Onderarm groeit niet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by LittleMofo View Post
    En niet te vergeten reverse bb curl + wrist curls.
    Ik dacht dat een spier zamen moest trekken om spier vezels te activeren, dit gebeurd niet echt met deadlift varianten.
    Absoluut wel. Hoe denk je dat knijpkracht tot stand komt? Door samentrekkende spiervezels inderdaad. Scherp Luppie.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Jah maar dat is m maar weining kracht opzich en niet voor de hele onderarm meer alleen handkracht geloof ik? en bij pols reflectie spant de spier veel meer aan, dus een hogere spiervezelzametrekking, EEN EMG proefje zou hier een leuk voorbeeld van zijn.

Bij reverse wrist curl pak jede bovenkant onderarm, dan spand de spier veel mee zamendan bij deadlift.
      En de wrist curl pak je de onderkant onderarm meer an dan bij deadlift.Je sand namelojk veel meer despier zamen, en een EMG studie zal dat bewijzen. Deadlift blijft meer een statische kracht lijkt mij?
      Maar als het werkt vooral niet stoppen daar mee. Ik geloof er zelf wel in dat het kan met deadlift maar het zal lang niet zo optimaal zijn als mij wrist curl en reverse wrst curl. Hopelijk mag ik dit zeggen van jullie zonder dat jullie kwaard op mij worden. Ik die namelijk niet meer aan die ongein dat ik weer door draai en eccepteer ook jullie mening. Ben ermoe van om overal maar telkens op in te gaan.

Comment

Kijk maar eens als je vingers bewegen bij je elleboog, bovenkant van je onderarm. Als het goed is zie je dan een aantal "dansende" pezen.
        En knijp je hand eens dicht, en zie wat er gebeurt met je onderarm.

En ben zeer benieuwd naar EMG metingen, als je hebt laat maar komen.
        Last edited by GeneralIx; 10-02-2010, 13:40.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by LittleMofo View Post
          Jah maar dat is m maar weining kracht opzich en niet voor de hele onderarm meer alleen handkracht geloof ik? en bij pols reflectie spant de spier veel meer aan, dus een hogere spiervezelzametrekking, EEN EMG proefje zou hier een leuk voorbeeld van zijn.

Bij reverse wrist curl pak jede bovenkant onderarm, dan spand de spier veel mee zamendan bij deadlift.
          En de wrist curl pak je de onderkant onderarm meer an dan bij deadlift.Je sand namelojk veel meer despier zamen, en een EMG studie zal dat bewijzen. Deadlift blijft meer een statische kracht lijkt mij?
          Maar als het werkt vooral niet stoppen daar mee. Ik geloof er zelf wel in dat het kan met deadlift maar het zal lang niet zo optimaal zijn als mij wrist curl en reverse wrst curl. Hopelijk mag ik dit zeggen van jullie zonder dat jullie kwaard op mij worden. Ik die namelijk niet meer aan die ongein dat ik weer door draai en eccepteer ook jullie mening. Ben ermoe van om overal maar telkens op in te gaan.
          als jij iets vastpakt met je handen, gebruik je je complete onderarm. Als je het niet gelooft, doe dan even een testje. Leg je ene hand op je (bovenste gedeelte van je) onderarm en knijp de andere hand samen, dan zie en voel je dat de spieren behoorlijk samentrekken.

Als je alleen de kracht uit je hand zou halen, dan zouden sommige hier geen 150 kg in de handen vast kunnen houden. De spieren (pezen) in de hand zijn verbonden met de onderarm.

Comment

Helaas niets kunnen vinden van de onderarmen, en dat vind ik jammer. Ik wou datik dit zelfkon onderzoeken iig, maar goed, je zal daar wel hele dure apperatuur voornodif zijn?

Hier wat EMG testjes van de grote spiergroepen, of de belangrijkste spiergroepen

EMG Studies: spiergroepen vs oefeningen

Oefening | % EMG Spierstimulatie

Pectoralis major (grote borstspier):

• Decline dumbbell bench press - 93
            • Decline bench press (Olympic bar) - 89
            • Push-ups between benches - 88
            • Flat dumbbell bench press - 87
            • Flat bench press (Olympic bar) - 85
            • Flat dumbbell flys - 84
            Pectoralis minor (kleine borstspier):

• Incline dumbbell bench press - 91
            • Incline bench press (Olympic bar) - 85
            • Incline dumbbell flys - 83
            • Incline bench press (Smith machine) - 81
            Medial deltoids (zijkant schouder):

• Incline dumbbell side laterals - 66
            • Standing dumbbell side laterals - 63
            • Seated dumbbell side laterals - 62
            • Cable side laterals - 47
            Posterior deltoids (achterkant schouder):

• Standing dumbbell bent laterals - 85
            • Seated dumbbell bent laterals - 83
            • Standing cable bent laterals - 77
            Anterior deltoids (voorkant schouder):

• Seated front dumbbell press - 79
            • Standing front dumbbell raises - 73
            • Seated front barbell press - 61
            Biceps:

• Biceps preacher curls (Olympic bar) - 90
            • Incline seated dumbbell curls (alternate) - 88
            • Standing biceps curls (Olympic bar/narrow grip) - 86
            • Standing dumbbell curls (alternate) - 84
            • Concentration dumbbell curls - 80
            • Standing biceps curls (Olympic bar/wide grip) - 63
            • Standing E-Z biceps curls (wide grip) - 61
            Triceps:

• Decline triceps extensions (Olympic bar) - 92
            • Triceps pressdowns (angled bar) - 90
            • Triceps dip between benches - 87
            • One-arm cable triceps extensions (reverse grip) - 85
            • Overhead rope triceps extensions - 84
            • Seated one-arm dumbbell triceps extensions (neutral grip) - 82
            • Close-grip bench press (Olympic bar) - 72
            Latissimus dorsi:

• Bent-over barbell rows - 93
            • One-arm dumbbell rows - 91
            • T-bar rows - 89
            • Lat pulldowns to the front - 86
            • Seated pulley rows - 83
            Quadriceps:

• Squats (parallel depth, shoulder-width stance) - 88
            • Seated leg extensions (toes straight) - 86
            • Hack Squats (90 degree angle, shoulder-width stance) - 78
            • Leg press (110 degree angle) - 76
            • Smith machine squats (90 degree angle, shoulder-width stance) - 60
            Hamstrings:

• Seated leg curls - 88
            • Standing leg curls - 79
            • Lying leg curls - 70
            • Stiff Legged Deadlifts - 63
            Kuiten:

• Donkey calf raises - 80
            • Standing one-leg calf raises - 79
            • Standing two-leg calf raises - 68
            • Seated calf raises - 61
            En nog wat testjes

TeenBodybuilding.com - Mark Raineri - EMG Studies Show Best Exercises!

Originally posted by Misterfit View Post
            als jij iets vastpakt met je handen, gebruik je je complete onderarm. Als je het niet gelooft, doe dan even een testje. Leg je ene hand op je (bovenste gedeelte van je) onderarm en knijp de andere hand samen, dan zie en voel je dat de spieren behoorlijk samentrekken.

Als je alleen de kracht uit je hand zou halen, dan zouden sommige hier geen 150 kg in de handen vast kunnen houden. De spieren (pezen) in de hand zijn verbonden met de onderarm.
            Je hebt gelijk maar het blijft een statisch houding dus niet een setje samentrekingen. Ik vraag me dus af of bijde evenveel doen voor massa?
            Ik wil niet lullig doen maar heb mijn twijvels zo er over. Ik geloofjullie ook wel
            dat het kracht geeft maar massa ????
            Last edited by LittleMofo; 10-02-2010, 12:47.

Comment

Deadlifst Shrugs, Lunges, COC's
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Jeps maar allemaal oefeningen met een statische houding, dus geen meerdere spierzamentrekingen (herhalingen) zoals bij squat bench en row. Voor kracht zal het zeker wel wat doen maar ook voor massa zonder die zamentrekkingen (herhalingen)?

Jullie zouden eingelijk hetzelfde moeten afvragendenk ik. Ik wil namelijk altijd alles weten zoal het is.

Comment

Al met al, gooi LB oefeningen in je schema en je onderarmen gaan vanzelf mee! Ik merk ook dat ik na een rug of benenoefening en flinke pomp heb in mijn onderarmen!

@littlemofo: zamen schrijf je met een S, dus samen. Ga a.u.b. ook niet overal meer op in, want het is vermoeiend telkens hetzelfde gezeik te horen. we respecteren je mening echt wel, men gaat er alleen op in als men het er niet mee eens is.
                  Benen trainen hoeft niet in Spanje, daar voetballen ze allemaal

Comment

@littlemofo ik train mijn onderarmen niet afzonderlijk, ik doe eigenlijk geen isolaties en toch zijn mijn voorarmen al serieus dikker geworden. deadlifts, rackpulls, pendlay rows, alles waar je grip voor nodig hebt
                    Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

meer aftrekken?

Comment

Originally posted by dfuse View Post
                        @littlemofo ik train mijn onderarmen niet afzonderlijk, ik doe eigenlijk geen isolaties en toch zijn mijn voorarmen al serieus dikker geworden. deadlifts, rackpulls, pendlay rows, alles waar je grip voor nodig hebt
                        Het helpt dus wel degelijk, bij mijzelf hebik dat nooit echt opgemerkt.
                        Mee eens ikmoet niet overal telens op in gaan, maarik recpecteer jullie mening ook en het werkt ook zoals jullie zeggen.

Comment

Originally posted by ajpimp View Post
                          meer aftrekken?
                          daar word je blind van
                          "We must all suffer from one of two pains: the pain of discipline or the pain of regret."

Comment

Doof toch?
                            Ja, ik versta nooit zo goed wat ze zeggen.
                            Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
                            Go heavy or go home!

Comment

wat ik altijd deed was > wrist curls op de scotch bench dan heb je continue weerstand !
                              werkte zeer goed voor mij. ik kreeg zelfs striee op me onderarmen
                              en niet vergeten !
                              als je je rug traint geen straps gebruiken
                              pulldowns zijn ook heel goed voor je onderarmen

succes bud

Comment

mijn onderarmen zuigen
                                Wanneer ze praten gaat het goed, wanneer ze haten gaat het beter.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X