Nektrainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by boxingpsyco View Post
    hier kan ik slecht tegen weetj dat jij bent echt zo'n wijsneus die denkt alles teweten terwijl je gewoon onzin praat.
    mensen zeggen hier meerdere keren dat het geen nut heeft en jij blijft bot vol houden dat het wel degelijk nut heeft.. wie is hier nou een wijsneus joh eigenwijze kk

Ik denk dat jij beter elke dag een knal kan krijgen dan dat je met een gewichtje op je nek gaat klooien lol
    Last edited by Hebikniet; 01-09-2009, 20:27.
    <------ BB Gun doet auw!

Comment

Originally posted by Hebikniet View Post
      mensen zeggen hier meerdere keren dat het geen nut heeft en jij blijft bot vol houden dat het wel degelijk nut heeft.. wie is hier nou een wijsneus joh eigenwijze kk
      En boxingpsyhco legt uit waarom het volgens hem wel nut heeft en Falstyr blijft volhouden dat geen nut heeft en zo kunnen we lekker iedereen van eigenwijsheid beschuldigen en uit gaan schelden.

Wat ik hiermee wil zeggen: als je helemaal niks toe te voegen hebt aan de discussie en hier alleen maar post om iemand op zijn eigenwijsheid te wijzen en uit te schelden, post dan niks en laat de discussie lekker aan Falstyr en Boxingpsycho over.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Typisch, elke keer als er een discussie wat heftig aan toe gaat moet er weer een Moderator members terechtwijzen.
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
          Typisch, elke keer als er een discussie wat heftig aan toe gaat moet er weer een Moderator members terechtwijzen.
          Goh heel typisch.

Ashley, er heeft geen een moderator zich bemoeid met de inhoudelijke discussie over het trainen van de nek en of dat nou wel of niet nuttig is, ookal ging het er daar heftig aan toe. Als er dan een member, die nog niks in het topic heeft gezegd, een post plaatst die er volledig op is gericht om iemand af te zeiken, dan wekt dat bij mij de indruk dat diegene 0,0 heeft toe te voegen aan het topic en puur en alleen een post plaatst om iemand af te zeiken. Dan wijs ik niemand terecht op basis van de discussie die diegene voert, want diegene voert geen discussie.
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by Pinada View Post
            Goh heel typisch.

Ashley, er heeft geen een moderator zich bemoeid met de inhoudelijke discussie over het trainen van de nek en of dat nou wel of niet nuttig is, ookal ging het er daar heftig aan toe. Als er dan een member, die nog niks in het topic heeft gezegd, een post plaatst die er volledig op is gericht om iemand af te zeiken, dan wekt dat bij mij de indruk dat diegene 0,0 heeft toe te voegen aan het topic en puur en alleen een post plaatst om iemand af te zeiken. Dan wijs ik niemand terecht op basis van de discussie die diegene voert, want diegene voert geen discussie.
            niks aan toe te voegen ^^
            19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

Goh heel typisch.

Oeps je begrijpt me verkeerd......Of ik heb het verkeerd uitgelegd.
              Ik bedoel te zeggen dat als er een discussie gaande is, er altijd wel iemand een nonsense antwoord heeft. Zie post Hebikniet.

En meestal word er iets door een Moderator wat van gezegd.......Wat een goeie zaak is trouwens.
              Dus mijn fout.
              Ik wist niet dat je kwaad werd

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                Oeps je begrijpt me verkeerd......Of ik heb het verkeerd uitgelegd.
                Ik bedoel te zeggen dat als er een discussie gaande is, er altijd wel iemand een nonsense antwoord heeft. Zie post Hebikniet.

En meestal word er iets door een Moderator wat van gezegd.......Wat een goeie zaak is trouwens.
                Dus mijn fout.
                Ik wist niet dat je kwaad werd

Oooooooow zoooooo. Nee ok, dan zijn we weer in sync .

Comment

Oooooooow zoooooo. Nee ok, dan zijn we weer in sync .
                  Dat is een pak van mijn hart

Comment

Laat ik dan volgende keer mijn mening lekker voor me zelf houden..
                    <------ BB Gun doet auw!

Comment

Train zowieso je Trapezius, kun je trainen met shrugs, front raises, lateral raises, nek presses etc. etc. andere nek spieren kun je vast wel isolerende oefeningen voor vinden die staan overal op het internet.

Als ik zo in de Anatomie atlas bewegingsapparaat kijk zijn de grootste prevertebrale en trapvormige nekspieren : M. longus capitis(zijwaarts buigen van het hoofd) , M. scalenus posterior(achter, ontbreekt bij sommige mensen) en anterior(voor), M. scalenus medius. De belangrijkste is wellicht de M. rectus capitis anterior, die spier werkt namelijk mee bij het vooroverbuigen van het hoofd.

Nek oefeningen :
                      Trapezius (Upper Fibers)
                      Neck Exercise Menu

Groet mede vechtsporter MMA en Kickboxen
                      How you like them apples?

Comment

Betreffende de discussie over nek trainen...

Voor Falstyr, een KNOCK out is geen gevolg van 'geen doorbloeding meer', dat is bij verwurging bij de nek het geval...
                        Een gedetailleerde analyse over de exacte oorzaak van een KO ligt er vandaag nog steeds niet en meningen zijn verdeeld... Wel is duidelijk dat het te maken met een klein trauma in de hersenstam en dat het snel draaien van het hoofd de start is... De hersenschudding door stoten rechtstreek op de schedel is ook een oorzaak...
                        Wat bewezen is, is dat de nek trainen voordeel heeft om stoten beter te kunnen incasseren, omdat krachttraining de spieren natuurlijk sterkt... Met een bitje in je mond kan dus meer kracht gezet worden tijdens incasseren... Dit zal weinig doen bij een hersenschudding, maar bij de overige stoten zal het voordeel hebben..

@boxer,

Achterkant nek trainen dus bij de hersenstam zijn de belangrijkste voor het doel... Daar heb je eigenlijk alleen je trainingsmaatje voor nodig, maar een harnas kan natuurlijk ook... Als je met zn 2-en bent, eentje houdt de ander in de clinch, handen dus achter het hoofd van de ander... De ander begint kin op de borst en jij geeft constante weerstand en laat hem langzaam omhoog komen... een herhaling hooguit 2 sec.

Comment

Originally posted by Le0n View Post
                          Train zowieso je Trapezius, kun je trainen met shrugs, front raises, lateral raises, nek presses etc. etc. andere nek spieren kun je vast wel isolerende oefeningen voor vinden die staan overal op het internet.
                          Eh...? Traps trainen met front/lateral raises en neck press?

De nek trainen kan trouwens gemakkelijk met dit:

Last edited by Santino88; 02-09-2009, 13:31.

Comment

Originally posted by Hebikniet View Post
                            Lol, waarom zou het geen nut hebben? Denk je dat er geen hypertrophy mogelijk is met de Sternocleidomastoid en Splenius ofzo?

Comment

Deze discussie gaat wel erg diep he. Je nek trainen kan best, ik zie alleen het nut er niet van in. Natuurlijk is je nek de schokbreker voor je hoofd, maar bij n klap op je bek zal je nek training niet zo veel nut hebben. De klappen die doorkomen, zie je waarschijnlijk niet echt aankomen. Dus zal je sterke en getrainde nek het niet beter absorberen. Natuurlijk kun je daar op trainen, maar dat heet ontwijken of meegaan. Je bent een getrainde sportman, dus je nek spieren zijn heus wel meegegaan met de rest van je training.. Als jij denkt dat je ze extra moet trainen, vooruit train ze.....Succes met ontvangen

Comment

Bedankt allemaal!

eindelijk wat tips die ik kan gebruiken ^^
                                19 jaar, 1.78 m, 88 KG, 14% BF

''I'm back''

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X