benen veel sterker dan de rest

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Oplossing is de lies streek oprekken dmv sumo stance squats zo diep als mogelijk aangevuld met rek en strek werk dmv weerstands banden. De hamstrings rek je alleen met de weerstandsbanden op. Doe dit 1 a 2x in de week op dagen dat je niet traint. Daarnaast voorkomt het rekwerk ook dat je bekken onnodig gaan kantelen en daardoor ongezonde druk op de onderrug plaatsen.

Als ik alle posts die ik plaats moet gaan voorkauwen zit ik hier volgend jaar nog. Er is een reden dat ik gestopt ben met onderbouwen. Niet omdat ik het niet kan, maar omdat het toch niks toevoegt. Iedereen denkt dat ik geen verstand van zaken heb omdat me uiterlijk niet met me prestaties strookt.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
      Als ik alle posts die ik plaats moet gaan voorkauwen zit ik hier volgend jaar nog. Er is een reden dat ik gestopt ben met onderbouwen. Niet omdat ik het niet kan, maar omdat het toch niks toevoegt. Iedereen denkt dat ik geen verstand van zaken heb omdat me uiterlijk niet met me prestaties strookt.
      Je hoeft niet persee alle posts te onderbouwen, dat weet je zelf ook wel.
      Gaat er hier alleen even om dat je tegen mij iets zegt, wat je zelf bewust niet doet.
      Ik deed het niet omdat er niet om gevraagd wordt en ook niet relevant is aan de discussie verder. Jij brengt het in de discussie dus wie A zegt.....maar iets uitleggen kan wel af en toe handig zijn, al word er vaak niet gelezen wat er bedoeld wordt.

Dat er mensen zijn die denken dat je geen verstand van zaken hebt....so what. Dat denken ze vaak ook over mij, maar je ziet er nooit 1 die het beter doet of kan. Het enige dat ze kunnen is dan zeggen dat het onmogelijk is,......omdat ze het zelf niet kunnen of weten. Dat zie je dan ook gelijk terug in hun prestaties en fysiek.

En vaak, hoe minder ervaring ze hebben hoe meer commentaar.

Maar goed, dat is (alweer) niet relevant aan de discussie.

Je uitleg trouwens....gaat niet echt samen allemaal. liezen oprekken voor de hams en kuiten...en weerstandbanden om de hams op te rekken.....gaat hem niet worden Fal.
      Last edited by marnop; 22-11-2010, 11:44.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
        Je uitleg trouwens....gaat niet echt samen allemaal. liezen oprekken voor de hams en kuiten...en weerstandbanden om de hams op te rekken.....gaat hem niet worden Fal.
        Duidelijke uitleg inderdaad.

Btw die gast in dat 2e filmpje doet ook een tail whip dus echt perfecte squats zijn het niet
        Groeten

Comment

Dan moet je wat beter opletten.

Als iemand niet diep genoeg kan zonder zijn bekkens te kantelen en met de hakken van de grond los te komen moet je meer dan doen alleen hamstrings oprekken. Maar ook de lies streek moet je leniger worden. En oprekken/stretchen doe je dmv sumo stance squaten en gebruik van weestandsbanden.

Comment

wat voor stretch oefeningen doe jij eigenlijk met banden?
            Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
              wat voor stretch oefeningen doe jij eigenlijk met banden?
              Een aantal die ik een jaar of anderhalf geleden op Elitefitness youtube channel had gezien. Zo'n oud ventje deed het voor. Maar die filmpjes zijn helaas verwijderd.

Simpelweg komt het er op neer je been gestrekt te laten en dan voorzichtig richting je gezicht te trekken zonder dat je knie buigt. En moet het ook andere kanten op bewegen. In de loop der tijd worden je hamstrings dan flexibeler.

Rek en strek werk dmv oefeningen werkt voor geen meter.

Comment

ja ik bedoel gewoon die beweging als oefening, bedoel geen sldl of zo om hams flexibeler te maken

maar thanks ga het eens proberen
                Groeten

Comment

bij het squatten kijk ik naar voren. Soms een klein beetje naar onderen. zolang onderrug gearched is en borst naar voren, is naar onder kijken ook niet erg.

naar boven kijken is het laatste wat ik zou doen. de keren dat ik dat heb gedaan viel ik bijna om, omdat je geen orientatie punt op de vloer hebt, en jezelf niet kan zien in de spiegel.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

ja ik bedoel gewoon die beweging als oefening, bedoel geen sldl of zo om hams flexibeler te maken

maar thanks ga het eens proberen
                    Het is ook zo dat je niet ruw moet trekken en constant spanning er op te houden. Volgens die oude komt daar dus die weerstandsband in voor. Even spanning er op en terug en dan maak je zo een soort van "reps" en probeer je elke keer wat verder op te rekken.

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                      Ben gisteren in Papendal geweest en daar word ook omhoog gezegd hoor, nog nooit gehoord dat je naar beneden moet kijken..

zou wel eens een onderzoekje er over willen lezen

Dat je erector aan de bovenzijde word verkort lijkt me beetje apart maargoed.
                      Zoek eens op Ripptoe, startingstrength en Squaten
                      As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
                      Geloof niets, Probeer alles!1 Tessalonicenzen 5:21
                      Rust zach Tijl, we zullen je missen :'(

Comment

Ik geloof 3XL ze redenering wel, maar wat ze bij het powerliften zeggen voor het omhoog kijken is dat je dan makkelijker je borst omhoog duwt en je rug gearched houdt.
                        Als je dat kan zonder omhoog te kijken is er niks aan de hand.

Maar om nou als beginner naar beneden te kijken, lijkt me beetje raar want de meeste gaan er dan good mornings van maken.
                        Omhoog kijken is vanuit je rug squaten ipv uit je heup (ook hier zie Ripptoe voor uitgebreide uitleg)

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                          Kortom ze gebruiken een verkeerde aanduiding om aan te geven wat je echt moet doen. Als iemand zegt omhoog kijken is de eerste reactie niet om je borst naar voren te duwen en de rug goed te archen. Omhoog kijken is gewoon fout. Je moet een neutraal blik veld hebben en dat is bij de meesten een meter of 6 voor je de grond aankijken.
                          Yep.....

Comment

Als je je rug hol trekt dan doe je dat vanuit de onderrug dus verkort je de erector....ik vind de redenatie ook wat apart in dit geval. Lijkt me dat als je omlaag gaat kijken dat je dan de contractie er af haalt.
                            De erector loop vanaf zeg maar je stuitje tot je nek en kan dus ook vanaf de bovenkant verkort worden.

Even een mooi plaatje van exrx

Op het moment dat je vanaf 1 kant verkort wordt de totaalkracht minder (lengte/spannings verhaal) Omhoog kijken verminderd dus de kracht van de erector.

Omlaag kijken verminderd de kracht niet maar brengt de erector juist op lengte wat een sterkere positie opleverd (lengte/spanning)

Vooruit/omlaag kijken (paar meter voor je) is trouwens iets anders als echt omlaag kijken (vlak voor je op de grond oid). Dat laatste zou ik net zo min aanraden als echt oomhoog kijken.

Voor mensen die voor een spiegel squaten is het simmpel, hou gewoon oogcontact.

Comment

Ik zou zowiezo niet voor een spiegel proberen te squatten. Je kijkt vanuit een heel verkeerd oogpunt en hebt helemaal geen beeld van of je het nou goed of fout doet. Beter een beetje, wat met een mooi woord proprioceptie heet, ontwikkelen en gewoon een paar meter voor je op de grond kijken. Je moet een tennisbal tussen je kin en nek kunnen klemmen.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Kevster View Post
                                Je moet een tennisbal tussen je kin en nek kunnen klemmen.
                                Nek zit bij ons aan de achterkant, ik neem aan dat je kin/keel bedoeld?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X