Close Grip Bench Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Close Grip voor mij is op de rand van de ribbels. Als ik nog smaller ga kom je weer in het gebied terecht van armen en polsen die niet meer recht onder de barbel staan. Grotere kans op blessures + nutteloos verder.

Neutrale grip is duimlengte van het begin van de ribbels
    wedstrijd grip is met me pink op de ringen.
    wide grip is voorbij die ringen vast pakken. (net zoals close grip verneukeratief voor de polsen dus doe ik niet)

Comment

Originally posted by vbezemer View Post
      Wat zijn goede alternatieven voor de Close Grip Bench Press?

Weer wat meer ontopic, doe het eens op deze manier als je flinke triceps wil hebben.
      Ik doe het al jaren zo (ik deed het eerder dan Roelly) probeer maar, op dezelfde manier en zelfde tempo en dat 4x.

YouTube - IFBB PRO and MD atlhete Roelly Winklaar triceps training
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
        Close Grip voor mij is op de rand van de ribbels.verder.

Neutrale grip is duimlengte van het begin van de ribbels
        wedstrijd grip is met me pink op de ringen.
        wide grip is voorbij die ringen vast pakken.
        Enig idee hoeveel ribbels en ringen er bij sommige bar's op zitten?.....?

Maar je had de message gevat zo te zien.
        Het verschil tussen een Pl'er en een BB'er.
        Zo ook met de flat bench trouwens he, BB'er geen arch, PL'er wel. Wel is een bredere grip beter voor de pec's belasting trouwens.

Comment

tja die cable triceps extension is alleen Zooooo smokkelgevoelig. Ik zie hopen guppies bij ons deze doen... en ongeveer niemand doet het goed. sommigen hangen er praktisch in.

Zelfs in dit filmpje zie je hem veel met z'n bovenlijf doen.
          Fear is the mind killer

Comment

Beetje meewerken met bovenlijf is niet zo'n groot probleem als het maar wel goed is aangeleerd(strict dus) ergste is als ze gaan pompen als met een fietspomp en dan ook nog het hele lijf er op gooien omdat het veel te zwaar is.

Maar dit triootje dat Roelly doet is ideaal, je voelt het lekker vollopen en dan gaan branden.....

Comment

Ik moet wel zeggen dat hoe dichter je grip bij elkaar is hoe meer het accent op je triceps ligt. Alleen om nog een beetje gewicht kwijt te kunnen kies ik toch liever voor drukken op schouderbreedte.

En falstyr, dat jij vind dat ik ze verkeerd doe mag je weten. Een oefening is pas verkeerd wanneer deze voor iemand niet werkt. Aangezien ik m'n triceps goed voel en een redelijke load kan gebruiken (zo'n 10-15kg. minder dan m'n normale bench) zal ik ook niet switchen. Als je voor kracht traint zou je juist eerder kunnen stellen dat jouw uitvoering niet deugt aangezien de gewichten fiks lager liggen door op die manier te drukken + je hebt niet dezelfde bewegingsbaan als bij benchpress. Ik denk wel dat het ook afhankelijk is van je lenigheid tot op welk punt je de stang kan laten zakken, daarom is een uitvoering niet per definitie goed of fout. Dat is geheel afhankelijk van wie hem doet.
              In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Waarom zou je je handen naast elkaar zetten?
                Zou wel willen zien wat dat voor extra belasting op je triceps toevoegt.
                Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                  Waarom zou je je handen naast elkaar zetten?
                  Zou wel willen zien wat dat voor extra belasting op je triceps toevoegt.
                  Heb je het weleens geprobeerd? Je voelt duidelijk dat je vooral triceps pakt als bij een iets bredere greep. Ik deed ze vroegah met zo'n 5cm tussen m'n handen.
                  In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Ja omdat er meer stretch op staat bedoel je?
                    Dacht me een EMG test te herinneren waar uit kwam dat het smaller dan schouderbreedte niks toevoegt.
                    Groeten

Comment

Reden dat je maar een paar kg minder dan reguliere bench pakt op die manier is omdat je nog steeds lading borst er bij gebruikt ipv echt de triceps te isoleren. Op mijn manier versterk ik juist de triceps+schouders. Het is niet zo vreemd dat ik dan minder kg verplaats omdat ik me borst zoveel mogelijk buiten spel zet en puur op triceps/schouders werk. Als ik die cgbp van bodybuilders gebruik is er geen kunst om meer gewicht te verplaatsen, maar daar gaat het niet om. Dat is puur ego-streling en meer niet.

Comment

Originally posted by Revius View Post
                        Ja omdat er meer stretch op staat bedoel je?
                        Dacht me een EMG test te herinneren waar uit kwam dat het smaller dan schouderbreedte niks toevoegt.
                        Ik weet niet wat het is, je isoleert je triceps meer. Ik weet niet of er meer geactiveerd wordt met wijdere greep of met smalste greep, wat ik vooral merkte was dat het meer brandde bij een smallere greep. Als ik zou kiezen zou ik ook kiezen voor een iets wijdere greep omdat het meer compound is, als je echter puur je triceps wilt pakken zou ik wel voor smaller gaan.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                          Weer wat meer ontopic, doe het eens op deze manier als je flinke triceps wil hebben.
                          Ik doe het al jaren zo (ik deed het eerder dan Roelly) probeer maar, op dezelfde manier en zelfde tempo en dat 4x.

YouTube - IFBB PRO and MD atlhete Roelly Winklaar triceps training
                          die 2de set reps zijn dhamm zwaar lijkt me (met je handpalmen naar je toe ipv. van je af.
                          Calisthenics / Street workout

Comment

Adon1s heeft gelijk, eigenlijk heeft iedereen ergens wel gelijk, je pakt iig smaller dan de normale flat bench press voor triceps.
                            kwestie was meer dat er toch een verschil is in close grip of small grip. Hoe smaller je gaat hoe meer je de triceps gaat belasten en zelfs de aanzet door de pec's geminimaliseerd worden. Dichterbij werkt ook op verminderen van de activiteit van de schouders.

Falstyr, het verschil is een stuk groter in kilo's hoor bij smallgrip pak je rustig 120kg en bij de closegrip pak je nog amper 70 of 80kg, zeker de eerste tijd.
                            Zie eerst die olympic bar maar in evenwicht te houden met je handen zowat tegen elkaar aan.
                            Maar verder pak je sowieso de triceps en schouders harder aan dan de pec's bij BP, alleen bij de voor jou normale BP, met extra brede grip is de belasting op de pec's veel groter en zo bij zo'n beetje de hele ROM.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                              die 2de set reps zijn dhamm zwaar lijkt me (met je handpalmen naar je toe ipv. van je af.

Zijn idd erg zwaar, en als je blessure gevoelig in je ellebogen bent moet je uitkijken voor golfarm.
                              Het wordt sowieso veel zwaarder ook omdat je de 3 vrijwel gelijk achter elkaar doet.
                              Je krijgt er wel lekker dikke triceps van.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                                Zijn idd erg zwaar, en als je blessure gevoelig in je ellebogen bent moet je uitkijken voor golfarm.
                                Het wordt sowieso veel zwaarder ook omdat je de 3 vrijwel gelijk achter elkaar doet.
                                Je krijgt er wel lekker dikke triceps van.
                                Zal het eens proberen, aangezien ik nooit echt last heb van de ellebogen.
                                Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X