Borstspieren

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by BlondSound View Post
    Nee die bestaat ook niet haha het is gewoon een deel van de borst die je meer of minder kan benadrukken.
    En dat is nu juist het punt; DAT KAN NIET. Wanneer jou zenuwen het signaal afgeven dat de pars sternocostalis moet worden samengetrokken omdat die belast wordt dan trekt DE HELE SPIER samen. En niet alleen een specifiek deel ervan. Probeer dat nou eens eindelijk te begrijpen!
    I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
    - Dave Tate

Comment

Originally posted by inferno_0666 View Post

De vorm van de spieren is genetisch bepaald. Je kunt dus niet specifiek de onderkant aanpakken zonder dat je de rest van de spierbundel ook niet aanpakt.
      Ben het met je gehele stuk eens hoor , maar ik zou dat laatste zelf toch nuanceren tot, dat je de buitenste/onderste vezelbanen wel wat meer kan benadrukken met een diepe decline press of dippen.
      Dat komt puur door de ligging van de spier en de richting van de banen.
      Vanaf ongeveer halverwege lopen de vezelbanen meer omhoog ipv omlaag en de beweging van decline is de andere richting op dan de richting van dat deel van de pac major. Dus in feite kan je daar bijna geen contractie verwachten. Contractie daar zou betekenen dat je armen meer omhoog moeten, richting borsthoogte zeg maar, ipv voor of richting de buik.

mbt de binnenkant borst.....theoretisch betsaat het idd niet dat je dat separaat kan trainen....maar ik hou toch de machine en cable-flyes en cablecross er lekker in,

Trouwens mooi stuk schrijf je met goede pic's. thanks.
      1e Masters Superbody YBF 2011!
      Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

En dat is nu juist het punt; DAT KAN NIET. Wanneer jou zenuwen het signaal afgeven dat de pars sternocostalis moet worden samengetrokken omdat die belast wordt dan trekt DE HELE SPIER samen. En niet alleen een specifiek deel ervan. Probeer dat nou eens eindelijk te begrijpen!

dat klopt nu weer niet helemaal. De hoeveelheid van vezels(vezelbundels) die moeten samentrekken ligt aan de kracht die je moet uitoefenen. Hoe meer kracht je moet leveren hoe meer vezels(bundels) ingeschakeld of geactiveerd eigenlijk, worden. Anders zou je altijd teveel of te weinig kracht genereren voor het doel.
        Het lijkt alsof de complete spier werkt maar in feite trekt dan soms slechts een deel van de vezels samen.

Comment

Originally posted by trainertjeman View Post
          Is dat jou visie of die van iemand anders?
          Waarom is iedereen toch zo gefocust op de borstspieren terwijl de meesten ze overtrainen zonder het te beseffen.
          Dat is mijn visie, maar het is en kijk ook gewoon raar. Want als de onderkant omhoog komt, dan krijg je borst past er vorming, en dat is bij mij niet dus, lijk ik bijna geen borstspieren te hebben van voren. En ik overbelast ze niet, want ik wil geen blessures. Ik doe 4 oefeningen borst. En dat scheelt om de zoveel weken, dan doe ik weer andere.

Nu heb ik: - Incline flyes
          - Decline press
          - Dippen (niet met bankje, maar tussen 2 stangen hangen)
          - Barbell pullover
          Last edited by Tjerrelt; 12-07-2011, 00:26.

Comment

Originally posted by marnop View Post
            dat klopt nu weer niet helemaal. De hoeveelheid van vezels(vezelbundels) die moeten samentrekken ligt aan de kracht die je moet uitoefenen. Hoe meer kracht je moet leveren hoe meer vezels(bundels) ingeschakeld of geactiveerd eigenlijk, worden. Anders zou je altijd teveel of te weinig kracht genereren voor het doel.
            Het lijkt alsof de complete spier werkt maar in feite trekt dan soms slechts een deel van de vezels samen.
            Ik heb het niet over de hoeveelheid vezels. Natuurlijk is de hoeveelheid afhankelijk van de kracht die nodig is om een bepaalde handeling uit te voeren.

Wat ik bedoel is dat het zenuwstelsel niet in staat is om alleen de vezels geconcentreerd in een specifiek gedeelte van een spier te laten samentrekken.
            I know from teaching hundreds of seminars that the guys who say they have “awesome technique” are usually the biggest disasters—their ego just doesn’t let them see it.
            - Dave Tate

Comment

Laten we het gewoon houden op bovenkant borst en de gehele borst
              En schouders kan je er niet mee vergelijken, want die heeft 3 koppen net als je triceps.
              Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Ik heb het niet over de hoeveelheid vezels. Natuurlijk is de hoeveelheid afhankelijk van de kracht die nodig is om een bepaalde handeling uit te voeren.

Wat ik bedoel is dat het zenuwstelsel niet in staat is om alleen de vezels geconcentreerd in een specifiek gedeelte van een spier te laten samentrekken.

Dan heb je het over specifieke gedeeltes in lengte richting van de spiervezels. Dat klopt idd.
                De gehele vezelbundel van aanhechtig tot aanhechting wordt gelijk samengetrokken. Dus alle spiercellen in die vezel gaan tegelijk in contractie.

Comment

Originally posted by Wilcodemug View Post
                  Laten we het gewoon houden op bovenkant borst en de gehele borst
                  En schouders kan je er niet mee vergelijken, want die heeft 3 koppen net als je triceps.

officieel heeft de schouderspier geen aparte koppen. Er zijn door de ligging van de spier wel wat aparte spierbuiken, maar officieel blijft het 1 spier zonder aparte koppen zoals je die kan noemen in biceps en triceps e.d.. iig voor zover ik weet dan. Ze hebben voor zover ik weet ook geen aparte namen wat bij die andere spiergroepen wel is.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                    officieel heeft de schouderspier geen aparte koppen. Er zijn door de ligging van de spier wel wat aparte spierbuiken, maar officieel blijft het 1 spier zonder aparte koppen zoals je die kan noemen in biceps en triceps e.d.. iig voor zover ik weet dan. Ze hebben voor zover ik weet ook geen aparte namen wat bij die andere spiergroepen wel is.

Officeel haha daar doen ze hier niet aan xd
                    Maargoed schouders hebben "aparte" gedeeltes
                    Weer wat wijzer

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Hoi,

Misschien zou dippen een oplossing zijn. Ik neem deze mee in de standaard borsttraining en kan de onderkant borst goed isoleren.

Groeten,
                      Jan

Comment

Originally posted by janb View Post
                        Hoi,

Misschien zou dippen een oplossing zijn. Ik neem deze mee in de standaard borsttraining en kan de onderkant borst goed isoleren.

Groeten,
                        Jan
                        Nouja goed als jij nog steeds geloofd dat je de onderkant kan isoleren, prima. Chest dips zijn echt geweldig voor de borst mits goed uitgevoerd Wijde grip (niet te wijd), knieen buigen, kin richting de borst, goed voorover leunen en zover mogelijk zakken zolang je natuurlijk geen last krijgt van je schouders etc.
                        Altijd wanneer ik klaar ben met een paar reps chest dips en ik "stap" van die dip bar af dan krijg je zo'n heerlijke dikke pomp

Comment

Originally posted by janb View Post
                          Hoi,

Groeten,
                          Jan
                          Heb jij de moeite genomen om de berichten in dit onderwerp te lezen?
                          - Dave Tate

Comment

Dit is toch om van te janken ofniet?
                            The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Ik lees bij alle forums alleen maar negatieve reacties op mensen van jou. Je wil bij deze reacties alleen je standpunt benadrukken, maar als je dat is op een andere manier doet. Jan bedoelt het ook goed en geeft advies, en dan kom je met zoon reactie aan?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X