bepaald klein stukkie van je lichaam.

Succes
                      4x 825
                      Stats: 1.87, 90kg, 15.3% vet

Comment

- Squat
                        - Deadlifts
                        - Leg press
                        - Lunges/step ups met de anti gravity belt (Lunges vind ik wat beter denk ik)
                        - Laying leg curls
                        - Seated leg curls
                        - Standing calf raises
                        - Seated calf raises

Dit is wel een lekkere Zelf doe ik in plaats van de leg press, leg extensions (in superset met leg curls). Is niet beter, maar ik ben gewoon te kapot van de squats, deads en lunges

Kuiten doe ik overigens op een andere dag. Ik trek het echt niet meer na de bovenbenen.
                        22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by jake22 View Post
                          Als ik jou was zou ik wat meer oefeningen gaan pakken want 2 of 3 oefeningen is natuurlijk geen benentraining. En benen verdienen absoluut de aandacht.

Zelf is dit mijn benentraining, moet eigenlijk nog een deadlift bij, maar die doe ik al 2x per week vandaar.

Fullsquats4x 80Legg press (disc loading)4x 80Step ups4x 80Laying leg curl4x 815Seated leg curl4x 80Standing calf raises4x 80Seated calf raises

Lunges zijn goed, doe je die nog met een gewicht of dumbells?

Ik zou er dus nog wat oefeningen bijgooien, benen is nou niet bepaald klein stukkie van je lichaam.

Succes
                          4x 825
                          lunges met gewicht 2x 10kg.
                          legpress 3 series 220kg 230kg 240kg
                          maar mijn benen zijn al aardig gespierd (door het mountainbiken), wordt het dan niet te? in verhouding met de rest van mijn lichaam?

Comment

Als ik jou was zou ik is gaan squaten met de losse halter en niet met de smith machine want dan is de uitvoering nooit zoals hij eigelijk moet zijn en denk eerlijk gezegd dat je ook daardoor last van je onderrug hebt...

Dan heb je denk ik met rechts wat meer kracht gezet en in zon apparaat gaat dat niet want die stang blijft kaas recht met de gewone squats zou dit neit zo'n probleem zijn!

succes

Comment

Originally posted by numbro2 View Post
                              kan er beter mee stoppen dan!
                              het lastige bij mijn sportschool is dat de begeleiding minimaal/niet aanwezig is.

ik heb eerst zonder gewicht gedaan voor de beweging.
                              vervolgens 40kg-60kg-90kg.
                              betreft mijn benen kon het nog wel zwaarder.
                              kerel. als je nou gewoon 30kg doet, en de oefening goed gaat leren. lekker rustig aan.. je kan beter een maand rustig aan doen en die oefening goed leren dan je rug naar de filisteinen helpen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X