Reële doelen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Reële doelen

Experts,

Ik wil doelen maken voor mezelf, maar wat zijn nou reële doelen?
    Ik wil tot eind maart (12 weken nog) gaan bulken en wil daarna 2 maandjes gaan cutten. Ik train momenteel heel zwaar (natuurlijk voor mijn gevoel, want ben nog niet ZO lang bezig), net als vele hier, op massa.

Dit zijn trouwens werksetjes van 3 x 6-8

Mijn stats:

Squat: 100;
    Benchp.: 75;
    Deadl.: 110.

Ik wil nu graag doelen stellen voor de laatste week van mijn bulk.

Ik dacht zelf "voorzichtig" aan deze getallen:

Squat: 120
    Benchp.: 90
    Deadl.: 140

Wat denken jullie, denken jullie dat er meer in zit. Mijn gevoel zegt dat ik wel meer kan, ma ik wil ook niet te snel te hoge doelen stellen.

Greetz,

Semmetje
    Last edited by Semmetje; 10-01-2010, 00:35.

zou kunnen, zou ook heel makkelijk niet kunnen.
    We weten uiteraard niet hoe jij vooruitgaat.
    Groeten

Comment

Die stats die jij jezelf gestelt hebt zijn best haalbaar over 3 maanden. Zeker gezien je nog niet zo lang bezig bent. Maar je zult er uiteraard wel voor moeten buffelen. Dus als je wilt weten of het te doen is, ja als je het mij vraagt wel.
      Owner of the Iron Playground.

Comment

Doelen stellen, is mooi om er naartoe te werken.. Hoe verder hoe beter, zeker weten. Maar wees ook nooit teleurgesteld, als het later niet helemaal haalbaar blijkt te zijn... Succes met je doel man.

Comment

Je traint op massa en zet krachtdoelen ik zie het verband niet ?
          The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
            Je traint op massa en zet krachtdoelen ik zie het verband niet ?
            huh? leg me dat even uit?

Je suggereert dat als je op massa traint geen gewicht verhogende doelstellingen moet zetten? Wat is dan de manier om doelen te stellen?

Comment

Je geeft zelf aan dat je setjes van 3x6-8 reps gaat bewerkstellingen, niet echt meest praktisch als je krachtdoelstellingen in het oog houdt en kan wel zeggen dat het misschien wel de langszaamste methode is, op 4x20reps doen na. Je schema is massagericht dus zonder focus op het verbeteren van de big3 en vervolgens maak je doelstellingen om die (substantieel) te verhogen, vandaar dat ik er compleet geen overdracht in zie.

Als je een doelstelling maakt om je big3 te verbeteren dan ga je daarvoor trainen, als je op massa gaat trainen dan heb je andere assists, andere repschemas, andere rusttijden, verschillend volume en tijd in de gym varieert nogal. Verder kracht gaat omhoog met meer lichaamsgewicht, dus dan zou je meer cal eten en eventueel wat meer vet aankomen. Dat doe je als je doelstellingen zet in kg's dan ga je daarvoor trainen en niet half assed gewoon beginnen met een lift van de big3 en dan hopen dat je vooruitgang boekt gewoon omdat het kan.

Niks mis met doelstellingen zetten, maar als ik voor de 100m sprint ga, ga ik niet vervolgens 3 uur hardlopen elke dag en dan zeggen dat ik mijn 100m tijd met 0,2 seconde wil verbeteren de komende 3 maanden.

Denk dat me punt wel duidelijk is, je moet ook vooral concretiseren waarom je die doelen wilt bereiken, wil jij aan het eind 90kg benchen voor 8 reps en verwacht je dat te halen door je chestday te beginnen met borst en verder gewoon een massaschema af te werken of wil je meer doelgericht te werk gaan om je benchgoal te realiseren en daarmee eventueel wat minder massa te pakken (benchen is vooral tricep dus dan besteed je daar meer tijd aan dan aan borst).

Dat allemaal gezegd hebbende, voor iemand die niet op krachtdoelen traint maar gewoon lineaire vooruitgang verwacht rekende ik altijd op 2,5kg verbetering op me bench elke 2-3 weken (over algemeen haalde ik 3e week altijd de 2,5kg extra voor 3x8 en burnde ik daarna out de volgende week) maar dat was hoogstens op een onderhoudsschema dus in hoeverre dat overdracht heeft voor jou I dunno. Jij zult 5kg per maand moeten realiseren, dat ik waarschijnlijk no wel haalbaar gezien je beginsituatie, maar gewoon 3x8 doen op de bench is not the way to go dan. Liever een topsetje 3-7reps, dan wat volume op de bench en dan goed assistance work dan zou ik nog wel redelijk goed haalbaar achten.

Hoe dan ook suc6
              The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ohw..

Yawg, ik snap je punt nu!

Chill bedankt voor de uitleg..!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X