arnold press vs militairy press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Misterfit View Post
    Dus alleen dat draaitje zou je schouders kunnen beschadigen?
    Ja, de rotatie.

Bv. Upright Rows boven parallel zijn ook gevaarlijk voor de RC.

Comment

Ben ik het helemaal mee eens...

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
        Ben ik het helemaal mee eens...

Ik krijg al last van mijn schouders bij het zien van die oefening.
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Breakmore View Post
          Enige verschil is toch dat je met mp staat in een bepaalde houding, en met front press zit?
          Front press kan ook zittend.

Al dit soort presses valt onder de verzamel naam Overhead press (OH press)

Grote verschil zit'm in de stand van je armen en in welke mate je of je wel/niet andere spieren bij het uitdrukken gebruikt.

Bij de front press wijzen de ellebogen naar voren, zoals bij het stoten bij gewichtheffen.

Bij de Mill. press worden de ellebogen opzij getrokken(als je van voren kijk vormen je armen/romp zeg maar een T), verders moet je er voor zorgen dat je de romp zo recht mogenlijk houd en niet met de benen gaat werken. Dit zorgt er voor dat het uitduwen grotendeels voor rekening van schouders komt.

(tegenwoordig lees ik soms de kreet hielen tegen elkaar, maar toen ik'm een jaar of 30 geleden uit de toen voorhanden zijnde lectuur leerde was er alleen sprake van een stabiele stand)

Variant op de Mill. press is de "gewone" press waarbij je wel met de romp naar achter gaat hellen zodat de borst meer bij de beweging betrokken wordt.

Mill. press is altijd staand, front press en press kunnen ook zittend worden uitgevoerd.
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

heb geen ervaring met arnold presses, zie er alleen ook geen meerwaarde in. excuus voor dubbel post btw
            Last edited by tha man; 27-01-2010, 20:13.

Comment

Originally posted by DerMeister View Post
              Ja, de rotatie.

Bv. Upright Rows boven parallel zijn ook gevaarlijk voor de RC.
              wat bedoel je met boven parallel?

en thanks 3XL, verschil is duidelijk

Comment

Upright Row boven paralel...simpel gezegd...ellebogen boven schouder.

Comment

Je bovenarmen komen normaal niet verder dan horizontaal (parallel met de vloer) of iets hier onder. Betekend dus dat waneer je het gewicht toch hoger wilt trekken (bovenarmen hoger dan horizontaal) je de bovenarmen moet gaan roteren wat beknelling van bepaalde pezen op kan leveren.

Bovenarmen UR hoger dan horizontaal betekend door dat roteren ook een verschuiving van de zijkant schouder naar een deel van de voorkant schouder omdat de armen niet meer recht opzij gaan maar iets naar voren
                  As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                  Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                  Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X