Close Grip Bench Press

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

tja als je maar zwaar genoeg smokkelt, dan train je de beoogde groep vanzelf ook nog wel :P
    Fear is the mind killer

Comment

Originally posted by levensgenieter View Post
      Zoals jij de oefening uitvoert komt de spanning nauwelijks op je triceps.Kijk niet naar het gewicht en houdt je bovenarmen 100% stil en breng de barbell naar je voorhoofd en weer terug.Je zal misschien 10 kg minder pakken ,maar je triceps zullen wel gaan groeien.
      Waar komt de spanning dan op volgens jou?
      Extendeer jij je arm met je rug dan? Of schouders?
      Groeten

Comment

Originally posted by sf01 View Post
        Bovendien... hij gaat niet rollen, want hij ligt in de kom.
        Dat geld voor de duimloze greep dus ook. Stang ligt tijdens de beweging in de kom van je hand. Alleen op een iets ander plaats, maar nog steeds achter de muis en dus verdiep.

Het gaat dan ook meestal niet fout bij de beweging op zich, maar bij het uitnemen en te snel willen beginnen (bij beide varianten). Iets wat nogwel eens aangeraden wordt door top PL'rs (volgens mij zag ik het Tate ook onlangs aanraden) omdat uitnemen en dan eerst goed balanceren kracht kost.

Meeste bankers die niet voor maximale gewichten gaan nemen wel eerst de tijd om de stang te balanceren voor ze aan de beweging verder gaan.

Mijns inziens is er gewoon geen reden om voor duimloos te gaan. Voelt beter? Is gewoon een kwestie van gewenning. Ik snap wel dat het lastig is om te veranderen als je al ver bent, maar iedereen zou het gewoon meteen goed moeten leren met duim... en dan weet je niet anders.
        Moet ik je uit eigen ervaring in tegen spreken. Eerste jaren heb ik met een volle greep getraind en ik weet dus het verschil in gevoel en beweging.

Als je trouwens kijk naar het aantal trainee dat een duimloze greep gebruik kan je denk ik niet spreken van een goede of foute manier, gewoon van een andere manier.

Zeker als ik weer even naar eigen ervaring kijk en dan moet constateren dat ik bij de volgens jou foute manier eigenlijk nog nooit zelf heb gezien of op de sportscholen waar ik wel eens kom/kwam ivan iemand heb gehoord dat het bij de duimloze greep fout ging. En dat zijnn als ik zo even snel bedenk hoeveel trainee ik in de laatse 30+ jaren heb zien bankdrukken met een duimlozegreep toch aardig wat geweest.

Maar als je dat in percentages tegen elkaar afzet...is het duidelijk geen vergelijking.

Percentages? Ik heb ze nooit gezien.

Of bedoel je twee filmjes van een duimloze greep tegen 1 filmpje van een volle greep betrouwbare percentages?

P.S. en ik heb dit niet uitgezocht... maar het lijkt mij ook beter voor je pols. Als je duimloos doet, hou je je pols geknikt en niet aangespannen. Zo blijft je pols zwak.
        Wel eens duimloos gebankt? dan weet je dat de stang meer naar voren (richting gewricht) ligt en de belasting voor de pols dus juist minder is.
        As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
        Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
        Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

tja als je maar zwaar genoeg smokkelt, dan train je de beoogde groep vanzelf ook nog wel :P
          Ik zie dat toch anders. Ik zie een uitvoering die optimaal gebruik maakt van de eigenschappen van de lange kop, wat de uitvoering stukken beter maakt dan de geijkte bovenarmen recht naar boven en vooral niet bewegen uitvoering die het accent op de laterale en medial kop plaatst.

En laat nu net die lange kop voor de grootste massa zorgen.
          As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
          Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
          Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ik zou de Dhr. 3XL graag wat actiever zien.

De undisputed nummer 1 in het terugdringen van bullshit. Hetgeen waar ons forum momenteel naar schreeuwd.
            Last edited by Kevster; 14-10-2010, 19:53.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by marnop View Post
              Beetje meewerken met bovenlijf is niet zo'n groot probleem als het maar wel goed is aangeleerd(strict dus) ergste is als ze gaan pompen als met een fietspomp en dan ook nog het hele lijf er op gooien omdat het veel te zwaar is.

Maar dit triootje dat Roelly doet is ideaal, je voelt het lekker vollopen en dan gaan branden.....

Cutler hangt er ook helemaal bovenop..

Mischien volgende keer ook is zo triceps pakken. Eens zien of ik zonder skulcrushers kan:P

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                Cutler hangt er ook helemaal bovenop..
                Is ook niet zo gek, tenzij je je bovenlichaam ook nog naar beneden gaat duwen.
                Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                  Is ook niet zo gek, tenzij je je bovenlichaam ook nog naar beneden gaat duwen.
                  YouTube - Jay Cutler Triceps Heavy Cable Pushdown

mening?

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                    Ik zou de Dhr. 3XL graag wat actiever zien.

De undisputed nummer 1 in het terugdringen van bullshit. Hetgeen waar ons forum momenteel naar schreeuwd.
                    Yes please
                    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Originally posted by melvinafca View Post
                      Zo doe ik ze ook vaak, vind het wel lekker.
                      Groeten

Comment

Als je fatsoenlijke gewichten pakt ga je vanzelf wat meer voor over staan voor evenwicht en de rest is meer gevoelsmatig. Zolang je contstant de juiste beweging met je armen blijft maken niks aan de hand met die uitvoering. Het wordt pas anders als je met heel je bovenlichaam mee gaat zitten duwen, want dat slaat nergens op.

Comment

Originally posted by Power Supplements View Post
                          Ik heb liever geen alternatief omdat close grip (of narrow) gewoon een erg fijne oefening is. Maar als het echt moet dan zou ik voor de liggende triceps extensions gaan, een beetje dynamisch om de ellebogen niet al te zwaar te belasten.

Ik heb een filmpje online staan hoe ik hem uitvoer, billen van de bank af dus, niet wat iedereen zou aanbevelen:

YouTube - lying triceps extensions 15 x 55kg/121lbs

Jaap

Ziet er goed uit Jaapie! ("Jaapie" respectvol bedoeld)
                          Lekker gewicht leuke uitvoering, lekkere stretch in de tri's.

Je uitvoering ligt trouwens erg dicht bij de pull-over. Als ik zwaar uitgeput ben met borst en de PO de dan wil ik nog wel eens teveel richting jouw triceps extensions uitvoering gaan omdat de pec's dan niet meer willen, de tri's voel je dan ook gelijk de volgende dag.....

Topoefening man!
                          1e Masters Superbody YBF 2011!
                          Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Trouwens, voor de mensen die deze uitvoering weer niks vinden.
                            Er bestaat een verschil tussen de cable extension en cable pushdown.
                            Groeten

Comment

Originally posted by 3XL View Post
                              Dat geld voor de duimloze greep dus ook. Stang ligt tijdens de beweging in de kom van je hand. Alleen op een iets ander plaats, maar nog steeds achter de muis en dus verdiep.

Punt ging puur over of de duim het kon houden. Verder is dat niet echt een kom te noemen... meer een deukje waar hij dan in ligt. Of achter een hobbeltje.

Het gaat dan ook meestal niet fout bij de beweging op zich, maar bij het uitnemen en te snel willen beginnen (bij beide varianten). Iets wat nogwel eens aangeraden wordt door top PL'rs (volgens mij zag ik het Tate ook onlangs aanraden) omdat uitnemen en dan eerst goed balanceren kracht kost.

Meeste bankers die niet voor maximale gewichten gaan nemen wel eerst de tijd om de stang te balanceren voor ze aan de beweging verder gaan.

Moet ik je uit eigen ervaring in tegen spreken. Eerste jaren heb ik met een volle greep getraind en ik weet dus het verschil in gevoel en beweging.

Als je trouwens kijk naar het aantal trainee dat een duimloze greep gebruik kan je denk ik niet spreken van een goede of foute manier, gewoon van een andere manier.

Dit is gewoon geen argument. Zo zie ik bijvoorbeeld bijna niemand bij ons goed squatten. En tal van andere oefeningen die veel mensen echt duidelijk verkeerd uitvoeren. Het feit dat veel mensen het doen maakt het niet goed of fout.

Zeker als ik weer even naar eigen ervaring kijk en dan moet constateren dat ik bij de volgens jou foute manier eigenlijk nog nooit zelf heb gezien of op de sportscholen waar ik wel eens kom/kwam ivan iemand heb gehoord dat het bij de duimloze greep fout ging. En dat zijnn als ik zo even snel bedenk hoeveel trainee ik in de laatse 30+ jaren heb zien bankdrukken met een duimlozegreep toch aardig wat geweest.

Tja... jij hebt hier ongetwijfeld meer ervaring in als ik. Ik loop nog niet zo lang mee. Toch vind ik het onverantwoord als ze je er van de sportschool niet op wijzen als je thumbless gaat benchen. Mocht dat ding wel naar beneden komen... zijn zij toch de sjaak.

Percentages? Ik heb ze nooit gezien.
                              Of bedoel je twee filmjes van een duimloze greep tegen 1 filmpje van een volle greep betrouwbare percentages?

Ging inderdaad over de filmpjes. Er zijn altijd wel filmpjes/ stemmen die het tegenovergestelde beweren.

Wel eens duimloos gebankt? dan weet je dat de stang meer naar voren (richting gewricht) ligt en de belasting voor de pols dus juist minder is.

Ja, wel deed ik in het begin. Later geswitched. Ik snap het wel hoor. Ik vind het nog steeds wel pittig soms om echt goed altijd mijn pols gestrekt te houden. Thumbless is makkelijker (mijn ervaring)

Verder geef ik graag toe dat ik qua techniek en uitvoering vooral gevormd ben door bijv Rippetoe. Voor wie thumbless gewoon simpelweg 'not done' is.

Ik ben nog wel benieuwd waarom jij bent overgestapt van 'normale' grip naar thumbless trouwens.

Ennuh... dat over als je maar zwaar genoeg smokkelt -> da was een grapje. Hence the :P
                              Fear is the mind killer

Comment

vraagje; hoe zit dat precies met je polsen?

mij is altijd aangeleerd dat je polsen recht in een lijn moeten zitten met de lijn waarin je drukt of je and,ers je polsen overbelast. Nu lijkt mij dus zo dat met duimloos banken je handen een 90 graden hoek moet hebben ten opzichte van je polsen of hij valt er af, is dat niet erg schadelijk voor je polsen?
                                Still shrinking.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X