Warming up: Fietsen of roeien?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je zou verbaasd zijn als je het eens probeert!
    Geniet, en drink met maten!

Comment

zoveel energie verbruik je toch niet als je even een warming up doet (zeg 6 minuten) op bv crosstrainer.. warming up dus langzaam opwarmen kan nooit zoveel energie verbruiken dat je dan met je KT achteruit gaat tov geen cardio van tevoren

Comment

Originally posted by tha man View Post
        zoveel energie verbruik je toch niet als je even een warming up doet (zeg 6 minuten) op bv crosstrainer.. warming up dus langzaam opwarmen kan nooit zoveel energie verbruiken dat je dan met je KT achteruit gaat tov geen cardio van tevoren
        Als je alles er uit wilt halen wat er in zit is het zonde om elk beetje energie in nutteloze warming-ups te gooien. Kiezen: ofwel een korte lichte cardiosessie van maximaal 10 minuten/ofwel 2 lichte sets voor je je echte sets met krachttraining gaat doen. Beide doen is onzin. Het kost tijd en energie die je voor andere dingen kunt gebruiken.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Mwah, als je gaat voor hele zware werksets zul ook wat oefeningspecifieks moeten doen. Dan kun je het hyperlichte gewicht skippen, maar je zult hoe dan ook ook weer wat feel met de oefening moeten krijgen, en je spieren gewoon echt opwarmen voor wat er komen gaat.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ik doe het beide,aangezien ik altijd met de fiets naar de sportschool ga.Stel dat je bv.met 70 kg gaat kniebuigen,met hoeveel kg zou je dan het beste op kunnen warmen?

Comment

gisteren even 10 minuten op de fiets gezeten. Rustig aan fietsen en een beetje warm worden. Daarna een uur gekickboxed :P, ik kan haast niet meer lopen van de spierpijn haha. Woensdag eens aan de gewichten hangen. Ik vind het wel fijn eerlijk gezegd om even in te komen met een minuutje of 10 fietsen.
              Digitaal tekenaar / 2D artist http://www.rkgfx.nl
              Fitness rookie!

Comment

Originally posted by anouk22 View Post
                Ik doe het beide,aangezien ik altijd met de fiets naar de sportschool ga.Stel dat je bv.met 70 kg gaat kniebuigen,met hoeveel kg zou je dan het beste op kunnen warmen?
                Ik neem altijd het max gewicht van die dag voor die oefening en begin bij 40-50% en verhoog dan met stappen van 12.5 a 15% tot ik bij het gewicht zit dat ik wil.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X