Originally posted by figoro
View Post
arnold press vs militairy press
Collapse
X
-
Originally posted by figoro View Postzit er dan eigenlijk nog veel verschil tussen 'military press' en 'seated front press'?
Mill. press is dus schouder abductie met lateraal geroteerde bovenarm terwijl de front press meer schouder flexie is.
Betekend voor de schouder niet veel (beide belasten voornaamlijk voorkant van de schouders) maar voor de triceps is er wel een belangrijk verschil.
Bij mill press(abductie) vormen romp/armen/stang een gesloten kring waarbij de armen moeten strekken als ze vanaf de schouder naar elkaar worden getrokken, maw bij de mill. press zijn de schouders de initiërende spier en word de triceps gedwongen te volgen wat betekend dat de schouder bij zwakke triceps een deel van de belasting overnemen.
Bij de front press (flexie) geld bovenstaand verhaal niet. De armen worden niet gedwongen te strekken wat betekend dat het strekken volledig op conto van de triceps komt.
Ik ben wel van mening dat de OH versie waarin je het sterks bent ook de meeste spierwinst oplevertAs you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(
Comment
-
Front press is bij mijn weten gewoon met dumbells, en mp met barbell."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostNog niemand die me kon uitleggen wat er nou zo slecht aan arnhold press is. Weet dit nog iemand te beantwoorden?"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostZeg niet dat het slecht is, zeg dat ik het nut er niet van in zie.
Originally posted by Falstyr View PostArnold Press...voor als je je schouders naar de klote wilt helpen.
Dus gewoon Militairy of Push Press doen.
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostVoor de wat? en waarom is dat voor "de ik weet nog niet wat" slecht?
Comment
-
Originally posted by Revius View Postrotator cuff, weet niet waarom hoor, maar geloof het wel lijkt me geen fijne beweging
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 80.5kg 13x
One legged calf raise:
- BW + 30kg 10x
- BW + 30kg 5x
Superset...-
Kanaal: Trainingslogjes
9 uur geleden -
-
door bufankaHow can buying members for Telegram be your secret to success in Europe?
In the world of instant messengers and social networks, Telegram has long...12 uur geleden -
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTen eerste iedereen een erg gelukkig en hopelijk gezond nieuwjaar gewenst!
Training A
Safety bar squat:
- 111kg 2x...-
2 dagen geleden -
-
door enroutechnologiesIntegrate eco driving with GPS tracking software in fleet management system to reduce fuel use, cut emissions, and extend vehicle lifespan. This article...
-
Kanaal: Even voorstellen...
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 65kg 7x
Paused safety bar squat:
- 91kg 3x
Wide grip bent over...-
4 dagen geleden -
-
door bufankaSudoku Online Spelen Gratis: Jouw Nieuwe Verslaving?
Stel je voor: een regenachtige dag in de gezellige straten van Amsterdam. Je zit lekker...4 dagen geleden -
door sportsbyteThe IPL's best finisher is known for their ability to handle pressure and close matches successfully. Ability to decide under pressure. Strategies, and...
-
Kanaal: Algemeen
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 65kg 6x
- 65kg 7x
Safety bar back extension:
- 35kg 5x
- 21kg 15x...-
1 week geleden -
-
Antwoord op Spierbouwers.nldoor NancyfrankSex dolls have come a long way since their inception. What started out as simple inanimate objects designed for sexual pleasure have evolved into highly...
-
Kanaal: Links
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment