Wat is jouw top met bankdrukken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• @marnop

IDD ik kijk graag naar rugby en daar zijn de snelle mannen van 110kg niet bijzonder en daar zitten gasten bij die menig voetballer eruit lopen.

OT:
    bw 72kg
    bench 90kg met borst aantikken en omhoog nu komt toch die 100 in zicht
    Calisthenics / Street workout

Comment

• De gemiddelde american football speler is sneller dan de gemiddelde sprinter
      hangt af wat je met gemiddeld bedoeld he, de gemiddelde nfl-speler zal idd de gemiddelde nederlandse sprinter eraf lopen.. maar de gemiddelde nfl'er qualificeerd zich niet voor een wk aletiek... een paar uitzonderingen zouden meekunnen ja, maar niet de gemiddelde

dat zij (en rugbyers) de voetballertjes naar huis lopen, zoals ijsblok zegt, dat is dan weer een feit

@ijsblok mooi die 100 komt er wel aan!
      Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

• Top : 47,5 kg
        na ongeveer een half jaar trainen

(1.84 cm / 74 kg)

Comment

• Bankdrukken is echt bagger bij mij. Top is 5x 55... Maar ik heb nog een lange weg te gaan, train pas 4 maandjes!

Comment

• Originally posted by Sporty Kris View Post
            Top : 47,5 kg
            na ongeveer een half jaar trainen

(1.84 cm / 74 kg)

Dat was met een sportschoolhouder die telkens verzwaarde tot je niet meer kon.
            Denk dat jouw absolute 1 rep top wel veel veel hoger ligt dan 47,5 kilo.

Mijn absolute 1 rep top ligt natuurlijk ook veel hoger dan de 160kilo die ik neerzette.
            Die top was gemaakt in serie van 20x 80 (WU) - 15 x 100- 110- 120- 130- 12x 140 -10x 150- 8x 160 waarvan 2 forced reps. Op de 150 ook 2 forced reps.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

• Originally posted by Triple Aces View Post
              hangt af wat je met gemiddeld bedoeld he, de gemiddelde nfl-speler zal idd de gemiddelde nederlandse sprinter eraf lopen.. maar de gemiddelde nfl'er qualificeerd zich niet voor een wk aletiek... een paar uitzonderingen zouden meekunnen ja, maar niet de gemiddelde
              En het hangt er natuurlijk ook vanaf op welke positie die speelt. Running backs en quarter backs zijn snel omdat het een vereiste is voor die positie. Maar een linebacker niet.
              I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
              - Dave Tate

Comment

• hoe een bankdruk topic veranderd in een running back nfl rugby g topic
                sq 130 / dl 175 / bp 100 / mp 70

you know they can't handle us like debbies does dallas

Comment

• Mijn bankdrukken gaat echt vrij slecht so far. Train nu een half jaar:

Bw: 89
                  Lengte: 196
                  4x8 bankdrukken: 52,5 kg
                  4x8 close grip: 47,5 kg
                  4x8 Dumbbell press: 20 kg per hand.

Wat ik niet begrijp is dat mijn close grip zo dicht bij mijn gewone bankdrukken aan zit. Gelukkig train ik voor uiterlijk en vind ik mijn borst beter ontwikkeld dan mijn armen, terwijl mijn armen toch de sterkere schakel lijken te zijn. Ook heb ik gevoelsmatig een veel betere aanspanning van mijn spieren bij dumbell press. Iemand ideeën?
                  Train hard or go hormone

Comment

• Originally posted by eenbeest View Post
                    woooooow jij bent cooool dat je zoveel kan tillen gast...
                    cool dat je je tijd verpest in de sportschool met breder worden dmv shakes enso.. maar je kan ondertussen amper 1km hardlopen... entypisch een gevalletje havo of vmbo.. loosaa
                    En ik schaam me dat ik hetzelfde niveau als hem heb gedaan..

Enfin, mijn top atm is 5x70. Een half jaartje terug een 1RM geprobeerd en kwam uit op 1x95kg. Achter een ruim maandje maar weer eens proberen.

En toph: het kan misschien een mechanisch 'probleempje' zijn. Weet je zéker zeker dat je de oefeningen goed uitvoert?
                    Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• Originally posted by seanl94 View Post
                      En ik schaam me dat ik hetzelfde niveau als hem heb gedaan..

Enfin, mijn top atm is 5x70. Een half jaartje terug een 1RM geprobeerd en kwam uit op 1x95kg. Achter een ruim maandje maar weer eens proberen.

En toph: het kan misschien een mechanisch 'probleempje' zijn. Weet je zéker zeker dat je de oefeningen goed uitvoert?
                      Dat weet ik zeker. Genoeg filmpjes gezien op internet en samen naar de techniek gekeken van de trainers aldaar. Ik heb wel een lichte pectus excavatum, dus een borstbeen die iets naar binnen valt (naar mijn mening niet heel erg) en vroeg me af of dat nog invloed heeft op de krachtontwikkeling.
                      Train hard or go hormone

Comment

• Tsja, dan weet ik het eerlijk gezegd ook niet. Van het bewegingswetenschappelijke deel van kt weet ik maar heel weinig. Maar misschien dat de ervaren bb'ers hier je wel kunnen helpen.
                        Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

• Originally posted by Toph View Post
                          Dat weet ik zeker. Genoeg filmpjes gezien op internet en samen naar de techniek gekeken van de trainers aldaar. Ik heb wel een lichte pectus excavatum, dus een borstbeen die iets naar binnen valt (naar mijn mening niet heel erg) en vroeg me af of dat nog invloed heeft op de krachtontwikkeling.
                          Het zou kunnen dat het door je houding komt tijdens het bankdrukken, waardoor je triceps veel werk verrichten in verhouding tot je borstspieren.

En wat filmpjes betreft, ik weet natuurlijk niet welke je hebt gezien. Die van Lee Hayward en Rippetoe zijn goed:

http://forum.bodynet.nl/oefeningen/4...-techniek.html
                          I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
                          - Dave Tate

Comment

• Ik druk overigens niet op de powerlifter manier met scapula retractie, maar gewoon met een platte rug als het ware.
                            Train hard or go hormone

Comment

• Originally posted by Toph View Post
                              Ik druk overigens niet op de powerlifter manier met scapula retractie, maar gewoon met een platte rug als het ware.
                              En dan gaat het dus fout. Overigens, die scalpula retractie is niet exclusief voor powerlifters. Lee Hayward is bodybuilder.
                              - Dave Tate

Comment

• Bedoel je dat die methode de enige juiste methode is voor bankdrukken? Want volgens mij was daar geen algemene consensus over toch? Je range of motion is veel korter, dus lijkt me dat je daarom meer kilo's kan drukken. Verder is het nog steeds gek dat ik met "normaal" bankdrukken zo weinig kan doen ten opzichte van close grip.
                                Train hard or go hormone

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X