Vorm benchpress

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Leuk dat er mee gediscussieerd wordt.
    Ik heb de waarheid ook niet in pacht. Maar wat ik wel weet is dat veel mensen meer gefoccused zijn op aantal kilo's dan op techniek. Terwijl je juist met een goede techniek op gegeven moment meer gaat drukken.
    Maar mijn vorm begon slecht te worden. maar ik ga er nu weer wat meer op letten.

Dat filmpje dat Sate heeft gepost vind ik idd een goed filmpje. Bespreekt eigenlijk alle punten (het waren geen vragen falstyr ) van mij ook. Maar alleen vind ik dat hij wel erg ver naar achteren duwt. iemand mee eens?
    You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Originally posted by Bilo View Post
      Leuk dat er mee gediscussieerd wordt.
      Ik heb de waarheid ook niet in pacht. Maar wat ik wel weet is dat veel mensen meer gefoccused zijn op aantal kilo's dan op techniek. Terwijl je juist met een goede techniek op gegeven moment meer gaat drukken.
      Maar mijn vorm begon slecht te worden. maar ik ga er nu weer wat meer op letten.

Dat filmpje dat Sate heeft gepost vind ik idd een goed filmpje. Bespreekt eigenlijk alle punten (het waren geen vragen falstyr ) van mij ook. Maar alleen vind ik dat hij wel erg ver naar achteren duwt. iemand mee eens?
      Jij maakt de grote fout PL en BB stijl met elkaar te vergelijken en te zeggen dat BB beter is. Dat is bekrompen gelul waar Marnop zich ook iedere keer schuldig aan maakt als het op kracht aan komt.

Tate laat perfecte powerlift techniek zien en drukt niet te ver naar achteren. In de bond waarin hij deelneemt is dat toegestaan. Zijn regels zijn "belly benching". De IPF daar en tegen heeft weer andere regels waarbij duidelijk vermeld staat dat de barbel het borstbeen moet aanraken om geldig te zijn. En zo zijn er nog een paar bonden met ieder hun eigen regelgeving. Waardoor je vanzelf iets anders drukt afhankelijk van de bond waarin je deelneemt. En dat is dan nog exclusief gebruik van suits waardoor je automatisch in een andere bewegingsbaan terecht komt en "lager" op het lichaam drukt.

Een powerlifter let veel meer op techniek dan een BBér wat dat betreft simpelweg omdat er meer bij komt kijken. De PL methodiek komt veel meer bij kijken waar op gelet moet worden. Een powerlifter gebruikt heel zijn lichaam om de juiste spanning te krijgen in het lichaam. Het gehele bovenlichaam wordt gebruikt voor de press..dus niet alleen de borst maar ook de armen, schouders en bovenrug. Een BBér hoeft alleen maar te gaan liggen en de barbel in een rechte baan op en neer te bewegen met de intentie alle spieren zoveel mogelijk uit te schakelen behalve de borst wat relatief gezien geen kunst is.

Bij het powerliften staat inderdaad alles in het teken meer gewicht te verplaatsen en dat doe je puur op techniek. Alles staat in het teken van correcte techniek, want zonder techniek kom je niet ver. Bij de fatsoenlijke leermeesters mag het gewicht niet eens verhoogd worden tot de techniek en explosiviteit in orde is. Er word net zoals gewichtheffers met relatief weinig gewicht puur op techniek getraind afgewisseld met zwaardere dagen.
      Last edited by Falstyr; 04-01-2011, 14:27.

Comment

Voor iedereen die niet weet hoe die moet benchpressen zou ik echt aanraden om Starting Strenght 2: Basic Barbell Training eens door te spitten. Echt een eyeopener.

Mocht je hem niet online kunnen vinden stuur me dan ef een pm.

xXx,

veel liefs,

Henk
        The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Index of /Fitnes
          Heb hier Starting Strength en zo nog staan. Weet niet of die hetzelfde is als Starting 2. Moet je even kijken. Als het anders is kun je het dan doorsturen? Zet ik hem er als nog bij.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Index of /Fitnes
            Heb hier Starting Strength en zo nog staan. Weet niet of die hetzelfde is als Starting 2.
            Nee is niet hetzelfde, is eigenlijk een verbeterde versie. Veel duidelijker met meer plaatjes en minder rommelig vond ik zelf hoewel ik deel 1 ook met open mond heb gelezen.
            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by Bilo View Post
              Valt me op dat veel mensen bij bench press de techniek volledig verwaarlozen om meer te kunnne duwen. Dus even een topicje gemaakt. niet om eigenwijs te doen;..maar ik moest aan een goede vorm herinnerd worden;..misschien andere mensen hier ook.

Bijvoorbeeld:

1.) hun ellebogen niet goed onder de stang houden. Hierdoor kan je wel meer duwen maar heb je minder spanning op je borst. Dit is in mijn optiek echt belangrijk. Dus niet handen en stang op tepelhoogte en je ellebogen rond je navel (even overdreven, maar veellll mensen doen dit)

2.) de kracht teveel uit je schouders laten komen ipv borst. je kan dit veranderen door beter in de stang te knijpen en duwen alsof je je handen naar elkaar wilt duwen.

3.) de stang iets te hard op de borst laten vallen. hou hem net erboven of raak je borst zachtjes aan.

4.) duw de stang meer met de onderkant van je hand dan met het midden of top. Om die lijn met je borstspier te bewaren.

5.) als je de klassieke benchpress doet;..hou je handen dan op schouderbreedte, niet breder of smaller.
              1) Minder spanning op je borst? volgens mij komt er dan alleen minder rek op, maar als je het voor de rek doet kan je beter incline gaan benchen of guillotine....

2) Hoe kan jij zien dat mensen uit hun schouders drukken?

3) erboven houden lijkt me niet echt handig...

4) lijn met je borstspier? wat is daar het belang van?

5) schouderbreedte is vrij smal, dat je het even weet.

Trouwens over wat voor soort mensen heb je het hier? De gemiddelde gym rat die niet weet waar die mee bezig is?
              Groeten

Comment

Ik reageer niet meer op mensen die niet fatsoenlijk kunnen communiceren.
                You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Ik stel gewoon normale vragen?
                  Jij beweert dat je ziet dat mensen uit hun schouders drukken, ik vraag me af hoe.
                  Als je het niet kan onderbouwen beweer het dan ook niet.
                  Groeten

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                    Ik zou eerder zeggen dat je dat moet doen om een goede lijn van de pols te bewaren, zie nog steeds niet wat 'die lijn' is die zo belangrijk is om te bewaren...
                    Precies

Originally posted by marnop View Post
                    Dat is nu juist wat Bilo bedoelde in de openingpost, dat er geen focus meer ligt op het ontwikkelen van de borstspieren, maar vaker en vaker de focus ligt op zoveel mogelijk te kunnen drukken. Beter meer gewicht met een goeie techniek, dan minder gewicht met een kuttechniek. Agree? (geen retorische vraag, gezien je marnop bent)

Hoe ga je je pec's squeezen als je de bar uit elkaar trekt ipv de handen naar elkaar toe drukt? Dat is het hele ding, je hoeft je pecs niet te "squeezen" of wat de fack je dr ook mee bedoeld. Als je je pecs wilt "squeezen", doe je maar statische holds met cable crossovers in de gekruiste positie ofzo. Lekker squeezen.

Fallus: interessant stukkie op de 2e pagina bovenaan, ga ik zo ook nog is even lezen.

Edit: herinnerde me ook een vraag over de lijn waarin tate presst, dat die ver naar achteren drukt. Zoals je ziet tuckt die zn ellebogen en komt de bar richting de navel. Als hij naar boven presst, flared hij en drukt hij meer richting de kin. Zn ellebogen blijven onder de bar gedurende de hele press. Het enige wat me dwarszit is die lompe grip waarvoor die kiest in zn tutorial.
                    Last edited by Leo1988; 04-01-2011, 15:14.
                    22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Revius View Post
                      Ik stel gewoon normale vragen?
                      Jij beweert dat je ziet dat mensen uit hun schouders drukken, ik vraag me af hoe.
                      Als je het niet kan onderbouwen beweer het dan ook niet.
                      nu ben jij eens de lul rofl

Comment

Jij maakt de grote fout PL en BB stijl met elkaar te vergelijken en te zeggen dat BB beter is. Dat is bekrompen gelul waar Marnop zich ook iedere keer schuldig aan maakt als het op kracht aan komt.
                        .
                        En wederom gaat ie weer beginnen met vervelend doen.

Jij bent telkens degene die PL en BB gaat vergelijken. En je mening opdringen, waarbij PL beter zou zijn voor bodybuilding dan bodybuilding voor bodybuilding. Leer nou eens dat het 2 verschillende sporten zijn en NIET te vergelijken zijn.

Bilo opent een topic waarin hij aanhaalt dat er meer focus gelegd wordt op zoveel mogelijk gewicht te drukken ipv focus op goede uitvoering.
                        Dan komt er altijd dezelfde met PL theorie, die zo verschrikkelijk veel beter is, zelfs als daar niet om gevraagd wordt. Waarom doen dan zo bar weinig bodybuilders het op die manier....toch vreemd.

Anyway, al in behoorlijk veel topics waarin specifiek gevraagd wordt om kracht boven massa heb ik doorverwezen naar de 1 of andere droplul(ik zal geen namen noemen) die meer met die systemen bezig is dan ik. Ik bemoei me daar liever niet mee, ik heb me nooit bezig gehouden met dingen als PL e.d. dus kan daar weinig nuttigs over zeggen verder, zoals ik dan die mensen ook aangeef.

Ik bemoei me liever alleen met basis kracht en massa of alleen massa zoals waar de meesten om vragen in fitness of bodybuilding vraagstukken. In tegenstelling tot die ene die in liefst elk topic zijn gedoe opdringt aan iedereen en iedereen aan PL wil hebben.
                        Laat mensen in hun waarde Falstyr en laat mensen de sport doen die ze zelf willen doen, blijf je troep niet opdringen. Bemoei je met puur kracht, PL en strongmen daar ben je goed in, van bodybuilding weet je geen reet dus bemoei je daar dan ook niet mee.

En hou mij verder buiten je discussies als je niks nuttigs te melden hebt.
                        1e Masters Superbody YBF 2011!
                        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Hoop nutteloos geblaat. Ga jij maar bekrompen alles als cheaten bestempelen zoals een push press over military press en andere onzin. Triest gedoe. Bilo's omschrijving van slechte techniek was dat van een powerlift techniek. Dus dan mag ik gerust die onwetendheid van hem rechtzetten door info te verschaffen. En nu optyfen tering ouwe.

Comment

nu ben jij eens de lul rofl
                            Ja, normaal antwoord ik niet eens op dit soort shit, krijg ik nu dit te horen haha.
                            Groeten

Comment

Originally posted by Revius View Post
                              Ja, normaal antwoord ik niet eens op dit soort shit, krijg ik nu dit te horen haha.
                              Ken het. Trok me daarom ook terug en beperkte de topics die ik las. En na al dat gezeik nu weer denk ik dat maar weer te doen. Mensen helpen is het op den duur gewoon niet meer waard. Gewoon lekker je eigen ding doen en hun laten lullen.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                                En wederom gaat ie weer beginnen met vervelend doen.

Jij bent telkens degene die PL en BB gaat vergelijken. En je mening opdringen, waarbij PL beter zou zijn voor bodybuilding dan bodybuilding voor bodybuilding. Leer nou eens dat het 2 verschillende sporten zijn en NIET te vergelijken zijn.

Bilo opent een topic waarin hij aanhaalt dat er meer focus gelegd wordt op zoveel mogelijk gewicht te drukken ipv focus op goede uitvoering.
                                Dan komt er altijd dezelfde met PL theorie, die zo verschrikkelijk veel beter is, zelfs als daar niet om gevraagd wordt. Waarom doen dan zo bar weinig bodybuilders het op die manier....toch vreemd.

Anyway, al in behoorlijk veel topics waarin specifiek gevraagd wordt om kracht boven massa heb ik doorverwezen naar de 1 of andere droplul(ik zal geen namen noemen) die meer met die systemen bezig is dan ik. Ik bemoei me daar liever niet mee, ik heb me nooit bezig gehouden met dingen als PL e.d. dus kan daar weinig nuttigs over zeggen verder, zoals ik dan die mensen ook aangeef.

Ik bemoei me liever alleen met basis kracht en massa of alleen massa zoals waar de meesten om vragen in fitness of bodybuilding vraagstukken. In tegenstelling tot die ene die in liefst elk topic zijn gedoe opdringt aan iedereen en iedereen aan PL wil hebben.
                                Laat mensen in hun waarde Falstyr en laat mensen de sport doen die ze zelf willen doen, blijf je troep niet opdringen. Bemoei je met puur kracht, PL en strongmen daar ben je goed in, van bodybuilding weet je geen reet dus bemoei je daar dan ook niet mee.

En hou mij verder buiten je discussies als je niks nuttigs te melden hebt.
                                Waar ligt de lijn tussen BB en PL style? Wat definieer jij als "goed"? De lijn is zo vaag tussen BB en PL dat hij er eigelijk niet eens moet zijn. Waarom is BB beter voor massa? Misschien is het verplaatsen van veel meer gewicht wel veel "beter" als "betere" ROM. Ik zou niet zo zeker zijn van mijn zaak Marnold en stoppen met alles zo in hokjes te plaatsen. Ik denk dat iemand gewoon een middenlijn moet zoeken die goed bij diegene past waardoor diegene zo efficient mogelijk de oefening kan uitvoeren. Bij de een is dat maximale stretch bij de ander maximaal gewicht met kortere rom.
                                The Sky Ain't The Limit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X