Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
zit er dan eigenlijk nog veel verschil tussen 'military press' en 'seated front press'?
Bij de mill press worden de bovenarmen/ellebogen naar achter getrokken, bij de front press wijzen bovenarmen/ellebogen meer naar voren.
Mill. press is dus schouder abductie met lateraal geroteerde bovenarm terwijl de front press meer schouder flexie is.
Betekend voor de schouder niet veel (beide belasten voornaamlijk voorkant van de schouders) maar voor de triceps is er wel een belangrijk verschil.
Bij mill press(abductie) vormen romp/armen/stang een gesloten kring waarbij de armen moeten strekken als ze vanaf de schouder naar elkaar worden getrokken, maw bij de mill. press zijn de schouders de initiërende spier en word de triceps gedwongen te volgen wat betekend dat de schouder bij zwakke triceps een deel van de belasting overnemen.
Bij de front press (flexie) geld bovenstaand verhaal niet. De armen worden niet gedwongen te strekken wat betekend dat het strekken volledig op conto van de triceps komt.
Ik ben wel van mening dat de OH versie waarin je het sterks bent ook de meeste spierwinst oplevert
zou iemand een filmpje kunnen linken met het verschil tussen MP en Front press? iedereen op youtube gebruikt alle namen door elkaar dus kan geen verschil vinden..
rotator cuff, weet niet waarom hoor, maar geloof het wel lijkt me geen fijne beweging
Ja maar afgezien van het draaitje kan ik niet echt een verschil in beweging zien tussen bijvoorbeeld mp met dumbells en de arnhold press. Dus alleen dat draaitje zou je schouders kunnen beschadigen?
CBD Gummies Tiger Woods From reducing tension and promoting rest to relieving ache and enhancing sleep, cbd has speedy received a popularity as a natural...
Baroque Chantelle 13 is a stunning representation of elegance, luxury, and timeless fashion. This exquisite ensemble is crafted with premium fabrics,...
Semaglutide injection for weight loss has emerged as a revolutionary treatment for individuals with type 2 diabetes and obesity, offering hope for enhanced...
Semaglutide injection is a glucagon-like peptide-1 receptor agonist (GLP-1 RA) primarily designed for managing type 2 diabetes but also widely recognized...
Comment