arnold press vs militairy press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by figoro View Post

Wat maakt het verschil tussen flat db flyes en incline db flyes?
    Bij incline leg je meer nadruk op bovenkant, lijkt me.
    "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Originally posted by figoro View Post
      zit er dan eigenlijk nog veel verschil tussen 'military press' en 'seated front press'?
      Bij de mill press worden de bovenarmen/ellebogen naar achter getrokken, bij de front press wijzen bovenarmen/ellebogen meer naar voren.

Mill. press is dus schouder abductie met lateraal geroteerde bovenarm terwijl de front press meer schouder flexie is.

Betekend voor de schouder niet veel (beide belasten voornaamlijk voorkant van de schouders) maar voor de triceps is er wel een belangrijk verschil.

Bij mill press(abductie) vormen romp/armen/stang een gesloten kring waarbij de armen moeten strekken als ze vanaf de schouder naar elkaar worden getrokken, maw bij de mill. press zijn de schouders de initiërende spier en word de triceps gedwongen te volgen wat betekend dat de schouder bij zwakke triceps een deel van de belasting overnemen.

Bij de front press (flexie) geld bovenstaand verhaal niet. De armen worden niet gedwongen te strekken wat betekend dat het strekken volledig op conto van de triceps komt.

Ik ben wel van mening dat de OH versie waarin je het sterks bent ook de meeste spierwinst oplevert
      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

zou iemand een filmpje kunnen linken met het verschil tussen MP en Front press? iedereen op youtube gebruikt alle namen door elkaar dus kan geen verschil vinden..

Comment

Enige verschil is toch dat je met mp staat in een bepaalde houding, en met front press zit?

Comment

Moet zeggen dat ik de arnold press altijd wel lekker vond, brand de onderarmen lekker.
            Zal wel een persoonlijk iets zijn.
            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
            Go heavy or go home!

Comment

Front press is bij mijn weten gewoon met dumbells, en mp met barbell.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Nog niemand die me kon uitleggen wat er nou zo slecht aan arnhold press is. Weet dit nog iemand te beantwoorden?

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                  Front press is bij mijn weten gewoon met dumbells, en mp met barbell.
                  front press is toch meer voor je uit drukken en military press boven je?
                  Groeten

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                    Nog niemand die me kon uitleggen wat er nou zo slecht aan arnhold press is. Weet dit nog iemand te beantwoorden?
                    Zeg niet dat het slecht is, zeg dat ik het nut er niet van in zie.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zeg niet dat het slecht is, zeg dat ik het nut er niet van in zie.
                      Dat heb je ook inderdaad niet gezegd, maar ik zal falstyr even quoten:

Originally posted by Falstyr View Post
                      Arnold Press...voor als je je schouders naar de klote wilt helpen.
                      Dus gewoon Militairy of Push Press doen.
                      Daarom vroeg ik me af, hoe helpt het je schouders naar de klote?

Comment

Heb het draaitje in de Arnold Press nooit gesnapt. Zie het nut er niet van.
                        +1

Het is bovendien enorm slecht voor de RC.

Comment

Originally posted by DerMeister View Post
                          +1

Het is bovendien enorm slecht voor de RC.
                          Voor de wat? en waarom is dat voor "de ik weet nog niet wat" slecht?

Comment

rotator cuff, weet niet waarom hoor, maar geloof het wel lijkt me geen fijne beweging
                            Groeten

Comment

Originally posted by Misterfit View Post
                              Voor de wat? en waarom is dat voor "de ik weet nog niet wat" slecht?
                              Rotator Cuff Tears - All About Rotator Cuff Tears

Comment

Originally posted by Revius View Post
                                rotator cuff, weet niet waarom hoor, maar geloof het wel lijkt me geen fijne beweging
                                Ja maar afgezien van het draaitje kan ik niet echt een verschil in beweging zien tussen bijvoorbeeld mp met dumbells en de arnhold press. Dus alleen dat draaitje zou je schouders kunnen beschadigen?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X