Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Ja, het is eigenlijk heel logisch dat dan de spier een groot deel van het werk van de kniegewricht overneemt. (daaorm squaten zo veel voetballers ook (niet de amateurs maar de grotere jongens))
Als je te ver voorbij je voeten gaat met de knie komt er idioot veel druk op je scheenbeen en waar het aanhechtingspunt aan bezwijkt, en dit voelt als pijn in de knie maar zit er eigenlijk net onder.
zo iets had ik ergens gelezen dus als het niet goed is verbeter me dan aub.
enem een sportschool zonder squatrek? sportscholen hebben tegenwoordig geen verstand van zaken meer
Als je te ver voorbij je voeten gaat met de knie komt er idioot veel druk op je scheenbeen en waar het aanhechtingspunt aan bezwijkt, en dit voelt als pijn in de knie maar zit er eigenlijk net onder.
En dan heb je daar ook gelijk de ziekte te pakken, als het teveel overbelast is.
Namelijk, ziekte van Osgood-schlatter.
De aanhechting komt dan los, heb ik gehad(of heb het nog steeds maar geen last meer omdat ik bepaalde dingen skip).
Gelukkig pas de beginfase.
Heb ik gekregen door veel rennen/springen enz.. zat toen op basketbal.
Voor je knieën is het toch juist belangrijk dat je knieën niet echt voorbij je tenen komen als je zakt? Of je hem nu gewoon doet, of in de smith, of wat dan ook?
Mwah. Als je je knieën achter je tenen houdt, heb je weliswaar minder druk op je knieën, maar des te meer op je onderrug en heupen.
Het is lood om oud ijzer.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Mwah. Als je je knieën achter je tenen houdt, heb je weliswaar minder druk op je knieën, maar des te meer op je onderrug en heupen.
Het is lood om oud ijzer.
Dan moet je leren squaten :P
Als je met tenen ver voor de knie uit komt dan staat het onderbeen niet recht op elkaar. Je gaat energie verspillen om overeind te komen en belast de enkels + knieen extra. Als je een geoefend squater bent niks mis mee, maar de meeste zijn amateurs en gaan gevoelsmatig dan sneller vanuit het enkels/knieen drukken en belasten welk tot verneuking kan leiden. En qua verspilling kracht...
het is als een wielrenner in een sprint. Die gasten houden hun steur recht en hun bovenlijf ook. Een gewoon iemand die wilt sprinten gaat onnodig aan zijn stuur trekken waardoor het wiel heen en weer gaat en de fiets ook. Je gaat zigzaggen alvorens je een voorwaartse beweging maakt. En zo ook met squat knieen ver voor de tenen.
Als je gewoon naar achter gaat zitten en de knie 90 graden draait terwijl rest van onderbeen op zijn plaats blijft krijgt heb je geen zig zag beweging en een directe opwaartse beweging. Je belast de onderrug niet extra, want je rug staat neutraal en doet geen fuck in de squat behalve dan de rug recht houden. Drukken doe je NIET met de rug of onderrug. Je drukt met je hamstrings/glutes waarna de quads bijspringen. Jammer genoeg zijn er nog genoeg die eerst een opwaartse beweging met hun onderrug maken en zo hun ruggegraat en bekkens verneuken.
het is als een wielrenner in een sprint. Die gasten houden hun steur recht en hun bovenlijf ook. Een gewoon iemand die wilt sprinten gaat onnodig aan zijn stuur trekken waardoor het wiel heen en weer gaat en de fiets ook. Je gaat zigzaggen alvorens je een voorwaartse beweging maakt. En zo ook met squat knieen ver voor de tenen.
Over squat techniek ga ik niet met je in discussie, maar met deze vergelijking durf ik wel tegen je in te gaan. Want dat slaat nergens op. Het is ook niet waar namelijk. Kijk naar een sprint in de tour, alle sturen vliegen alle kanten op.
Heb altijd zelf bij club gewielrend, wedstrijden en dergelijke, (totdat Osgood Slatter mijn kniën vernielde) en trekken aan je stuur heeft degelijk voordeel. Je trekt zodanig het stuur naar je toe dat je met je benen de trappers harder omlaag kan duwen. Mede omdat je met je andere been het pedaal omhoog trekt (vanwege je clickschoenen die aan het pedaal vastzitten, even voor de leek) ga je ook heen en weer.
Als je met tenen ver voor de knie uit komt dan staat het onderbeen niet recht op elkaar. Je gaat energie verspillen om overeind te komen en belast de enkels + knieen extra. Als je een geoefend squater bent niks mis mee, maar de meeste zijn amateurs en gaan gevoelsmatig dan sneller vanuit het enkels/knieen drukken en belasten welk tot verneuking kan leiden. En qua verspilling kracht...
Als je gewoon naar achter gaat zitten en de knie 90 graden draait terwijl rest van onderbeen op zijn plaats blijft krijgt heb je geen zig zag beweging en een directe opwaartse beweging. Je belast de onderrug niet extra, want je rug staat neutraal en doet geen fuck in de squat behalve dan de rug recht houden. Drukken doe je NIET met de rug of onderrug. Je drukt met je hamstrings/glutes waarna de quads bijspringen. Jammer genoeg zijn er nog genoeg die eerst een opwaartse beweging met hun onderrug maken en zo hun ruggegraat en bekkens verneuken.
Sorry, maar nee. Wat ik net zei is uit onderzoek naar voren gekomen.
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
Doe dan hack squats of maak van deadlifts je belangrijkste oefening. Ga in de tussentijd een stang kopen om thuis te squatten of verander van sportschool.
In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Integrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
The IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
Sex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
Comment