Benchpress bb en smith machine

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Benchpress bb en smith machine

Jongen kan het kloppen dat de smith machine veel zwaarder werkt dan de normal benchpress, in de benchpress ben ik zelf namelijk sterker, het gewicht in de smith lijkt wel 20kg zwaarder in verhouding. Of komt het juist omdat het een oud apparaat is, ikweet het iig niet.

Edit

Ook andere mensen die normaal 130kg benchen full rom doen het nog niet met 100kg in de smith iig.
    Last edited by LittleMofo; 09-02-2010, 11:04.

kan met de rom te maken hebben. heb er zelf niet zoveel last van. denk ook stukje gewenning .

Comment

Smith en bench zijn twee verschillende oefeningen. Vele gebruiken de smith om exact de borstspier te isoleren. De stang is zwaarder en de manier waarop hij stroef tegen de paal waar die aan vast zit schuift speelt ook een rol in gewicht.

60kg is gewoon 80 of zelfs meer (zeg maar wat) bij gewoon benchen.
      Bij smith gebruik je de stabilisatie spiergroepen dus minder.

Comment

Vond smith benchen altijd makkelijker. Met name close grip.
        Maar deed liever geen bench maar db press, werkt de borst beter voor mij.
        Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
        Go heavy or go home!

Comment

BTW. Verschilt ook per smith machine he.. ze zijn niet allemaal hetzelfde.
          Heb in almere (weet niet meer welke sportschool) getraind waar de smith ook een stuk minder zwaar was. Dan is gewoon benchen weer zwaarder.

Zal waarschijnlijk ook bij Shred het geval zijn.

Comment

Ik vind de mit echt niets,krijg er zelfs een rare steek van in mijn schouder, de baan is minder natuurlijk lijkt mij? Wat een kloten oefeningen zeg, mischien dat ik nog een decline smith press een keer wil proberen. Dat za dan ook de eerste keer zijn in mijn leven datik een decline doe lol.

Comment

smith is zwaarder volgens mij omdat je dan meer isoleert...
              Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Meest kromme logica die ik tot nu toe ben tegen gekomen Blocktoblock...
                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

wrm op mijn reagere en niet op nex- dan

we zeggen allebei hetzelfde dus..

en met smith hoef je niet te corrigeren dus gebruik je de schouders minder neem ik aan

Comment

Omdat Nex wat anders zegt gabber. Hij zegt dat het gewicht meer kan zijn, omdat de buis stroever gaat of zwaarder is. Niet dat de oefening zwaarder is omdat je meer isoleert.

Jij zegt in feite dat een bicepscurl zwaarder is dan een chinup, omdat je je biceps meer isoleert met de curl.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by Nex- View Post
                      Smith en bench zijn twee verschillende oefeningen. Vele gebruiken de smith om exact de borstspier te isoleren. De stang is zwaarder en de manier waarop hij stroef tegen de paal waar die aan vast zit schuift speelt ook een rol in gewicht.

60kg is gewoon 80 of zelfs meer (zeg maar wat) bij gewoon benchen.
                      Bij smith gebruik je de stabilisatie spiergroepen dus minder.
                      lezen

Comment

Hmm ik deed gisteren voor het eerst sinds lange tijd op een vage smith weer een incline bench.
                        Los doe ik 8x65 of zo en in die smith deed ik 8 reps met 55kg aan de stang, weet niet wat de stang woog.

Het voelde wel vreemd aan iig.
                        Groeten

Comment

Originally posted by blocktoblock View Post
                          smith is zwaarder volgens mij omdat je dan meer isoleert...
                          Lezen.

Jij impliceert hier dat de oefening in de smith zwaarder is. Nex zegt dat de stang zwaarder is. Nogal een verschil.

sigpic

Comment

ik vind het zwaarder misschien ligt het dan aan mij ofzo

Comment

Ik weet niet wat het waarde maakt, maar ik denk de weerstand door dat ding waar het tussendoor loopt. Dat gewicht is ook zwaarder dan een losse O barbel.
                              Ik vind het iig ook een stuk zwaarder, ook mede door de tegendruk door het apparaat zelf.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X