Squatte is chill!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bilo View Post
    Ik ben te stijf. In de loop der jaren zijn mijn hamstrings en andere spieren in achterkant benen wat verkort. Ik kan dus niet een 90 graden hoek maken (poephouding). Ik probeer nu wat te stretchen etc om het wat op te rekken.
    Ik had dit ook maar na een weekje of 2 rekoefeningen te doen, en proberen zo laag mogelijk te gaan, met laag gewicht. Een beetje gesmokkel door de benen iets verder uit elkaar te zetten. Is het toch vrij rap goed gekomen.

Heb je hier ook last mee bij de romanian deadlift/good mornings/etc ?
    He who keeps silent consents.

Comment

Ook al heeft falstyr wel vaak een eigenzinnige mening,
      of opvatting ovedr bepaalde zaken,
      in dit geval ben ik het wel met hem eens.

je kan ook gewoon tot zover gaan als jij wel kan,
      (bijv 120-130 graden, en elke week beetje verder,
      daarnaast kan extra rekken/stretchen ook nog helpen)

verder vraag ik me af waarom je zo aggressief reageert,
      je zegt dat hij met opbouwende kritiek moet reageren,
      terwijl je dit zelf niet doet. das wel hypo hoor.
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ik zie er na een jaar training al beter uit dan jij!! Hou eens op met iedereen afkraken die niet traint zoals jij dat doet. Is helemaal geen smoesjes;..atta was met mij trainen en die zag ook dat ik dat niet kan. Die heeft ij juist geadviseerd om veel te rekken en stretchen.

Fijn dat jij zo goed traint en 450 kilo kan tillen. Erg handig voor als je in frankrijk aan de tour meedoet en er een koe op de weg staat. Voor de verder rest;...werk eerst maar eens aan die enorme pens van je voordat je zo op andere mensen afgeeft. Geef opbouwende kritiek of doe niks

in your face fallus hehe

Comment

Ik kan ook niet zo heel goed squatten, omdat ik dan pijn in mijn knieën heb, maar ik doe het gewoon op een manier waarop het voor mij wel lukt. Misschien heeft het dan iets minder effect, maarja het is tenminste iets

Comment

kutsquatten zodrek mee beginnen vind het maar een kutoefening smaken verschillen maar moet wel gebeuren hehehe

Comment

Pijn in knieen duidt op slechte techniek.
              1. zorg dat je bij de heupen breekt en door de heupen laat leiden. ondanks dat de oefening kniebuigen heet moet je niet bij de knie breken en naar beneden zakken. de knieen buigen mee als gevolg van neerwaartse beweging welk geleid dient te worden door de heupen. ga dus zoveel mogelijk naar achteren zitten ipv naar beneden zitten.
              2. zorg dat je de knieen ten alle tijden naar buiten blijft duwen. ze hebben de neiging naar binnen te willen, maar duw ze naar buiten toe. hoofdoorzaak van veel knie klachten.
              3. En als je last hebt van stroeve hamstrings en alles waardoor je niet dieper kan besteed er tijd aan met mobiliteits en flexibiliteits werk. is zeer pijnlijk om alles op te rekken maar dan heb je ook wat. is het niet om dieper te kunnen squaten dan is het wel om (toekomstig) onderrug/heup klachten te voorkomen waar veel mensen hedendaags aan lijden.

Don't be a pussy zoals Bilo die er geen zak verstand van heeft
              Last edited by Falstyr; 17-07-2009, 16:58.

Comment

Die laatste zin heb ik even niet gelezen

En buiten dat heb ik gewoon nogal snel last van mijn gewrichten.

Comment

Ik vind het juist een heerlijke oefening kheb egt het gevoel alsof me lichaam roept: groeien! groeien!
                  Pumping Iron.

Comment

Als je last hebt van je gewrichten, is het alleen maar goed als je spier daaromheen goed ontwikkelt is. En glucosamine natuurlijk.

Comment

sjooowww die falstyr kan behoorlijk agressief reageren zeg!
                      zou hij het trainen zat zijn

Comment

Ok,...ik ben weer afgekoeld...even 45 km vol gas gefietst en veel gegeten. Dus mn suikerspiegel is weer ok

Maar even wat punten:

1.) Noem me geen pussy falstyr,...jouw kennis staat buiten kijf. Je doet veel voor dit forum en ik heb ook veel van je geleerd. Maar je kan soms reageren als een holbewoner. Woorden als "kutsmoesjes" "mietje", "leer trainen" etc etc vind je vaak in je replies. Prima als dat jouw manier van communiceren is. maar ga dan niet meteen verontwaardigd doen en mij een pussy noemen als 1 keer iemand wat pittiger terug reageert. je oogst tenslotte wat je zaait

2) Ik vind het zelf al kut genoeg dat ik niet kan en mag (sportarts) squatten. uiteraard is het dan zout op de wonden als je het kutsmoesjes noemt.

3.) Ik heb laatste half jaar een jumpersknee. Wil zeggen dat ik een onstoken kniepees heb. De enige remedie is 3 maanden rust en veel speciale oefeningen doen. Nu wil ik dat nu niet doen. Dit is voor mij het topseizoen wat sporten betreft. veel tennistoernooien die ik allemaal af ga,..veel mtb wedstrijden etc etc. Dus ik heb besloten om vanaf oktober even 3 maanden niet te fietsen of tennissen. Tot die tijd is het beetje pappen en nat houden. Met als gevolg dat ik wat aparte looptechniek aanleer. Waarmee ik mijn spieren "verkort". Ik kan dan gewoon echt niet squatten. Niet omdat het pijn doet;..ik voel niks. Maar omdat ik gewoon niet kan bukken. Het blokkeert gewoon. Met een botte reply als "kutsmoesjes" strijk je mij dan tegen de nekharen in ja.
                        You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Nette reply/uitleg Bilo .

En Fallus gewoon beetje chocola geven, is-ie weer zo mak als een lammetje
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                            Nette reply/uitleg Bilo .

En Fallus gewoon beetje chocola geven, is-ie weer zo mak als een lammetje
                            hahah zoals ik al zei;...als je zelf vaak de bal kaatst moet je niet boos worden als je hem 1 keer terug krijgt

wat chocolade betreft;.mjammieeeeeeeeeee

Wat vince betreft....ik stuur m wel een foto van jou in lingerie pinada. Is het weer goed
                            You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

ik prefereer chocola als je het niet erg vind

Comment

hahah zoals ik al zei;...als je zelf vaak de bal kaatst moet je niet boos worden als je hem 1 keer terug krijgt

wat chocolade betreft;.mjammieeeeeeeeeee

Wat vince betreft....ik stuur m wel een foto van jou in lingerie pinada. Is het weer goed
                                Mijn reet en tieten zijn niet groot genoeg om Vince te bekoren.
                                "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X