Goedendag,
Mijn naam is Andy en ik ben fitness instructeur te Zoetermeer ‘Sports Unlimited’. Nu loop ik met een vraag rond, waar ik hopelijk antwoord op krijg.
Regelmatig testen we onderling hoeveel keer iemand zich kan optrekken. Dit is simpel te meten, door te tellen uiteraard.
Maar als het optrekken kritisch willen meten dan moet er rekening worden gehouden met lengte/lichaamsgewicht/spiermassa en misschien zelfs leeftijd.
Voorbeeld: Pietje is 1.75m en weegt 68kg en kan 25 herhalingen maken.
Willem is 1.87m en weegt 90kg en kan 16 herhalingen maken.
De vraag is: Is Pietje verhoudingsgewijs sterker of Willem??
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en jullie mij hiermee kunnen helpen in de vorm van een ‘formule’ die ik hier op kan toepassen.
Graag hoor van jullie en alvast bedankt voor de moeite.
Met sportieve groet,
Andy Oskam.
Mijn naam is Andy en ik ben fitness instructeur te Zoetermeer ‘Sports Unlimited’. Nu loop ik met een vraag rond, waar ik hopelijk antwoord op krijg.
Regelmatig testen we onderling hoeveel keer iemand zich kan optrekken. Dit is simpel te meten, door te tellen uiteraard.
Maar als het optrekken kritisch willen meten dan moet er rekening worden gehouden met lengte/lichaamsgewicht/spiermassa en misschien zelfs leeftijd.
Voorbeeld: Pietje is 1.75m en weegt 68kg en kan 25 herhalingen maken.
Willem is 1.87m en weegt 90kg en kan 16 herhalingen maken.
De vraag is: Is Pietje verhoudingsgewijs sterker of Willem??
Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en jullie mij hiermee kunnen helpen in de vorm van een ‘formule’ die ik hier op kan toepassen.
Graag hoor van jullie en alvast bedankt voor de moeite.
Met sportieve groet,
Andy Oskam.
Comment